Kapitel 30.

PREVIOUS:
När han hade gått ut från rummet lade jag mig ned i sängen och släckte lampan och inte långt därefter burrade mobilen till på sängbordet. Vem var det ifrån om inte Justin? – Baby koooooom.L – Jag skrattade till åt hur hans sms kunde misstolkas på helt fel sätt och svarade tillbaka snabbt – Du får klara dig utan mig i natt helt enkelt. ;) – Jag älskade att reta honom och det visste han mycket väl om. – Mycket mysigare om du hade varit här.L - - Du kan ju alltid låtsas, jag menar… jag är ju faktiskt bara tre rum ifrån dig. (a) - - Det är inte samma sak. Jag kickar ut mamma, om det behövs för att du ska komma hit. - - Geek, du borde sova istället. Du har suttit på ett flygplan hela dagen. Vi ses imorgon! <3 - - Mm. <3 – Jag visste att han bara låtsades vara sur och jag älskade att se honom så, glädje dödare kallas det.



Att vakna upp och känna att man sovit sig igenom hela natten är en bra känsla. Innan jag bestämde mig för att kolla vad klockan var låg jag kvar i sängen och sträckte på mig. När jag sedan tog upp mobilen stod klockan redan på elva. Jag bestämde mig för att gå upp och gå och väcka Justin. Men hans rum var tomt när jag kom in där och det var även Patties. ”Kul att dem båda åkte utan mig.” Sa jag tyst för mig själv samtidigt som jag trippade nedför trappan på mina bara fötter.
Jag gick mot köket, inte speciellt pigg på att äta frukost själv, men jag kände mig illa tvungen eftersom min mage kurrat ända sedan jag vaknade. Jag blev överraskad när jag kom in i köket och möttes av barbänken som var fullt uppdukad med mat, dryck, ljus och blommor. Jag tittade förvånat runt om i köket men kunde inte hitta en enda levande varelse. Jag fick lite panik och tänkte att Pattie kanske skulle ha någon över på besök. Det var kanske inte så trevligt om jag dök upp här i köket då iklädd pyjamas. Jag vände mig om och mitt hjärta hoppade några steg upp i halsgropen. Justins armar omfamnade mina höfter och han log ett brett leende. ”God morgon.” Sa han och kysste mig lätt. Jag böjde mitt ansikte bakåt för att kolla på honom frågande då han bara skrattade åt mig.
”Har du gjort allt det här?” Frågade jag samtidigt som han tog min hand och drog med mig in i köket.
”Mm, jag tyckte att vi för en gångs skull kunde äta frukost tillsammans. Vi har aldrig gjort det bara du och jag och sen har jag saknat dig så mycket att jag ville göra detta för dig.” Sa han och log sött.
Jag gick fram till den uppdukade barbänken och blev alldeles vattnig i munnen av att kolla på all mat. Det som fanns att välja mellan var, stekta ägg, bacon, pannkakor och rostade mackor.
Jag vände mig om mot honom och lade mina armar runt hans nacke.
”Du hade inte behövt göra allt det här för mig.” Sa jag och log.
”Egentligen inte, med tanke på att du dissade mig igårkväll.” Sa han och log ett busigt smile mot mig samtidigt som hans händer letade sig innanför mitt linne och smekte mig på ryggen.
”Jag är hungrig.” Sa jag med ett brett smile på läpparna, medveten om att jag nyss retat honom.
Han suckade djupt och släppte taget om mig och vi satte oss ned. Jag lastade upp allt på tallriken som fanns att välja och det tog inte lång tid innan jag hade ätit upp allt.
”Du är nog den segaste människan jag känner.” Sa jag och skrattade till.
”Vaddå?” Sa Justin frågande och log mot mig.
”Du äter som att du har all tid i världen.” Sa jag och blängde på hans fortfarande halvt fulla tallrik.
”Man måste ju njuta av det goda, ellerhur?” sa han och blinkade retsamt mot mig.

