Kapitel 29.

PREVIOUS:
”Taylor, jag älskar dig!” Sa han och han såg ut att mena det. Jag däremot visste inte vad jag skulle säga tillbaka. Orden han precis sagt satte sig rätt i hjärtat och allt upprepade sig i huvudet flera gånger om. Plötsligt släppte jag allt och snart möttes våra läppar. Vi stod där länge och kysste varandra och snart hörde vi även visslingar en bit bort, vilket garanterat var ifrån Chaz, Ryan, Caleb, Kevin och Kenny. Vi började båda två skratta, men försökte att ignorera dem.



Två månader senare.

En liten resumé vad som hänt de två senaste månaderna… Egentligen ingenting speciellt. Jag har inte träffat Justin sen jag åkte hem från Stratford då han skulle iväg till Sydamerika för en mini turné innan hans world tour drar igång om en månad. Den enda kontakten jag har haft med honom är några sms som vi skickat till varandra, men inget mer. Därför har nu jag och Pattie bestämt att jag ska fira både jul och nyår med dem i Atlanta. Till en början var det svårt att få med mamma på noterna, men eftersom det är lov under tiden som jag kommer vara där så behöver hon inte oroa sig för att jag kommer missa något skolarbete. Dessutom är Pattie extremt bra på att övertala henne. Det bästa av allt är att Justin inte ens vet om att jag kommer. Han kommer hem från sin Sydamerika turné samma dag som jag kommer till ATL, så det kommer vara en överraskning för honom. Det känns lite konstigt att jag inte ska fira jul tillsammans med min släkt detta året, men eftersom jag gjort det alla andra år så skadar det inte att jag skippar det denna gången. När Pattie hade ringt mig och föreslagit hela grejen hade jag först tvekat… tänk så ville inte ens Justin ha mig där? Men när hon sedan hade sagt hur han under största delen av hans turné tjatat om att få åka till LA och träffa mig så fort turnén var färdig, tvekade jag inte en sekund på att åka.

Att packa för tre veckor har sina nackdelar… för det första så måste man i princip packa ned hela sin garderob… eller det känns i alla fall som det. För det andra så tar det otroligt lång tid att packa ned så mycket kläder. Ett tag fick till och med mamma hjälpa mig att packa, då all min ork försvann för en stund. Hon packade även ned en massa julklappar i min resväska som jag inte fick öppna förrän julafton. ”Men det är ju tre dagar dit?” Sa jag och plutade med min underläpp.
”Du… dem tre dagarna får du ta dig igenom helt enkelt.” Sa mamma och skrattade åt mig.
”Jag tror du måste be Pattie att gömma dem i så fall.” Sa jag log brett mot henne.
”Det har jag redan gjort, så du behöver inte oroa dig.” Sa hon och räckte tungan åt mig.
Typiskt mamma att tänka på allt sådant i förväg… antar att hon känner mig alltför väl.

Bill var den som fick köra mig till flygplatsen eftersom mamma var tvungen att åka iväg till sitt jobb. Men på vägen till flygplatsen så hade vi svängt in om hennes jobb så att jag fick säga hejdå till henne och som alltid annars så ska hon alltid börja gråta när jag ska iväg någonstans.
”Var rädd om dig gumman.” Sa Bill när vi stannade bilen utanför flygplatsens entré. Jag log mot honom och han böjde sig fram och pussade mig i pannan. ”Ta hand om mamma.” Sa jag och skrattade. Han nickade glatt på huvudet och gav ifrån sig ett flin. Jag hoppade ut ur bilen och tog ut min resväska och mitt handbagage. Innan jag gick in vände jag mig om mot bilen och vinkade åt Bill som vinkade glatt tillbaka innan han körde iväg.
Det enda positiva med att flyga själv var att flygresan bara skulle ta två timmar. Det kan jag faktiskt ta mig igenom utan att bli alltför uttråkad. När jag väl satt på flygplanet tog jag upp min ipod och mina hörlurar och satte på Best i ever had med Drake. Jag brukar oftast kunna somna när jag flyger, men denna gången satt jag vaken hela resan, antagligen på grund av att jag var en aning nervös inför att träffa Justin. Vi har inte träffats på två månader, det kommer bli som att träffa en främling nästan.

