Kapitel 31.

Här kommer ett sådant kapitel som jag kallar för "mellankapitel", det är ett sånt kapitel som jag själv inte ens tycker är kul att skriva, anledningen är för att det inte händer så mycket i det. Det måste liksom bara skrivas för att man inte ska hoppa alltför långt fram hela tiden i storyn. Så det är bara att läsa det och vänta på nästa kapitel som blir lite roligare. ♥

PREVIOUS:
Min ena hand letade sig innanför hennes linne och jag smekte hennes mage lätt. Jag fortsatte ned till hennes troskant och jag kunde känna hur hon andades tyngre. Jag gick innanför trosorna och började smeka henne och inte långt därefter hade hon fått av mig mina kalsonger och jag var nu inne i henne. Vi försökte att vara så tysta som vi bara kunde eftersom att mamma sov i rummet lite längre bort, och hon har hörsel som en hund och skulle kunna vakna av minsta lilla knäppljud på natten. Vi höll på länge och efteråt somnade vi nästan direkt.



Innan Pattie hade vaknat på morgonen så hade jag smugit in tillbaka till mitt rum efter att ha spenderat natten tillsammans med Justin. Fast vi löste ett och annat igår så kändes hela situationen fortfarande lite rörig. Hela grejen med att han varit otrogen mot Jasmine med Selena gör mig bekymrad. Vad finns det som säger att han inte skulle få för sig att göra likadant mot mig? Jo, jag får helt enkelt lita på honom. Men efter det här känns det som att jag kommer har svårt för det.
Men nu till bättre grejor istället, idag är det julafton och det känns faktiskt lite konstigt att jag inte ska fira den med min familj och släkt. Jag är jättespänd över att få träffa Justins alla kusiner, tänk så gör jag bort mig? Tänk så är mitt första intryck jag ger dem, en katastrof? I’m so nervous.