”Jaså, jaså… här sitter ni och myser.” Hördes en mörk röst från ena änden av köket. Både jag och Justin kollade upp och där stod ingen mindre än… Drake? Jag som höll i min gaffel tappade ned den på tallriken och det gav ifrån sig ett starkt, obehagligt klingande ljud. Justin reste sig upp med ett brett leende och gick bort och gjorde någon handskakning med Drake. Dem båda två vände sig mot mig och stirrade. Jag själv som var i världens paralys lyckades på något sätt ta mig upp från stolen och släpa mina tunga ben bort där dem stod. ”T-Taylor.” Sa jag hackandes och sträckte fram min hand och så fort han tog sin hand i min började mitt hjärta dunka fortare.
”Mjaoo, jag får nog fortsätta komma hit på morgonen, då alla är klädda i pyjamas här hemma. I’m Drake.” Sa han och skrattade till och blinkade mot mig.
Justin slog till honom lätt på armen och jag fann inga ord att säga. Istället började jag nu tycka att det var lite pinsamt att jag stod här inför Drake iklädd pyjamas och håret som stod åt alla håll. Jag brydde mig inte inför Justin eftersom han sett mig såhär flera gånger innan. Men jag menar… Drake!
”Ehm, Tay…” Hörde jag Justin säga och nu stod både han och Drake och viftade med sina händer framför mitt ansikte. Jag kände hur jag blev alldeles varm om mina kinder och för att göra det så icke pinsamt som möjligt, log jag ett brett leende mot dem båda två.
”Ska vi kanske duka undan?” Sa jag och vände mig om och pekade på barbänken.
”Det tar Claudia hand om när hon kommer sen.” Sa Justin och började gå mot vardagsrummet med Drake efter sig. Jag himlade med ögonen och fick dåligt samvete över att låta Claudia ta hand om vår röra så istället plockade jag undan allt pålägg och stoppade in tallrikarna och besticken i diskmaskinen. Efter att jag städat undan gick jag in i vardags rummet där killarna slagit sig ned i vars en soffa och nu låg och kollade på basket. Jag satte mig på soffkanten där Justin låg, men innan jag hann reagera låg jag nu ovanpå honom, eftersom han hastigt dragit mig ned från kanten.
”Well, well, så ryktena är sanna?” Sa Drake och gav oss en retsam blick.
”Vilka rykten?” Sa Jag frågande.
”Om att ni har en romans?” Sa han och lade på en peddo imitation på rösten.
”Det är bara spekulationer Drake… men det finns ingen anledning för dig nu att gå och berätta runt det för alla på bolaget.” Sa Justin och skrattade åt hur nyfiken Drake verkade vara.
”Man, du vet att jag aldrig skulle göra det. På tal om media… glömde helt att det var därför jag var här… Usher och Scooter har fixat en intervju till dig i eftermiddag. Det är en ny talk show som har premiär ikväll, och dem var pretty excited att du skulle vara med.” Sa Drake och log.
”Intervju? I eftermiddag… dude, jag har ”semester”. Jag föredrar att bara vara hemma då.” Sa Justin och vi båda satte oss upp i soffan.
”Bro, lyssna nu… du ska bara vara med i showen i typ en kvart. Dem ska ställa några snabba frågor. Det kommer gå snabbt.” Sa Drake och hade nu också satt sig upp i soffan mittemot vår.
”Varför kom inte Usher eller Scooter och berättade det själva för mig?” Sa Justin allvarligt.
”Dem håller på med Ushers nya albumslansering så dem hade inte tid. Men Scooter kommer och hämtar upp er klockan tre.” Sa Drake och log ännu en gång.
”Jag antar att Scooter inte kommer acceptera ett nej från min sida, vet mamma om det förresten?” Sa Justin och jag märkte på honom att han inte var alltför glad över detta.
”Ja, men hon sa att hon hade alldeles för mycket att göra idag så hon hinner inte följa med. Men din lovely lady kan ju göra dig sällskap backstage eller?” Sa Drake och kollade glatt på mig. Jag nickade åt honom utan att egentligen tänka på vad Justin skulle svara.
”Skitkul att jobba dagen innan julafton.” Sa Justin och log ett fakeat leende.
”Tänk inte så negativt, du kommer vara hemma på nolltid.” Sa Drake och hade nu rest sig upp från soffan och var på väg mot oss. Han ställde sig framför Justin som reste sig upp.
”I gotta go, men det var härligt att se dig bro.” Sa han och kramade om Justin och dem gjorde sin hand skakning igen. Han kom fram till mig och log ett leende som jag nästan svimmade av.
”Jag hoppas vi ses snart igen.” Sa han och kysste mig på vardera kind och kramade om mig.
”Absolut.” Sa jag och log nervöst. Han gick sakta ut från vardagsrummet och det tog inte lång tid innan vi hörde ytterdörren smällas igen och nu var det alldeles tyst i huset.
”Såklart att dem skickade Drake att berätta… dem vet att han är bäst på att övertala.” Sa Justin argt.
”Åk bara dit och gör ditt bästa, och som Drake sa… du kommer vara hemma på nolltid.” Sa jag och tog hans ansikte i mina händer och kysste honom på kinden.
”Jag åker bara dit om du följer med mig.” Sa han och kollade mig djupt i ögonen.
Jag nickade till svar och kysste honom.