Pattie hade ordnat en chaufför som hämtade upp mig på flygplatsen när jag hade landat och till min förvåning så var han väldigt pratglad. Under hela bilresan satt han och pratade om sitt liv, fast jag egentligen inte alls var intresserad av att höra hur han gått från att vara sop bils förare till nu privat chaufför. Men jag fick tvinga fram några skratt här och där och ibland till och med ett ”Wow.”. Han verkade själv väldigt nöjd med sitt liv, så det fanns ingen anledning för mig att förstöra det.
Efter ett tag saktade bilen in och snart hade vi stannat utanför en stor svart grind som hängde ihop med en stor beige mur. Chauffören hissade ned sitt fönster och tryckte på en knapp och inte långt efter öppnades den stora svarta grinden och vi körde in på en stor uppfart som var upplyst av en massa trädgårdsbelysningar. Rutorna på bilen var tonade så jag hade svårt för att se allt i detalj men jag kunde skymta ett stort, stort hus som även det också var upplyst av en massa lampor.
Chauffören hoppade ut och var på väg runt om till min sida för att öppna min dörr men jag hann hoppa ut ur bilen innan han ens kommit halv vägs. Jag var alldeles för exalterad för att sitta kvar i bilen och vänta på att han skulle öppna dörren åt mig. Han lyfte ut mitt bagage och var på väg in i bilen kort där efter. ”Tack för skjutsen!” Sa jag glatt innan han hann hoppa in.
”Du behöver inte tacka, det är mitt jobb.” Sa han och skrattade till samtidigt som han hoppade in i bilen och stängde dörren med en duns. Han körde iväg efter en stund och nu stod jag helt plötsligt själv på den stora upplysta uppfarten. Huset såg ganska folktomt ut, men jag tog mina väskor och gick mot en stor mörk brun dubbel entré dörr. Jag plingade på ring klockan och snabbt där efter öppnades dörren av en kort mörkhårig dam iklädd en vit och ljusblå randig skjortklänning.
”H-hej.” Sa jag och blev plötsligt osäker på om jag kommit rätt.
”Låt mig ta dina väskor. Mrs Malette och Mr Bieber är inte hemma ännu. Men du kan komma in så länge och känna dig som hemma.” Sa damen med brytande engelska.
”B-bor du här?” Sa jag fortfarande osäkert.
”Nej, jag är deras städerska. Jag blev precis klar med städningen så jag ska snart bege mig hemåt.” Sa hon och log mot mig samtidigt som hon var på väg upp för en stor bred trappa som var precis intill entré dörren. Jag hade nästan inte lyssnat på det hon precis sagt, istället var jag helt tagen över hur otroligt vackert deras hus var. Jag hade aldrig sett något liknande. Allt gick i färgerna beige och vitt och lite mörkbrunt. Visserligen var det enda jag såg hallen, men jag tog av mina skor och fortsatte rakt fram, plötsligt var jag inne i ett stort vitt kök som var kliniskt rent. Jag fortsatte vidare och snart kom jag in i ett stort vardagsrum som var lika stort som köket och hallen tillsammans. Det stod två beigea skinnsoffor mitt emot varandra och en stor tv täckte en stor del av väggen bredvid dem. Det fanns även ett stort matbord gjort av glas bakom en av sofforna som omringades av åtta stolar. Jag gick tillbaka ut till hallen och gick uppför trappan som fanns där. Jag kom upp på ovanvåningen och blev smått förvirrad av de alla stängda dörrarna som fanns där i en lång korridor. Jag öppnade den första av dem och möttes av ett gigantiskt svart badrum som innehöll både dusch och badkar. Jag stängde dörren och gick vidare till nästa rum som troligen var Patties sovrum eftersom det doftade den parfymen hon alltid bär. Väggarna var vita och golvet var i mörkbrunt trä. Jag kände inte för att snoka så istället gick jag till nästa dörr vilket ledde till en stor walk in closet. De måste vara Justins med tanke på att de mesta av hans scenkläder som han inte hade med sig till Sydamerika hängde där inne och det fanns även hyllor fyllda med alla hans skor. Istället för att jag skulle kolla in i vartenda rum fortsatte jag istället rakt fram i korridoren till dörren längst ned. Jag öppnade den sakta och möttes av ytterligare ett sovrum och jag kunde direkt se att det var Justins. Väggarna var gråa och golvet var mörkbrunt. Sängen var stor som ett hus och var bäddad med mörklila lakan. En dörr i rummet öppnades och ut kom städerskan som blev en aning skrämd av att möta mig.
”Förlåt, det var inte meningen att skrämma dig.” Sa jag och halv log nervöst mot henne.
”Det är ingen fara, jag skulle just gå.” Sa hon och log brett mot mig.
”Vet du när Justin och Pattie kommer hem?” Sa jag och kände ett obehag av att bli lämnad ensam i det stora huset. Tankar om skräckfilmer dök upp i mitt huvud och jag fick en rysning genom hela kroppen.
”Dem är nog hemma alldeles strax ska du se. Men jag måste tyvärr gå nu, det var trevligt att träffa dig Mrs?” Sa hon och kollade frågande på mig med ett leende.
”Taylor… Taylor Coleman.” Sa jag och gick fram till henne och tog hennes hand.
”Claudia Juaréz.” Sa hon och log mot mig.
”Det var trevligt att träffa dig också Claudia.” Sa jag och släppte hennes mjuka varma hand.
”Vi kommer säkert träffas igen Mrs Coleman, Mrs Malette sa att du skulle stanna över jul och nyårshelgen.” Sa hon och började gå sakta mot dörren.
