Kapitel 10.

PREVIOUS:
– Du får inte tro att någonting kommer hända mellan mig och Selena, för det kommer det verkligen inte att göra. – Jag lade ner mobilen med en duns i soffan och tankarna fortsatte snurra runt i huvudet.




Justins version.

”Dude, vakna?”
Jag öppnade mina ögon och såg Scooter stå lutad över mig. Jag satte händerna för ansiktet och ville bara somna om. ”Du måste vakna nu, vi landar om en kvart. Sen säger vi Hello Los Angeles. Awesome!” Sa han och lät överdrivet glad på rösten, jag visste att han gjorde så bara för att jag inte skulle lacka ur på att han hade väckt mig. För en gångs skulle hade jag nästan kunnat sova igenom hela flygresan utan att någon kom fram till mig och ville prata med mig om kvällens planer. Vilket är Vanity Fair. Jag fattade inte att Scooter utsatte både mig och Selena för detta. För tillfället orkade jag inte ha med henne att göra, men ändå var jag tvungen att stå ut med henne i flera timmar. Vi skulle träffas innan för att kunna åka tillsammans dit och jag kunde bara tänka mig hur stämningen skulle bli. Jag har bara en timmes vila när vi kommer fram till hotellet sen ska vi iväg, jättekul!
”Jaså, jaså… du och Selena igen, jag som trodde att du hade Taylor virat runt om pekfingret nu för tiden.” Ryan hade satt sig bredvid mig och satt nu och vickade på sina ögonbryn retsamt.
”Lägg av, erkänn att du skulle vilja sätta Selena?” Sa jag och slog till honom på armen.
”HAHAHAHAHAHA, till och med min farmor kommer vara bättre i sängen.” Sa han och skrattade.
Vi båda två stannade upp och kollade på varandra, minerna som vi gav ifrån oss var äcklande.
”Uew, dude… aldrig mer?” Sa jag och hade fortfarande den äcklande minen.
Ryan skakade på huvudet och jag märkte att han själv tyckte det han precis sagt var totally wrong.