Scooter hämtade upp oss klockan tre och vi var nu på väg till studion. Justin var fortfarande arg över att han var tvungen att jobba på sin semester, men han hade egentligen inte mycket att säga till om.
”Vad heter showen?” Sa Justin surt till Scooter.
”The Trudy show… Det är Trudy Parker som är programledare.” Sa Scooter och log.
“Det låter som ett barnprogram.” Sa Justin spydigt.
Scooter stannade bilen mitt på vägen och vände sig allvarligt mot Justin.
”Jag föreslår redan nu att du inte har den här attityden när vi kommer fram.” Sa han argt.
Justin bara ryckte på sina axlar och vände sitt ansikte ut mot bilfönstret. Scooter började köra igen och resten av bilresan satt vi alla tre tysta. När vi kom fram till studion och gick in möttes vi av en stor folkmassa. Alla hade sina egna uppgifter och ägnade inte så mycket tid till oss. Efter ett tag kom de fram en kort svarthårig kines liknande tjej, till oss. Hon var svartklädd och hade en stor svart öronsnäcka i ena örat. ”Justin Bieber right?” Sa hon och log mot Justin. Justin nickade snabbt och kort där efter tog hon hans hand och hälsade. ”Yuki… Du ska få gå till sminket alldeles strax, sen ska du få träffa Trudy snabbt innan showen startar och kom ihåg… under showen hade vi gärna uppskattat att du kunde ge så bra svar på frågorna som möjligt. Det blir bara så tråkigt om svaren är korta.” Sa hon och log ytterligare en gång till mot Justin.
”Vad är det för frågor som kommer ställas?” Sa Scooter som såg frågande på Yuki.
”Det är bara Trudy som vet det, det är hon själv som kommit på frågorna och hon ville att det skulle bli en överraskning.” Sa Yuki och stod och skrev ned någonting i ett anteckningsblock som hon hade.
”Skulle du kunna fråga Trudy om hon har ett papper på frågorna, jag vill gärna veta vad det är för frågor som kommer ställas.” Sa Scooter igen och försökte låta allvarlig.
”Det får isåfall Justin ta med henne när dem träffas efter sminket.” Sa Yuki och såg upptagen ut.
Scooter och Justin suckade båda två tungt medan jag stod bredvid dem och visste inte riktigt vad jag gjorde här egentligen. Ingen hade direkt lagt märkte till mig, men jag var här för Justins skull.  
”Sminket är redo för dig nu Justin, du kan följa med här.” Sa Yuki och började gå bort mot sminkhörnan. Justin följde efter henne medan jag och Scooter stod kvar.
”Jag har en känsla av att Justin kommer gå ifrån den här showen rasande.” Sa Scooter nervöst.
”Varför de?” Sa jag och kollade frågande på honom.
”Han gillar inte när han inte är förbered på vilka frågor som kommer ställas. Det brukar oftast vara då dem nyfikna frågorna dyker upp, såna som han inte har fått tid att tänka ut ett bra svar till.” Sa han och suckade. Jag fick en klump i halsen och tänkte på att frågor om mig säkerligen skulle ställas.