”Det hoppas jag.” Sa jag och skrattade till lite. Hon vände sig om mot mig och gav mig ett varmt leende innan hon gick ut från rummet och lät dörren stå öppen. Jag suckade för mig själv och kände den obehagliga känslan komma krypande när jag hörde ytterdörren på nedanvåningen smällas igen. Jag gick runt i rummet och kollade intresserat på alla tavlor som var uppsatta. Det var tavlor målade av kända konstnärer och det fanns även tre tavlor som var uppsatta på rad som innehöll vars en vinylskiva. Den första var i guld, den andra i silver och den tredje i brons. Jag antog att det hade något med Justins musik att göra eftersom han hade signerat dem alla tre. Jag gick bort mot de två stora fönsterna vars rullgardiner var neddragna. Jag drog upp dem och möttes av en stor upplyst trädgård som sträckte sig långt bort. Den var dekorerad av blommor och buskar i olika färger och även en stor upplyst rektangulär pool. Jag skrattade till för mig själv och försökte ta in allt som jag stött på den senaste halv timmen, vilket kändes omöjligt och extremt overkligt för min del.
Jag gick vidare till sängen som jag egentligen inte ville lägga ett finger på eftersom den såg så perfekt bäddad ut men jag kunde inte rå för att slänga mig rätt på den och jag ångrade inte en sekund att jag gjort det, de var den skönaste sängen jag legat i på länge.
”Hey stranger.” Hörde jag en röst från dörröppningen säga hånskrattande. Jag reste mig hastigt upp med håret som stod åt alla håll. Jag flög upp ur sängen med ett brett leende när jag såg Justin stå lutad mot dörrkanten med armarna i kors och log. Jag sprang mot honom och slängde mina armar runt om hans hals. Vi stod och kramade om varandra ett bra tag innan vi släppte och sedan stod vi bara och kollade på varandra. Jag var inne i någon slags paralys och kunde inte få fram ett ord. ”Ett hej vore kanske kul att få höra?” Sa han och skrattade åt mig samtidigt som han vevade sin hand framför mig. Jag skakade till på huvudet och skrattade nervöst mot honom.
”Gud vad jag har saknat dig.” Sa jag och kramade om honom en gång till.
”Jag tror jag har saknat dig lite mer… jag fattade direkt att du var här när jag kom innanför dörren och såg din resväska där nere.” Sa han och kysste mig på kinden.
”Men du visste inte att jag skulle komma, det var de som var hela grejen. Jag vet att du egentligen inte kan vara utan mig, din mamma har redan berättat hur mycket du har tjatat på henne i Sydamerika om att du ville åka till LA så fort turnén var över.” Sa jag och höll om hans nacke.
”Vem har sagt att jag ville till LA för att träffa dig?” Sa han och blinkade mot mig.
”Ouch, det där gjorde ont.” Sa jag och plutade med underläppen, halvt ledsen för det han sagt.
”Du vet att jag bara skämtar med dig.” Sa han och log brett samtidigt som han puttade mig bakåt och snart landade jag ned i sängen med Justin över mig. Hans läppar nuddade vid mina mjukt och lätt och jag kände verkligen hur mycket jag hade saknat honom.
”Hrm,hrm.” Hördes en pipig röst bakom oss. Jag reste mitt huvud upp och såg Pattie stå med armarna i kors och hade en frågande blick.
”Pattie!” Sa jag glatt och puttade bort Justin för att kunna resa mig upp och gå fram till henne och ge henne en kram. Hon omfamnade mig mjukt och skrattade till.
”Jag hade tänkt visa dig vart du ska sova Tay.” Sa hon och gav Justin en allvarlig blick.
”Men ska inte jag sova hä…vart ligger rummet?” Sa jag snabbt och tyckte det var en aning pinsamt att jag trott att jag och Justin skulle få sova i samma rum när tanken absolut inte var så.
”Det är rummet bredvid mitt rum, andra dörren till vänster.” Sa hon och pekade på ett av rummet jag inte varit inne i än. Jag gick bort och öppnade dörren och möttes av ett halv stort rum som innehöll en stor vit säng och en stor tv på väggen. Väggarna var vita och golvet var likaså här som i alla andra rum, mörkbrunt. Jag vände mig om och hade inte märkt att Pattie ställt sig bredvid mig.
”Det här klarar du dig med i tre veckor va?” Sa hon skämtsamt och skrattade till.
”Nja, jag är lite osäker… jag skulle gärna vilja ha en lite större säng?” Sa jag ironiskt och för ett tag såg det ut som att Pattie trodde jag menade allvar men när jag sedan lade till ett skratt så förstod hon att jag bara hade skämtat. Det är ett sådant moment som man kan kalla awkward.
”Där fick du mig nästan… Jag hade tänkt att vi skulle beställa hem mat ikväll, om det går bra?” Sa hon och log mot mig.
”Det blir perfekt.” Sa jag och log tillbaka.
”Det är väl bäst att låta mannen i huset bestämma vad vi ska beställa, annars lär det väl bli liv.” Sa hon och klappade mig på ryggen och gick mot Justins rum. Jag följde efter henne och möttes av en halv sovandes Justin när jag kom in i rummet.
”Älskling, vart vill du beställa mat ifrån?” Sa Pattie som satt sig ned på sängen bredvid Justin och nu smekte hans hår.
”Kina.” Mumlade han samtidigt som han burrade ned sitt huvud i en av de stora mörklila kuddarna.
”Kina ligger lite långt här ifrån, tycker du inte de?” Sa Pattie och flinade till.
”Kina mat, från China… restaurangen i stan.” Sa han och reste sig upp och kollade frågande på henne.
”Jaså, den China… Tay, tycker du om kina mat?” Sa Pattie och kollade på mig med ett leende.
Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig ätit kina mat tidigare, men det ville jag inte riktigt säga så istället lade jag på ett fakeat smile och sa ”Absolut, jag tar det ni tar.”