När vi landade fick jag åka bil från flygplanet till hotellet direkt, hela flygplatsen var vandaliserad av fans och det fanns ingen chans att jag skulle komma igenom det utan att bli ihjältrampad. Det kändes faktiskt skönt att jag slapp det. När vi kom fram till hotellet slängde jag mig direkt på sängen och gav ifrån mig en tung suck. Jet lagen tar kol på mig, först från New York, snabbt till Atlanta och sedan till LA. Jag hann inte få någon vila alls, vilket kändes skönt att jag faktiskt fick nu. Jag hade precis slumrat till men väcktes snabbt igen av någon som ruskade om mig. Jag öppnade ögonen och gav ifrån mig en irriterande blick. Men den ändrades snabbt när jag såg Selena stå böjd över mig. Istället fick jag en frågande min, vad gjorde hon här? På mitt hotellrum? Det var typ en timme kvar tills vi skulle träffas. Hennes min tydde jag som att hon tyckte allting var som vanligt mellan oss, vilket det inte är?
”Selena… vad gör du här?” Sa jag och hade en tröttsam ton på rösten.
”Se inte så chockad ut, jag ville bara titta förbi och säga hej. Det var ju ändå ett tag sedan vi sågs.” Sa hon och satte sig på säng kanten med ett brett leende.
Jag satte mig upp på sängen och gned mig i ögonen för att få en någorlunda bättre syn.
”Men vi ska inte träffas förrän om en timme.” Sa jag och såg frågande på henne. Jag hade ingen lust att spela trevlig mot henne, med tanke på att vårt senaste samtal inte avslutats så jättebra.
”Ditt dåliga humör efter du har vaknat kommer jag aldrig glömma.” Sa hon och skrattade.
”Jag har inte ett dålig humör för att jag nyss blev väckt, mitt dåliga humör beror på att du är… här… på mitt hotellrum en timme för tidigt.” Jag blev nu irriterad men det verkade inte röra henne i ryggen.
”Men ta det lugnt, jag ville bara komma och se hur du mådde, jag ska snart iväg med Paul och hämta min klänning.” Sa hon och gav mig en nonchalant blick.
Paul var en av dem i Selenas crew som jag faktiskt tyckte om. Jag hade träffat honom genom Ryan eftersom dem båda jobbade som stylister. Sen hade jag ju träffat honom fler gånger eftersom jag var med Selena, men han var den personen jag skulle sakna otroligt mycket, som hade med Selena att göra.
”Hälsa honom från mig.” Sa jag och halv log.
”Inte om du ska vara på det här humöret.” Sa hon och kollade på mig frågande.
Alltid lika envis och snutig. Det var de som fått mig att inte palla längre.
”Kom igen, du vet hur mitt humör blir när jag blir väckt. Du borde ju veta det om någon.” Sa jag och höjde på mina ögonbryn samtidigt som jag log.
”Men du sa ju innan att ditt dåliga humör inte berodde på väckningen utan att det berodde på att jag var här.” Sa hon och plutade med underläppen, hon var alltid lika söt när hon gjorde det.
”Förlåt, jag menade inte så. Det var bara de att jag har den här timmen på mig att ta det lugnt innan vi ska iväg och fixa oss.” Sa jag och log mot henne. Hon la på ett smile på sina läppar och skrattade till. Hon var världens härligaste tjej när hon väl hade ett bra humör.
”Bra, glöm inte att du måste ha något rött på dig ikväll, med tanke på att min klänning är röd. Det är ju ganska gulligt om vi matchar någonting i alla fall.” Sa hon och log glatt.
Röd, inte min favoritfärg direkt… men Ryan hade säkert ordnat någonting diskret men som ändå syntes. Det var skönt att inte behöva oroa sig så mycket över kläderna, jag litade tillräckligt på Ryan, han visste vad jag tyckte om och inte tyckte om. Det fick mig att lugna ner mig ytterligare lite.
”Det fixar vi.” Sa jag och blinkade till henne.
”Det här kommer bli skitbra, ingen kommer märka att vi inte är… tillsammans längre. Vi får i alla fall spela lite.” Sa hon och klappade med händerna men när hon kom till, inte tillsammans längre, blev hennes humör lite lägre och jag såg en liten skymt av bekymring i hennes blick.
”Vi kommer klara det galant, det lovar jag.” Sa jag och log glatt mot henne.
Jag ville inte påpeka någonting om att vi inte var tillsammans längre, det var någonting jag försökte bearbeta bort och ville gärna bli påmind om det så lite som möjligt. Taylor var den som fanns för det mesta i mina tankar den senaste tiden och jag ville bara träffa henne så fort det gick. Men jag ville inte nämna någonting om henne inför Selena, för då skulle väl helvetet bryta ut.

Vi satt i den stora och långa limousinen och hela vägen från hotellet hade jag märkt hur Selena suttit och stirrat på mig. Hon var riktigt snygg ikväll, hon hade en röd lång klänning och hennes mörka hår var uppsatt i en slarvig men ändå fin fristyr. Jag gav henne en frågande blick men la även på ett leende. Scooter ,Carin och Kenny åkte i bilen bakom, och i ungefär en timme innan vi åkte hade Scooter varit på oss om att vi inte fick visa något tecken på att vi inte var tillsammans längre. Det fick ta sin lilla tid och när det väl skulle komma ut i media att det var slut skulle det bli kaos för oss båda två.