Efter en stund kom Justin tillbaka efter sminket och Yuki bad oss följa med till Trudys louge. När vi gick in genom dörren möttes vi av ett stort vitt upplyst rum. Alla möblerna gick i ljuslila och mörk rosa. ”Trudy kommer alldeles strax.” Sa Yuki och stängde dörren efter oss. Vi gick alla tre fram till de två stora lila och rosa sofforna och satte oss ner. Jag kollade mig nyfiket runt i rummet, men kunde inte få upp en bild i huvudet på hur Trudy såg ut. Jag kan inte minnas att jag hört talas om henne innan. Plötsligt öppnades dörren till lougen och in kom en lång smal blond tjej. Hennes hår var lockat och sträckte sig ner en bra bit på ryggen. Hon var grovt sminkad men ändå otroligt snygg. Hon hade svarta tighta jeans, en knallblå glansig skjorta som var instoppad i jeansen och skorna var ett par beiga louis vuitton. Hon log ett brett leende när hon fick syn på oss i soffan och hennes krit vita tänder nästan bländade mig. Justin och Scooter reste sig båda två upp med breda smile.
”Hej sexy.” Sa hon och skrattade till när hon omfamnade Justin i en kram. Därefter gick hon vidare till Scooter och kramade om honom och när hon fick syn på mig stannade hon upp och blev nyfiken.
”Vem är det vi har här?” Sa hon och kollade på mig med ett leende. Jag reste mig upp och halv log nervöst och sträckte fram min hand.
”Taylor Coleman.” Sa jag och försökte trycka fram ett brett leende.
”Flickvän till Justin eller?” Sa hon och kollade på Justin och sen på mig.
”Nej… hon är en vän som hälsar på.” Sa Justin snabbt.
”Okej, vad trevligt.” Sa hon och log brett mot mig.
”Du har växt till dig ser jag.” Sa hon och smällde till Justin på röven innan hon gick vidare till en av de stora speglarna som fanns i rummet. Justin skrattade till generat och kollade ned i golvet.
”Du har blivit äldre ser jag… vad är du nu… 40?” Sa han sarkastiskt.
”Du… jag fyllde faktiskt 19 förra veckan… tack för att du sa grattis till mig förresten.” Sa hon och blängde retsamt på honom. Jag undrade om det bara var jag eller om Scooter också kände av den flörtiga stämningen som uppstått mellan Justin och Trudy.
”Jag hade fullt upp med mina konserter, i’m a hard working man.” Sa han och blinkade mot henne.
”I bet you are…” Sa hon och blinkade tillbaka mot honom.
Jag och Scooter kollade på varandra och höjde på vårt ena ögonbryn samtidigt.
”Så… Trudy, vad kommer det ställas för frågor under showen?” Sa Scooter och harklade sig lite.
”Hemlis.” Sa hon och fnittrade till samtidigt som hon lade på lite mer läppglans.
”Scooter, det är lugnt… det är bara kul om jag inte vet dem innan.” Sa Justin och log.
”Justin, du brukar alltid vilja veta frågorna i förväg?” Sa Scooter och kollade på Justin frågande.
”Jag orkar inte bry mig idag.” Sa Justin spydigt, förmodligen fortfarande sur på Scooter.
Jag och Scooter kollade på varandra ytterligare en gång, och vi båda var väldigt fundersamma över vad Justin höll på med? Jag har aldrig sett honom så här spydig mot Scooter innan.
”Trudy, vill du vara snäll och komma ett tag… vi ska kolla mikrofonerna.” Sa Yuki som stack in sitt huvud innanför dörren. Trudy tog sig en sista titt i spegeln och sedan gick hon ut ur rummet med ett brett leende. Scooter suckade och gick också ut ur rummet utan att säga vart han skulle. Jag satte mig ner i soffan igen och snart sjönk Justin ned bredvid mig med ett leende.
”Tack för att du ville följa med.” Sa han och kysste mig på kinden. Som svar log jag bara tillbaka mot honom. Jag var fortfarande väldigt förvirrad och fundersam över det plötsliga flörtandet mellan han och Trudy. ”Känner du hon Trudy sen innan eller?” Sa jag lite smått allvarligt.
”Ja, hon är också signad av LA reid. Hon är grym på att sjunga.” Sa Justin imponerat.
”Trevligt.” Sa jag nonchalant.
Jag kände Justins fingertoppar som tog tag i min haka och vände mitt ansikte mot honom.
”Är du sur?” Sa han och plutade med underläppen och la på ett puppy face.
”Varför skulle jag vara det?” Sa jag och log ett fake smile.
”Lovar du?” Sa han fortfarande med sitt puppy face.
”Japp.” Sa jag och log fakeat igen och reste mig upp ur soffan och direkt där efter öppnades dörren till rummet och in kom Yuki och bad Justin komma eftersom sändningen skulle börja om fem minuter.