Tjugo minuter senare satt vi nu vid det stora glasbordet i vardagsrummet, alla tre med vars en kina box som innehöll en stor mängd nudlar, wookade grönsaker och kyckling, allt var blandat i någon sötsur sås. En nackdel med det hela var att jag nu för första gången skulle äta kina mat, med kina pinnar? Pattie och Justin tog upp sina pinnar och började äta sin mat som att dem lärt sig äta med pinnarna redan när dem var små. Jag själv tog upp pinnarna och försökte lista ut hur jag skulle hålla dem, vilket inte funkade så bra. Medan dem andra åt satt jag säkert i en kvart och försökte få upp maten, under den kvarten hade jag lyckats få upp en kycklingbit. Efter ett tag märkte jag att varken Pattie eller Justin åt, istället satt dem och stirrade på mig och jag såg tydligt att dem försökte hålla sig för skratt. ”Vissa är kanske inte duktiga på allt, vilket ni tydligen verkar vara.” Sa jag generat.
”Aw gumman, det är alltid svårt första gången, men du håller dem såhär.” Sa Pattie och visade med sina pinnar hur man skulle hålla dem, men hur jag än vred och vände på dem så funkade det inte.
”Vill du att jag ska hämta en gaffel?” Sa Justin och flinade till. Jag kände hur jag blev alldeles röd om mina kinder och innan jag hann svara så var han redan på väg ut i köket och snart kom han tillbaka med en gaffel och innan han gick och satte sig på sin plats så pussade han mig snabbt på kinden.
”Jag ska iväg imorgon bitti och köpa lite julklappar och juldekorationer hade jag tänkt. Ni vill inte följa med?” Sa Pattie och kollade glatt på mig och Justin.
”Nja, jag tror bara jag vill stanna hemma.” Sa Justin och kollade på mig och på något sätt lyckades hans blick få mig till att också bara vilja stanna hemma. Jag vill spendera min tid här med Justin så mycket jag bara kan. ”Jag tror också jag bara stannar här.” Sa jag och halv log mot Pattie.
”Ni ungdomar alltså… alltid så lata.” Sa hon och skrattade till för sig själv.