Efter att jag gått tillbaka till mitt rum kunde jag inte somna om, så istället låg jag vaken tills jag hörde Pattie som gick ned för trappan. Jag tog på mig ett par ljusa gråa mjukisbyxor och en vit hoodie. Jag gick ner på nedanvåningen och möttes av Pattie i köket som stod och höll på med sin mac book.
”God morgon, har du sovit gott?” Sa hon och kollade upp på mig med ett varmt leende.
”Absolut, du också?” Sa jag och drog ut en av barstolarna och satte mig på den.
”Som man brukar säga, borta bra men hemma bäst, tror du kan lista ut mitt svar då va?” Sa hon och skrattade till. Jag log mot henne och gnuggade mig i ögonen.
”Jag får hoppas att du inte är trött, för vi har en massa att göra idag.” Sa hon och fällde ned locket på datorn. Hon satte upp sina glasögon på huvudet och drog fram en lista ur en av kökslådorna.
”Det mesta är väl i stort sett redan fixat eller?” Sa jag frågande.
”Nja, på sätt och vis… men vi har fortfarande dukningen kvar, matlagningen, lite städning här och var eftersom Claudia inte kommer idag och sen måste jag be dig eller Justin att åka och hämta kalkonen som jag beställt, inne i stan… jag hinner inte köra iväg och göra det själv.” Sa hon och gick igenom listan där hon skrivit upp allt som skulle göras idag.
”Jag har inget körkort så det blir Justin som får göra det.” Sa jag och log, tanken av att Justin skulle bli pissed över att han skulle få åka och hämta den var ljuvlig.
”Då överlämnar jag dukningen till dig, om det går bra?” Sa hon och kollade på mig och log.
”Absolut, det klarar jag.” Sa jag och kände mig lättad att dukningen var min enda uppgift.
”Skulle du kunna gå upp och väcka Justin, annars kommer han nog sova bort hela dagen.” Sa Pattie och fällde upp locket på sin dator och började trycka runt på den. Jag nickade mot henne och gick ut ur köket och uppför trappan. Jag öppnade dörren till Justins rum sakta. Det var helt mörkt i rummet och jag kunde svagt skymma sängen. Jag gick bort till den och kände efter vart Justins ansikte var, utan att tänka på det så slog jag till ganska hårt och det hördes ett grovt smackande ljud när jag träffade Justins kind med handflatan. ”What the….” Hörde jag Justin säga förvånat. Han tände säng lampan och där stod jag med händerna för munnen för att inte börja skratta. Han var alldeles röd om sin kind och hans hår stod åt alla håll. ”Det där var inte schysst.” Sa han chockat.
Jag kunde inte hålla mig längre, istället brast jag ut i världens skratt och kunde inte heller sluta för den delen. Jag såg att det retade upp Justin och snart drog han mig ner i sängen och började kittla mig. Jag som hatar att bli kittlad skrek till och började bara skratta ännu mer.
Efter ett tag slutade han och nu låg jag inlindad i hans famn och jag kunde höra hans hjärtslag.
”Perfekt start på julafton, eller vad säger du?” Sa han och jag vände mitt ansikte upp mot honom.
”Dagen hade blivit så mycket bättre om vi bara hade kunnat ligga kvar här istället för att hjälpa till att städa och duka.” Sa jag och suckade tungt.
”Nervös inför att träffa min släkt?” Sa han och kollade på mig och skrattade till.
”Lite kanske.” Sa jag och gömde mitt ansikte samtidigt som jag log ett generat leende.
”Du ska inte vara nervös, dem har redan hört så mycket om dig från mamma att dem kommer tycka att dem redan känner dig, dessutom så kommer jag vara vid din sida hela tiden.” Sa han och log.
Jag log tillbaka mot honom och kysste honom lätt.
”Du är rätt bra, det vet du va?” Sa jag och kysste honom igen. Han besvarade min kyss och lyfte upp mig så att jag låg ovanpå honom. Vi kysstes ett tag, tills vi blev avbrutna av Pattie som stod i dörröppningen och harklade sig. Jag satte mig upp och kollade generat på henne.
”Det börjar bli en vana för mig att komma in i rummet när ni visar er kärlek till varandra, eller vad ni nu kallar det.” Sa hon och flinade till och gick mot sängen och satte sig ned på sängkanten.
”Pure love.” Sa Justin med en sarkastisk, tillgjord röst. Vilket gjorde att både jag och Pattie skrattade.
”Du din fjant borde nog gå upp nu, med tanke på att du har en del att göra idag.” Sa hon och klappade Justin på hans ben som låg utanför täcket.
”Att städa och duka går på nolltid.” Sa han och log brett mot henne. Pattie vände sig om och kollade på mig frågande och jag kom precis på att jag glömt berätta för Justin att det var hans uppgift att åka ner till stan och hämta kalkonen.
”Tay glömde visst berätta för dig att du ska hämta kalkonen i stan.” Sa hon och log.
”Jag? Hämta kalkonen? No way…” Sa han spydigt till henne.
”Justin… kan du inte göra det för min skull? Jag har så mycket annat att göra, att jag inte hinner åka och hämta den själv och eftersom varken du eller Tay har så mycket att göra så tänkte jag att en av er kunde åka och hämta den, men eftersom Tay inte har körkort så får du bli den som kör.” Sa Pattie förklarande och jag såg på Justin att han bara ville begrava sig och aldrig vakna upp. Han vände sin blick mot mig och gav mig ett creep smile och jag bara väntade på det han snart skulle säga.
”Jag kör och Tay springer in och hämtar den i affären, där har vi det!” Sa han och såg väldigt nöjd ut över hans inte så bra idée. Jag suckade och gav honom en ond blick, men jag kunde inte säga emot, jag visste att det skulle göra Pattie ledsen om vi strulade till det för henne.
”Bra, då har vi det planerat. Jag ska ner och ringa några samtal nu, pappa, Jazzy, Jaxon, mormor och morfar kommer alldeles strax.” Sa hon och reste sig upp och gick ut ur rummet.
”Tack för den.” Sa jag och slog honom på magen lätt.
”Tack för att du väckte mig genom att ge mig en bitch lap.” Sa han och drog mig till honom och kysste mig. Samtidigt som vi kysstes log jag brett och snart reste jag mig upp från sängen.
”Vart ska du?” Frågade han mig medan jag vart på väg ut ur rummet.
”Vi har en kalkon och hämta, turkey boy.” Sa jag och blinkade mot honom samtidigt som jag gick ut ur rummet och in på mitt rum för att byta om. Jag satte på mig ett par jeansblåa jeans och en vit stickad tröja till det som hängde lite över en axeln. När jag blev klar och skulle gå ut ur rummet skrämdes jag av Justin som dykte upp framför mig. Han tog armarna om mina höfter och kollade på mig med ett leende. ”Hey beautiful.” Viskade han. Jag bara log mot honom och skakade lätt på mitt huvud, med tanken i huvudet om hur gullig han blivit den senaste tiden.