”Hi guys! This is my first show, and tonight we have a really special guest… hes actually a good friend of mine… please welcome… JUSTIN BIEBEEEEEEEER!” Sa Trudy i en pipig hes röst.
Hon reste sig upp från sin fåtölj och kramade om Justin när han kom in i studion och han gav henne en puss på kinden. Hon skrattade och dem båda satte sig ned i vars en fåtölj.
”Welcome darling, how are you today?” Sa hon och log brett.
”I’m great, especially when i’m here.” Sa Justin och blinkade mot henne.
”Aw, you’re so sweet… now i’m going to ask you some questions, and dude i want real answers, not those when you just say: mm, yeah, maybe… okey?” Sa hon och log mot honom.
”Okey, i can deal with that.” Sa han och flört log mot henne.
”So… first question… i don’t no if this one is appropriate, but… are you still a virgin?” Sa hon och skrattade direkt efter att hon ställt frågan och Justin blev alldeles röd om kinderna.
”Well… why don’t you find out yourself?... NO, i’m just kidding! But i’m sorry Trudy, i’m gonna keep that one for myself.” Sa han och skrattade till nervöst.
“You’re such a dork! Do you know how many people in the world who wants to know if you’re virgin? Like thousands… but okay.  Next question… are you dating someone right now or are you single?” Sa hon och gjorde till sin röst en aning vilket fick henne att låta som en pervers åsna.
”I’m seventeen, every guy in my age are dating, so why wouldn’t i do that?” Sa Justin frågande.
”So you’re practically not single?” Sa hon också frågande.
”I didn’t say i was dating now?” Sa han och höjde på ögonbrynen samtidigt som han log brett.
”Oh, okey… so you’re not dating the lovely girl backstage, who you brought with you today?” Sa hon med en jobbig, retsam blick.
”She’s a really, really good friend of mine, actually she’s one of my best friends.” Sa han snabbt.
“Well that’s cute.” Sa hon och halv log mot honom.
”But… isn’t she the one who ”attcked” Selena Gomez?” Sa hon sedan frågande.
”Ehm, not really… and i don’t want to talk about it, and i know that she definitely doesn’t want us to talk about it. It was a totally misunderstanding.” Sa Justin och jag själv fick en klump i magen.
”Okey, but then lets move on to the next quiestion… i heard that you and Chris Brown has an upcoming song and musicvideo… can you tell us something about it?” Sa hon nyfiket.
“Ehm… The song is called Next 2 you, but I’m sorry I can’t tell you anything else.” Sa han och log.
“Okey, that was just a boring answer so lets move on to the next question then… have you ever cheated on a girlfriend of yours?” Sa hon och nyfikenheten i hennes ögon syntes klart och tydligt.
”Well… that depends on what a girls sees as cheating…” Sa Justin och såg allvarlig ut.
”Bieber, cheating is not a god way to get girls. Just telling ya.” Sa Trudy spydigt.
”But i never said that i have cheated before, right?” Sa Justin och log ett creep smile.
“But you might… I think all things you do with a girl when you’re in a relationship with another, is cheating. You don’t need to tell me who the cheating girl or who the broken hearted girl was, but can you at least tell us what you did?” Sa Trudy och log.
“Okey… it’s was not that big of a deal, but I fell in love with another girl and I couldn’t help it. We kind of kissed eachother a couple of times, and that’s it.” Sa Justin och man såg att han skämdes.
“Okey, good boy. No one is going to judge you honey, you were just telling the truth and it was not that harsh, but it probably broke your girlfriends heart.” Sa Trudy och klappade Justin på axeln.
“Next question… would you rather stay in bed for a whole day with a girl or would you just want to play on your xbox?” Sa hon och skrattade till.
“Well… the xbox sounds tempting, but I have to choose the bed with a girl, that would be nice.” Sa han och skrattade och Trudy skrattade med honom högt, lika så publiken.
”What did i expect, haha? Who would you pick to have next to you?” Sa hon och log.
“You, of course.” Sa han och blinkade.
“Oh, I’m flattered. And now to the last question… what are you going to do on Christmas eve and new years eve… who’s gonna get your new years eve kiss?” Sa hon och log mot honom.
“I’m going to spend it with the ones that I love the most and the kiss is for you, but I have to send it by email or something.” Sa han och de båda skrattade till tillsammans med publiken som wowade.
”Well that’s very ”manly” of you, but i can’t wait. Thank you for coming here today, and i’ll se you around i hope.” Sa Trudy och ställde sig upp samtidigt som Justin.
“Thank you, it’s was fun.” Sa Justin och kramade om henne. Sedan kom han ut backstage mot mig och Scooter som satt i vars en fåtölj och följde allt från en liten tv. Under hela sändningen hade jag sett på Scooter att han inte var alltför glad över frågorna och svaren som dök upp i showen, men det fanns inget han kunde göra åt det. Och jag var helt och hållet på hans sida. Allt flörtande och alla onödiga saker han sa i intervjun sårade faktiskt och bara tanken av att han varit otrogen fick mitt hjärta att nästan ploppa ut genom mitt bröst.