Klockan hade sprungit iväg, den var redan elva och vi alla tre höll på att somna framför tv’n som vi satt på efter maten. Jag låg i Justins famn och Pattie låg själv i soffan mitt emot. Precis när jag slutit mina ögon kände jag Justins hand som skakade till mig lite nätt.
”Ska vi gå upp och lägga oss?” Sa han tyst, antagligen eftersom Pattie hade somnat till.
Jag nickade och reste mig sakta upp och sträckte på mig. Vi gick upp på ovanvåningen och borstade tänderna. Jag gick sedan in på mitt rum och satte på mig ett vitt pyjamas linne, sedan lade jag mig ned under täcket. Justins säng var fortfarande den skönaste sängen, men den här var inte långt ifrån. Precis innan jag skulle släcka öppnades dörren till rummet och in kom Justin i bar överkropp och ett par svarta basket shorts. ”Så du hade tänkt gå och lägga dig utan att säga god natt?” Sa han och skrattade till samtidigt som han kom fram till sängen. Han lyfte upp täcket och lade sig ovan på mig.
”Justin, din mamma är där nere.” Sa jag tyst.
”Hon sover.” Sa han och blinkade mot mig.
”Det spelar… ingen roll.” Sa jag och tog ett djupt andetag då jag kände hur han började smeka insidan av mitt ena lår. Fast jag gärna hade låtit honom fortsätta tog jag bort hans hand generat.
”Lite bara? Hon kommer ändå inte komma upp på ett tag.” Sa han och plutade med underläppen.
”Nej Justin… Jag vill inte att din mamma ska bli sur på oss första dagen jag är här.” Sa jag och försökte låta allvarlig men avbröts då han kysste mig på halsen ett antal gånger.
”Hon kommer inte bli sur på oss, för hon kommer inte ens märka att jag har varit här inne.” Sa han och log mot mig. Jag tog mina händer om hans nacke och kollade honom djupt i ögonen.
”Jag hade jättegärna velat att du skulle stanna, men snälla… för min skull, jag vill inte riskera att din mamma kommer in här när du ligger ovanpå mig.” Sa jag och kysste honom lätt. Han skrattade åt mig och jag märkte hur oseriöst han tog mig.
”Du dissar mig och det är första gången på två månader som vi ses… starkt.” Sa han och pussade mig i pannan innan han klev av mig och satte sig på sängkanten istället.
”Bara för att du är kille och har dina behov.” Sa jag och blinkade retsamt mot honom.
”Inte snällt alls… men om det är vad du vill, så fine.” Sa han och låtsades sura. Han reste sig upp och sträckte på sig och började gå mot dörren med tunga steg.
”Din tönt, kom hit och ge mig en god natt puss innan du går.” Sa jag skrattandes och satte mig upp.
Han vände sig om med ett creep smile och kom tillbaka till mig och kysste mig. Kyssen varade ganska länge och jag kände bara för att dra ner honom i sängen till mig. Men det kändes alldeles för skumt, med Pattie på nedanvåningen och allt. När han hade gått ut från rummet lade jag mig ned i sängen och släckte lampan och inte långt därefter burrade mobilen till på sängbordet. Vem var det ifrån om inte Justin? – Baby koooooom. :( – Jag skrattade till åt hur hans sms kunde misstolkas på helt fel sätt och svarade tillbaka snabbt – Du får klara dig utan mig i natt helt enkelt. ;) – Jag älskade att reta honom och det visste han mycket väl om. – Mycket mysigare om du hade varit här. :( - - Du kan ju alltid låtsas, jag menar… jag är ju faktiskt bara tre rum ifrån dig. (a) - - Det är inte samma sak. Jag kickar ut mamma, om det behövs för att du ska komma hit. - - Geek, du borde sova istället. Du har suttit på ett flygplan hela dagen. Vi ses imorgon! <3 - - Mm. <3 – Jag visste att han bara låtsades vara sur och jag älskade att se honom så, glädje dödare kallas det.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Moreeeeeeeeeeeeeeee, good!!! :)

2011-06-08 @ 16:46:40
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0