Vi hade tagit Justins svarta Range Rover och det tog inte lång tid innan vi kom ner till stan som på något sätt verkade väldigt tom. Antar att det har med julafton att göra. Men så gott som vi kunde se så kunde vi inte se några paparazzis vilket lugnade mig en aning. Dem gör mig så nervös. När vi kom fram till affären hoppade jag ut ur bilen snabbt och småsprang in eftersom det börjat regna lite smått. Jag hämtade kalkonen och när jag kom ut såg jag en kille på andra sidan gatan som stod med sin kamera i högsta hugg och fotade mig samtidigt som jag hoppade in i bilen. Utan att säga någonting körde Justin i väg snabbt. När vi kommer en bit så satte jag på radion, musik får mig på något sätt att bli lugn. Dem spelade Super Bass med Nicki Minaj, vilket är en låt jag spelat flitigt och som jag dessutom kan utantill. Jag satt och sjöng och i ögonvrån kunde jag se Justin som satt och kollade på mig i mellanåt och skrattade. ”Varför skrattar du?” Sa jag plötsligt och log. ”Jag vet att du satte på radion bara för att du blev nervös när paparazzin dök upp.” Sa han och skrattade ytterligare en gång. Jag log generat mot honom.
”Tro vad du vill…” Sa jag och ville inte erkänna att han faktiskt hade rätt.
”Jag behöver inte tro, jag vet.” Sa han och skrattade.
Jag himlade med mina ögon och skrattade till och höjde musiken. Vi svängde snart in genom den stora svarta metallgrinden och körde in på den stora uppfarten. När jag hoppade ut ur bilen och gick mot huset kände jag Justin som tog tag i min hand och drog mig mot honom.
”Skit i paparazzin… om det nu skulle komma ut att du är… min flickvän… så låt det komma ut. Vi behöver själva inte säga någonting, media får tro vad dem vill. Huvudsaken är att du och jag vet, okej?” Sa han och tog sina händer om min hals och kysste mig. Jag fick en pirrande känsla i magen när han sa att jag var hans flickvän. Vi har aldrig pratat om förhållande grejen och om jag ska vara ärlig har jag inte direkt tänkt på det så mycket. Men det kändes så bra att höra honom säga det.
Jag log och nickade mot honom och han tog min hand och drog med mig in i huset. Vi gick in i köket och lämnade kalkonen, där vi också möttes av Diane, Bruce, Jeremy, Pattie, Jazzy och Jaxon.
”Jazzy och Jaxon, vem var det som precis kom?” Sa Pattie som satt på golvet med Jazzy och Jaxon.
”Jussssssssin.” Sa dem båda och sken upp i två stora leenden när dem fick se Justin som gick mot dem. Han satte sig ned bredvid dem och kramade om dem båda två hårt och pussade på dem överallt. Jag gick fram till Jeremy, Diane och Bruce och hälsade på dem, det var ett tag sedan jag träffade dem. Sist var när jag var i Stratford. ”Vad kul att du ska fira jul med oss i år dear.” Sa Diane samtidigt som jag kramade om henne, fortfarande nervös inför att träffa resten av släkten.