Scooter släppte av oss hemma hos Justin och när vi kom hem hade Pattie jul dekorerat hela huset och dukat upp med mat och tända ljus på middagsbordet. Men jag var varken på humör för att äta eller umgås med någon för tillfället så istället tog jag av mig mina skor snabbt och gick upp för trappan med Justin hack i hälen. Jag gick in i mitt rum utan att vända mig bak och drämde igen dörren hårt rakt framför Justins ansikte och därefter låste jag om med nyckeln. Jag slängde mig ned på sängen med en stor suck och gick igenom allt som sagts på showen. Det var en helt ny sida av honom.

Justins version.

Jag tryckte ned handtaget på dörren till Tays rum och kände att den var låst. Jag suckade och ville inte störa henne eftersom det inte kändes som ett bra läge för det. Vad var hon sur för? Hon hade inte sagt ett ord till mig efter showen, och i bilen hade stämningen mellan oss alla tre varit väldigt spänd. Hade jag gjort något fel? Sagt något fel? Jag kunde inte minnas något som gått fel.
Jag gick ned till mamma som satt vid sin dator i arbetsrummet. Hon kollade upp från skärmen och tog av sig sina glasögon och log ett brett leende mot mig.
”Hur gick showen?” Sa hon lugnt.
”Jo, jag hoppas den gick bra.” Sa jag och funderade mycket över vad som skulle kunna ha gjort Taylor sur. Men hon måste väl ändå förstå att det mesta jag sa i showen vad bara påhittat, bara för att göra det roligare. En del grejor måste jag säga bara för tillfällets skull.
”Vart är Taylor? Jag hade tänkt att vi skulle äta nu.” Sa mamma och reste sig upp från stolen och gick fram till mig och gav mig en puss i pannan.
”Hon gick upp och la sig tror jag.” Sa jag och suckade.
”Varför det?” Sa mamma och som alltid annars ska hon alltid vara så nyfiken.
”Jag vet inte mamma, men vi kan äta så länge, så får hon värma sin mat sen.” Sa jag och gick ut i vardagsrummet och satte mig ned vid bordet. Mamma kom efter mig med en frågande blick.
”ska jag gå upp och fråga om hon vill ha?” Sa hon frågande.
”Nej, det är bäst att bara låta henne vara.” Sa jag och började ta upp mat på tallriken.
”Har ni bråkat?” Sa hon nästan viskandes, förmodligen för att hon var rädd att Taylor skulle höra upp på ovanvåningen vilket i princip är helt omöjligt.
”Nej… hon är bara sur för något… jag vet inte… nu äter vi istället.” Sa jag smått irriterat.
Under middagen satt vi och pratade om showen och om julafton som faktiskt är imorgon. Mormor och morfar ska komma och även pappa med Jaxon och Jasmyn. Det är tråkigt att pappa och Erin har skiljts. Jag tyckte om henne. Sedan får jag ju inte glömma alla mina kusiner på mammas och pappas sida som också kommer. Det kommer bli fullt hus… det kanske är därför Taylor är så off… för att hon är nervös inför att träffa hela min släkt?
”Mormor, morfar, pappa, Jaxon och Jazmyn kommer klockan tolv imorgon, sen kommer resten av släkten vid tre. Så jag vill gärna att både du och Taylor går upp i hyffsad tid så att ni kan hjälpa mig med dukning, matlagning och så.” Sa mamma samtidigt som vi plockade undan våra tallrikar.
”Men matlagningen kan väl mormor hjälpa dig med?” Sa jag och var inte ett dugg sugen på att gå upp tidigt. Dessutom så känns det dumt att lägga över allt arbete på Taylor.
”Jo, men det blir väl lite mysigare om vi alla hjälps åt med det?” Sa hon och log mot mig.
”Mm…” Sa jag och var på väg ut i hallen mot trappan.
”Mr… säger vi inte god natt innan vi går och lägger oss?” Sa hon och blängde på mig.
”Mamma, klockan är bara åtta… jag ska inte gå och lägga mig än.” Sa jag och skrattade åt henne.
Jag gick upp för trappan och gick fram till Taylors dörr och knackade på den försiktigt. Efter några knackningar låstes låset upp men dörren öppnades inte. Jag öppnade den sakta och kom in i ett nedsläckt rum. Det var knappt så att jag kunde se vart sängen var. Jag gick fram sängbordet och tände lampan och möttes av Taylor som låg nerbäddad under täcket med huvudet under kudden.
Jag satte mig ned på säng kanten och tog bort kudden som hon snabbt drog tillbaka.
”Tay, snälla berätta varför du är sur?” Sa jag och suckade. Inget svar.
”Det blir ganska svårt för mig när jag inte vet vad problemet är.” Sa jag tyst.
”Du är problemet Justin. Du och den där jävla talkshowen.” Sa hon argt och satte sig upp.
”En liten förklarning vore bra…” Sa jag och kollade henne i ögonen.
”För det första, vart kom det där flörtandet mellan dig och Trudy ifrån? Glömde du för en stund att jag kanske satt backstage? Dessutom flörtade ni inne i lougen också, mitt framför mina och Scooters ögon. För det andra, du har aldrig berättat tidigare att du varit otrogen? Hur ska jag veta att det inte var mig du snackade om där? För det tredje, du skulle valt att spendera en dag i sängen med… HENNE. Hade du inte bara kunnat välja någon annan ful kändis istället för just Trudy, hur tror du jag känner mig när du säger sånt? Hon är en av de snyggaste tjejerna jag sett på länge och när en kille jag tycker väldigt mycket om flörtar med henne… du förstår inte känslan Justin…” Sa hon och nu rann det en tår ner på vardera kind. Det gjorde ont att se henne så ledsen.