Jag kände hur bilen saktade in och ut genom de tonade rutorna kunde jag se fotoblixtar och höra folk som skrek och pratade högt. Innan vi skulle kliva ut ur bilen tog vi båda ett djupt andetag och skrattade till. Chauffören öppnade dörren och jag klev ut, jag vände mig om mot Selena och tog hennes hand och hjälpte henne ut. Vi vände oss om och där stod en stor grupp med fotografer och skrek våra namn. ”Selena, Justin, kolla hit!” ”Är ni fortfarande tillsammans?” ”Ge oss en kyss!”. Jag och Selena kollade på varandra med frågande blickar, men en kyss fick fotograferna vara utan. Det skulle bli alldeles för konstigt. Istället stod vi bara nära varandra och jag höll min hand om hennes midja. Vi stod kvar framför fotograferna ett tag och jag kunde inte låta bli att kolla på henne då och då. Hennes leende är det vackraste som finns och som kille smälter man direkt när man ser det. Mina tankar om Taylor kom tillbaka och jag släppte snabbt Selena ur sikte och vände mig mot fotograferna igen. Efter ett tag kom det en mörk kvinna och sa att vi skulle följa med henne, hon skulle visa vägen till vårt bord. På vägen dit tog vi tag i varandras händer så att det hela skulle se mer verkligt ut. Vi fick ett hörnbord med tillhörande soffor. Vi satte oss ner och satt tysta en stund och lät våra blickar glida över hela salen där folk strömmade in en efter en. Efter ett tag tog jag upp min mobil och tryckte in mig på twitter. – at vanity fair with @selenagomez. #LEGGO – Jag såg att Selena också tagit upp sin mobil och efter ett tag började hon skratta högt. Jag kollade frågande på henne och hon lade fram sin mobil vid mig på bordet. Jag kollade ned på skärmen och där fanns det en bild på mig nyvaken. Jag kom ihåg när hon tagit den bilden, det var när vi var i Miami och bodde på ett av hotellen där. Vi hade för en gångs skull fått dela hotellrum för mamma och på morgonen så hade Selena väckt mig genom att peta mig i ansiktet och så fort jag vaknat så hade hon klickat av en bild på mig. Bilden var hemsk och jag ville bara trycka på radera men jag lät bli, istället skrattade jag bara med henne.
”Har du fortfarande kvar den?” Sa jag skrattandes.
”Klart jag har, den kanske kommer behövas som hämnd någon gång.” Sa hon och gav ifrån sig en låtsas ondskefull blick.
”Jaså, hämnd sa du? Vaddå för sorts hämnd?” Sa jag och blinkade mot henne.
”Man vet aldrig, du är ju the prankster number one, så någon gång lär den ju behövas.” Sa hon och skrattade och kollade mig i ögonen.
Jag kunde inte släppa att hon var så otroligt vacker ikväll. Det lös om hela henne och jag kunde inte minnas att jag sett henne stråla såhär mycket någon gång.
”Du är vacker ikväll!” Sa jag och kollade henne i ögonen.
Hon blev röd om kinderna och kollade ner på sin telefon, efter ett tag kollade hon upp på mig och började små skratta.
”Du är inte så dålig du heller.” Sa hon och skrattade fortfarande.
Jag kollade fortfarande på henne och gav ifrån mig ett leende. Tankarna om Taylor hade försvunnit och det enda jag tänkte på just nu var att jag visste att jag och Selena skulle gå härifrån tillsammans ikväll och förmodligen tillbaka till hotellet. För en stund skakade jag av mig tankarna eftersom det kom fram en kypare och ställde två glas på bordet, i glasen hällde han vatten. Såklart att det skulle vara vatten, ingen av oss är 21 så alkohol blev det inte. Selena drack upp sitt glas direkt och jag märkte på henne att hon var nervös. Vad hade hon att vara nervös för?
”Nervös?” Sa jag och gav ifrån mig en retsam blick, hon visste att jag kunde se på henne när hon var nervös så det var inte lönt för henne att ljuga, vi hade ju trots allt varit tillsammans i 6 månader.
”Lite kanske… eller okej, mycket.” Sa hon och kollade ned i sitt tomma glas med ett osäkert leende.
”Varför är du nervös? Här finns ju knappast någonting att vara nervös för?” Sa jag frågande.
”Men hela grejen, att vara här med dig och låtsas att vi är tillsammans. Du gör mig nervös helt enkelt.” Sa hon och kollade på mig djupt i ögonen.
