Kapitel 2.

Jag vaknade morgonen därpå av att jag fick solen rätt i ögonen. Jag vände mig om mot Julias säng och där låg hon och sov med gårdagens kläder på. Jag låg vaken en liten stund innan Julia vaknade. Vi bestämde oss snabbt för att gå ner till hotellfrukosten eftersom vi båda två var utsvultna. När hissen hade nått bottenvåningen gick vi ut ur den, båda två med vars en knorr på huvudet och morgontrötta ansikten. Jag hade som igår även idag på mig min one piece, inte tänkte jag att det skulle vara någon speciell vaken vid den här tiden. Men jag tänkte väldigt fel. När vi går förbi receptionen för att komma till hotell restaurangen ser jag att Justin och en annan stor svart man sitter i soffan och pratar. När Justin ser mig knuffar han till mannen bredvid honom och båda två börjar kolla på mig, efter ett tag börjar dem båda två även skratta och jag blir alldeles röd i hela ansiktet.
”Göm mig!” Viskar jag högt till Julia som kollar frågande på mig när jag försöker skymma mig själv bakom henne.
”Vad håller du på med knäpp skalle?” Sa Julia och började skratta samtidigt som hon försökte gå ifrån mig bara för att hon visste att jag gömde mig för någonting.
”Julia, lägg av! Gå bara bredvid mig och försök gömma mig, snälla?” Sa jag nu lite småsurt. Jag gick ikapp henne och mitt hjärta dunkade fortare och fortare.
”Du är så söt när du är sur, men berätta nu… vad är det du gömmer dig för?” Sa hon retsamt vilket fick min mage att vända sig ut och in.
”Om du nu var så blind att du kunde missa honom, men Justin Bieber sitter i hotellreceptionen… i alla fall så gjorde jag bort mig fullständigt igår inför honom och den stora svarta mannen som satt bredvid honom.” Sa jag snabbt.
Julia stannade upp utanför restaurangen, hon började backa men hejdade sig snabbt när hon såg min galna blick som jag gav henne när jag insåg att hon var på väg att backa tillbaka för att hitta Justin. När hon kom tillbaka såg jag hennes nyfikenhet i blicken så när vi satt oss ned vid ett bord berättade jag hela historien om den nakna gubben och mitt extrema skrattanfall. När jag hade berättat klart satt Julia med öppen mun och såg förvånad ut.
”Ojdå, haha… det lät ju som att du har haft en hel vild kväll.” Sa hon sarkastiskt.
”Ja, men absolut!” Sa jag sarkastiskt. ”Hur var din kväll igår förresten? Klickade det?” La jag sedan till och blinkade med ena ögat mot henne.
”Den var riktigt rolig. Han är ett riktigt charmtroll. Han berättade även vilka kändisar han stylat och en av dem känner ju du ganska bra…” Sa Julia och skrattade samtidigt som hon gav mig blinken med ögat.
”Jag? Julia, jag trodde du kände mig så pass bra så att du visste att jag inte känner någon kändis.” Sa jag och kollade på henne frågande.
”Jo, men du och Justin bondade ju rätt bra där vid er lilla träff igår, eller?” Sa hon och nu kunde hon inte hålla sig längre, hon började skratta högt.
”Jävlar vad du är rolig Julle, snälla påminn mig inte. Det är gärna någonting jag glömmer.” Jag satte armarna i kors och plutade med underläppen.
”Vaddå, lite kul var det ändå?” Sa hon och fortsatte skratta.
Jag skakade på mitt huvud och gick upp från stolen för att hämta mer att äta.

 

Jag stod och kunde inte välja om jag skulle ta scrambled eggs eller stekta ägg, när jag stod där och velade märkte jag att det hade blivit kö. När jag tittade upp fick jag en rysning igenom hela kroppen och jag ville bara ta min tallrik och springa därifrån.
”Svårt val med äggen?” Sa Justin och skrattade till.
Jag svalde långsamt… ”Mhm.” Var det enda jag fick fram.
”Haha, jag brukar också ha samma problem. Det är alltid likadant på alla hotell. Vi borde skriva ett brev till dem att dem borde göra det enklare för oss gäster.”
Hans skämt fick mig att skratta till, men jag svalde skrattet snabbt när jag fick flashbacks från gårdagen. Tanken som gick runt i mitt huvud flera gånger om var ”Låt honom inte minnas mig från igår, snälla!”
”Inte för att det angår mig överhuvudtaget, men igår… vad…” Han hann inte säga klart hela meningen innan jag tog upp två stekta ägg och kollade på honom.
”Precis, det angår inte dig.” Sa jag och log mot honom innan jag vände mig om och gick tillbaka till Julia som satt och såg uttråkad ut. När jag hade satt mig ner satte jag händerna för huvudet och en del av mig ville bara gå tillbaka till honom och be om ursäkt för mitt dåliga morgonhumör. Men morgonhumöret var kanske inte riktigt det jag borde skylla på. Det var mina nervösa nerver i kroppen som fått mig att agera otrevligt och det var inte alls den bilden jag ville att folk skulle få av mig.
”Varför ser du så frustrerad ut?” Sa Julia retsamt.
”Skitsamma, kocken var bara jobbig.” Ljög jag och började äta mina ägg.
”Men ryck upp dig, jag glömde förresten säga innan att du ska på blind date ikväll. Jag och Ryan har fixat. Hans rumskompis är tydligen också 17 och när han fick höra att du då var 17 så tyckte han att det var perfekt.” Julia småklappade händerna.
En blind date skadar väl inte så mycket, med tanke på allt pinsamt som hänt mig under dessa timmar så skulle jag väl klara att ta mig igenom en pinsam dejt också.

Under dagen hade vi varit ute på stan för att hitta någonting åt mig som jag kunde ha på mig på kvällens dejt. Det fick bli en svart tight fodralklänning som var enarmad. Skorna fick bli ett par vanliga svarta höga mockapumps och håret var lätt lockat i topparna. Julia insisterade på att jag skulle ha rött läppstift så det fick de också bli. När det var dags för mig att gå iväg och åka ner till hotellreceptionen där jag skulle möta min blind date började fjärilarna komma i magen, jag hade aldrig gjort något sånt här vrickat. Jag menar… blind date? Vilken 17 åring går på en blind date egentligen? Men Julia tyckte inte det var något märkligt alls med det. Hon hade även sagt till mig att jag inte fick komma hem för tidigt för att Ryan tydligen skulle komma förbi vårt rum och göra henne sällskap medan jag var borta.


När hissen plingade till och dörrarna öppnades började mitt hjärta slå fortare, tänk så skulle jag inte hitta killen som jag skulle på dejt med? Tänk så skulle han inte ens komma? Jag kanske skulle stå här nere i receptionen som en tönt hela kvällen och vänta på min dejt som står bakom en krukväxt och istället skrattar åt mig för att han dissat mig så hårt? Jag började gå från hissen och stannade vid en pelare nära receptionen. Jag såg en kille som stod vid en spegel med ryggen mot mig. Jag funderade på om jag skulle gå mot honom för han såg ut att vara i min ålder och han var även ganska stiligt klädd. Han stod och fixade till sitt hår och plötsligt stannade han upp i allt fixande och vände sig om och kollade på mig.  No way att det där var min blind date, skämtade Julia med mig?


Kommentarer
Postat av: Gabbi

jag har precis börjat läsa hela från början o den verkar vara helt awezome :D

2011-07-08 @ 21:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0