”Wow, det var mycket på en och samma gång… men okej…. Ehm… Tay, det var inte alls meningen att få dig att känna såhär. Vi håller alltid på att flörta med varandra så, det är bara så vi är med varandra. Vi har känt varandra ända sedan LA Reid signade mig för fyra år sedan. Jag skulle aldrig kunna tänka mig henne som min flickvän, hon är som en syster till mig.” Sa jag nervöst.
”Sen när blev att flörta med sin syster så ”inne”? Och om ni nu är så nära vänner, varför kunde du inte berätta om oss två för henne då? Istället är jag bara ”en vän” som är och hälsar på.” Sa hon och fler och fler tårar rann nedför hennes kinder och jag såg att hon kämpade emot.
”Det är bara så vi är mot varandra, det är bara skämt alltihop. Och anledningen till att jag inte berättade om dig och mig var för att jag visste att hon isåfall skulle ta upp det i showen, och jag vill inte skapa kaos.” Sa jag och försökte få henne att förstå.
”Men otroheten Justin… Varför har du inte berättat något, och vem handlade det om?” Sa hon och kollade nu mig i ögonen medan hennes tårar fortfarande rann ned för kinderna.
”Det var för ett och ett halvt år sedan, det är förbipasserat och jag vill inte prata om det.” Sa jag och kände att det bara skulle bringa upp mer problem om jag berättade.
”Så du kan prata om det i tv men du kan inte prata om det med mig som är ”din bästa vän” så att säga?” Sa hon och betonade din bästa vän. Hon hade rätt, i’m an ass.
”Jag var tillsammans med Jasmine och under den tiden så började jag och Selena umgås, eller vi kände varandra sedan innan men det var inte riktigt förrän då som vi tog upp kontakten. Och efter ett tag då vi träffats ett par gånger så kände jag hur jag började få känslor för henne och jag visste inte vad jag skulle göra för jag ville ju fortfarande vara tillsammans med Jasmine eftersom det var henne jag tyckte om. Men sen när jag och Selena bodde på samma hotell i LA så träffades vi för att kolla film, bara som två vänner, men det slutade med att jag kysste henne och jag vet att jag gjorde fel, men det bara blev så och till en början försökte vi hålla det hemligt, men sen kände jag en sån tyngd på mina axlar så jag var tvungen att berätta för Jasmine och det var då vi gjorde slut.” Sa jag och kollade ned i täcket och kände mig skamsen, alldeles för skamsen för att kolla Tay i ögonen.
”Älskade du någonsin någon av dem?” Sa hon och försökte prata så tydligt hon kunde eftersom hon nu hade börjat gråta mer. Jag kollade upp på henne och såg att hon var krossad.
”Jag har aldrig älskat någon, inte tills jag träffade dig… jag älskar dig Taylor och skulle aldrig få för mig tanken att ens vara otrogen mot dig. Jag sa det i Stratford och jag säger det igen. Jag. Älskar. Dig!  Det är bara något du får prega in i ditt huvud, för det är så det är helt enkelt.” Sa jag bestämt och tog hennes ansikte i mina händer och torkade bort hennes tårar. Dem fortsatte att rinna ned för hennes kinder och det såg ut som att hon inte visste vad hon skulle säga. Vi satte tysta och jag kollade henne djupt i ögonen och efter ett tag syntes ett halv smile på hennes läppar.
Jag log mot henne och böjde mitt huvud sakta fram, en aning osäker på om hon skulle backa. Men hon satt bara kvar och snart nuddades våra läppar försiktigt. Jag fortsatte kyssa henne lätt och snart omfamnade våra tungor varandra. Jag kände hennes varma andedräkt mot mina läppar och jag lade henne ner försiktigt och lade mig sedan på henne. Vi blev plötsligt avbrutna av att det knackade på dörren och jag reste mig snabbt upp och satte mig på sängkanten och kollade mot dörren som öppnades sakta och in kom mamma ikläd nattlinne och en knorr på huvudet.
”Jag ville bara säga god natt.” Sa hon och log mot oss båda.
”God natt.” Sa Taylor hest och log tillbaka och jag sa detsamma.
När mamma hade gått så vände jag mig mot Tay igen och hon satt och små log mot mig.
”Jag tror nog att jag också ska gå och lägga mig.” Sa jag tyst.
”Mm, jag med.” Sa hon och vi båda kände nog av den pinsamma känslan som dykt upp mellan oss.
Jag sträckte mig över till henne och kysste hennes panna och sen reste jag mig upp och gick ut ur rummet. Efter att jag borstat mina tänder och tagit en snabb dusch gick jag och lade mig i sängen och jag kände att det skulle ta lång tid innan jag skulle somna. Jag fattar inte hur Tay hade kunnat misstolka allt helt fel… jag kände mig så dum som har fått henne så sårad. Och vad jag kunde känna så kändes det hela fortfarande olöst när jag gick ut ur hennes rum.