Jag log åt det hon precis sagt. Jag skulle precis svara henne men avbröts av Kenny som dök upp vid vårt bord. Selena sken upp i ett stort leende och kramade om Kenny som kramade henne glatt tillbaka. ”Bro, jag sätter mig där borta vid det bordet. If you need me.” Sa han och pekade bort mot ett avskilt bord som hade utsikt hitåt. Jag nickade honom till svars och reste mig upp för att göra vår handskakning.
När jag satte mig ner igen satt Selena och fingrade på sin telefon.
”Vad gör du?” Sa jag glatt.
”Twittrar, hehe.” Sa hon och gav mig en busblick.
Jag böjde mig över hennes mobil och såg hennes tweet - @kennyhamilton, i miss you! Chilli’n at Vanity Fair with J. – Jag log åt det hon skrivit. Efter ett tag kom det fram en fotograf och frågade om han fick ta ett kort på oss och såklart tillät vi honom. Jag kände hur Selena lade sin hand på mitt lår och jag fick en rysning genom hela kroppen. Jag lade min hand om hennes midja och vi båda två log mot kameran. När fotografen hade gått iväg kollade jag på Selena som satt och fingrade på sitt tomma glas. Hon vände sig snart mot mig och log, hon böjde sig fram och kysste mig på kinden.
”Det där måste du ha kvar tills du kommer hem.” Sa hon och fnissade.
”Haha, annars så händer vad?” Sa jag och blinkade mot henne.
”Annars kommer du bara få fler.” Sa hon och skrattade nu högt och knuffade till mig i sidan.
”Tänk så vill jag ha fler då?” Sa jag och blinkade ännu en gång till henne.
Hon kollade på mig med en frågande blick och utan att vi nog båda tänkte på det så möttes våra läppar. Det kändes först konstigt men efter ett tag så brydde jag mig inte. Jag kände hennes tunga mot min och jag la min hand på hennes lår och förde den uppåt. Jag kände hennes hand stoppa min och jag kollade på henne. ”Justin, inte här… någon kan se!” Sa hon och flinade till.
Jag gav hennes en bus blick och ställde mig upp och vände mig om mot henne och sträckte ut min hand. Hon kollade på mig frågande men tog sin hand i min och reste sig upp. Jag kollade bort mot Kennys bord och han satt och snackade med dem vid bordet bredvid hans. Han skulle säkerligen flippa ut om han vände sig om och såg att vårt bord var tomt, men det fick vi ta hand om senare. För tillfället ville jag bara ha Selena. Vi gick bak i en mörk gång och möttes snart av en lite mer upplyst korridor med en massa dörrar. Vi chansade och öppnade en av dörrarna och där inne satt det fullt av folk, antar att det var något slags vip rum eller något. Nästa dörr vi öppnade var liten och svart, rummet vi kom in i var nersläckt, vi tände lampan i taket och vi möttes av en personal toalett. Jag låste dörren efter oss och vände mig snabbt om mot Selena som stod och kollade på mig med ett leende. Jag kysste henne passionerat och hon svarade tillbaka på min kyss. Jag tryckte henne mot väggen och drog upp hennes klänning och smekte henne på höfterna. Hon drog av mig min kavaj och började knäppa upp min skjorta. När hon fick av mig min skjorta kände jag hur hennes händer drog sig ner mot min byx kant och snart började hon knäppa upp mina byxor. Jag drog ner hennes trosor och lyfte upp henne. Jag kysste hennes nacke och jag kände att hon andades tungt.

Vi hade lyckats ta oss tillbaka till vårt bort utan att någon lagt märke till något och Kenny satt fortfarande kvar vid sitt bord oberörd, så han har förmodligen inte märkt något han heller. När vi satt oss ned vid bordet småskrattade vi båda åt det vi precis gjort men det var ingen pinsam tystnad. Jag tog upp min mobil och såg att jag hade ett oläst sms från Taylor, jag vände bort mobilen från Selena så att hon inte skulle se något och tryckte upp det – Skulle vi träffas ikväll eller? – Jag suckade och visste inte vad jag skulle svara tillbaka, det var ingen bra idé att jag åkte hem till henne ikväll. Det kändes inte som en bra idé att överhuvudtaget träffa henne nu när jag var här i LA. Hur skulle jag förklara för henne att jag på något sätt dragits tillbaka till Selena?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0