Jag hade somnat efter ett tag och när jag efter en stund vaknade kändes det som att jag inte sovit någonting alls. Jag kollade upp och såg att Tay stod bredvid sängen.
”Jag kan inte sova, kan jag sova hos dig?” Sa hon och det lät precis som att hon grät.
”Kom.” Sa jag och lyfte upp täcket som hon snabbt lade sig under. Jag lade mina armar om henne och kysste henne i nacken. Snabbt därefter vände hon sin om så att vi nu låg ansikte mot ansikte. Hon snyftade till och jag kände en tår som landade på min arm.
”Varför gråter du?” Sa jag och reste mig upp på min ena armbåge och drog bort hennes hår som trillat ned i hennes ansikte.
”Jag är bara så rädd att du ska lämna mig igen som du gjorde då när du lämnade mig för Selena… efter allt de du berättade om otroheten, så är jag bara så rädd att du ska hitta någon mycket bättre än mig och lämna mig.” Sa hon och snyftade till.
”Tay, du måste försöka stänga dem tankarna ute för det kommer aldrig hända.” Sa jag och smekte hennes kind.
”Det säger du nu kanske, men vänta bara tills en blond eller brun skönhet dyker upp som du faller pladask för. Då lär jag bli ett paket med ruttna russin för dig.” Sa hon ledsen och jag kunde inte låta bli att skratta åt hur hon hade beskrivit sig själv.
”Men jag föredrar ruttna russin framför en skönhet.” Sa jag och skrattade fortfarande åt henne.
Hon förblev tyst men jag kunde nästan känna att hon log.
”Du sa att du älskar mig… menade du det?” Sa hon tyst.
”Jag hade aldrig sagt det om jag inte hade menat det, och de vet du.” Sa jag allvarligt.
”Alltså menade du att du skulle föredra att ligga en hel dag i sängen med Trudy?” Sa hon snabbt.
”Men det där var bara för att göra showen roligare, det sa jag ju. Du vet mycket väl om att den tjejen jag skulle vilja spendera en hel dag i sängen med är dig.” Sa jag och smekte hennes hår.
Jag böjde mitt huvud ner och kysste hennes läppar. Hennes armar omfamnade min nacke och hon besvarade kyssen passionerat. Min ena hand letade sig innanför hennes linne och jag smekte hennes mage lätt. Jag fortsatte ned till hennes troskant och jag kunde känna hur hon andades tyngre. Jag gick innanför trosorna och började smeka henne och inte långt därefter hade hon fått av mig mina kalsonger och jag var nu inne i henne. Vi försökte att vara så tysta som vi bara kunde eftersom att mamma sov i rummet lite längre bort, och hon har hörsel som en hund och skulle kunna vakna av minsta lilla knäppljud på natten. Vi höll på länge och efteråt somnade vi nästan direkt.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Moooore!!

2011-06-08 @ 20:11:50
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: victoria

meeeer !!

2011-06-08 @ 22:21:07
Postat av: alice

AHHHHH du är sjuk, fan vad bra du skriver snälla en till ikväll!! <3<3<3

2011-06-08 @ 22:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0