Jag hade precis gjort mig klar när jag hörde ytterdörren öppnas på nedanvåningen och snabbt där efter hörde jag en massa röster som hälsade glatt på varandra. Jag fick en ilande känsla i hela magen och kände att jag gärna hade kunnat stanna kvar på mitt rum hela kvällen. En svag knackning hördes på dörren och Pattie kom strax därefter in. ”Är du klar hjärtat?” Sa hon och log mot mig.
”Mm.” Sa jag och log nervöst mot henne, vilket hon förmodligen märkte.
”Du ska inte vara nervös, dem är hur snälla som helst.” Sa hon och klappade mig på ryggen samtidigt som vi var på väg ut igenom dörren. Jag gick sakta ner och de som stod i hallen kollade allihop upp på mig och Pattie som kom gåendes. När jag kom ner möttes jag av Justin som kom fram till mig med ett brett leende på läpparna. Han tog min hand och tog mig till två kvinnor som stod och pratade med varandra. Dem båda vände sig om mot oss när vi kom fram och dem kollade nyfiket på mig.
”Så är det den här vackra tjejen som alla tidningar skriver om nu för tiden?” Sa en av dem och log.
”Tyvärr ja… Taylor.” Sa jag och skrattade till samtidigt som jag sträckte fram handen mot dem och hälsade. Dem hette Tracie och Judith och var båda Justins fastrar, alltså Jeremys systrar. Tracie presenterade mig för hennes man Ben och deras barn Carla och Max. Carla var 12 och Max var 8. Judith är Jeremys yngre syster som bara är 29, hon har varken någon pojkvän eller barn. Vi gick vidare till Patties äldre bror som heter Patrick, han presenterade mig för hans fru Olivia. Deras son Jimmy som är 10 hälsade glatt på mig, men jag såg att han var lika nervös att få träffa mig som jag var för att träffa honom. Sista personerna jag hälsade på var Bruces dotter Mikayla, alltså Patties och Patricks halvsyster och även hennes pojkvän Peter. När jag hade hälsat på alla gick jag och Justin och satte oss i sofforna medan alla stannade kvar i köket för att ta igen allting dem missat med varandra under året. ”Det där var väl inte så farligt?” Sa han och log mot mig och drog ner mig i hans knä.
”Det gick bättre än vad jag trodde.” Sa jag och log mot honom.
”You naild it baby.” Sa han och gav mig en creep blick. Jag satte mig mot honom med vars ett ben på var sida om hans kropp och tog mina händer om hans hals och kysste honom flera gånger om.
”Sexig klänning by the way.” Sa han mellan kyssarna och fingrade på min röda långarmade klänning som var öppen i ryggen. Jag fnissade till och skakade lätt på mitt huvud.
”Hrm.” Hörde vi någon harkla sig bakom oss och jag vände mig snabbt om och såg Tracie, Judith, Patrick och Ben stå och kolla på oss frågande. Pattie slank mellan dem och började skratta när hon fick syn på oss. ”Ni får helt enkelt vänja er.” Sa hon och vände sig om mot de andra.
Jag blev alldeles röd i ansiktet och gick av Justin och satte mig bredvid honom istället.
”Hur länge har ni varit tillsammans då?” Sa Judith som satt sig ned i soffan mitt emot.
”Inte så länge, men vi träffades när jag var i New York och hade min konsert där.” Sa Justin och log mot henne. De andra i släkten hade också slagit sig ned runt om soffbordet och satt nu alla och kollade nyfiket på mig och Justin.
”Så hur känns det att vara flickvän till en av världens största artister?” Sa Ben och skrattade.
”Jag tänker faktiskt inte på det så mycket…” Sa jag och hade inte något bättre svar. Jag satt tyst och funderade på det han nyss frågat mig och jag har faktiskt aldrig tänkt på det, men när jag väl nu tänker efter så känns det rätt overkligt. För mig känns Justin som vilken människa som helst.
”Är det inte jobbigt med alla paparazzis som förföljer er och skriver en massa grejor om er i tidningarna? För vad jag har förstått så har ni inte gått ut än med att ni är tillsammans.” Sa Judith.
”Jag är ju van vid att ha dem hängandes efter mig hela tiden, men vi har bestämt att om det kommer ut så kommer det ut. Men vi själva kommer inte berätta att vi är tillsammans, så länge vi och alla dem som står oss nära vet om det.” Sa Justin och kollade på mig och log.
”Middagen är klar.” Avbröt Diane oss när hon kom in i vardagsrummet med en stor kastrull.

Efter middagen var det dags för att öppna julklapparna vilket var det jag sett fram emot hela kvällen. Vi satte oss återigen ned i soffan, fast denna gången fanns det inte plats för alla så istället fick jag sitta i Justins knä. Vilket gjorde att alla runt omkring gav ifrån sig ett ”aw.”. Jag försökte att ignorera det men jag kunde inte rå för att bli generad. Mitt i den pinsamma stunden kom ”tomten” aka Bruce. Jag och Justin satt och små skrattade medan de andra barnen satt och var alldeles fascinerade. Jaxon började gråta eftersom han tyckte att Bruce såg ut som ett stort monster och Jazzy skulle tvunget sitta i mitt knä vilket blev lite tungt för Justin som satt underst, men om hon inte fick som hon ville skulle hon bara bli ledsen så jag lät henne.
När vi fått alla våra julklappar och Bruce hade gått iväg, satte jag mig ned på golvet med Jazzy och vi började öppna våra julklappar ivrigt. Julklapparna från mamma och Bill var lite kläder och en iphone fyra. Mamma hade redan förklarat för mig att anledningen till att jag inte fick mer än tre julklappar i år var för att den ena julklappen kostade lite mer. I ett helt år har jag gått runt med min sega, repade och gamla blackberry, det kändes härligt att äntligen få byta ut den mot en lite nyare mobil. 
”Just de, Taylor, jag glömde ge dig den här. Det är från mig, Justin, Scooter och Carin.” Sa Pattie och reste sig upp från soffan och kom fram till mig med ett litet paket. Jag kollade frågande på henne när hon sträckte över det till mig.
”Pattie… jag har ju inte köpt någonting till er?” Sa jag och tog emot paketet och kollade på det.
”Tänk inte på de, öppna det istället.” Sa hon och kollade glatt på mig.
Jag drog upp det röda sidenbandet som var runt om och sen öppnade jag det försiktigt. Det var en svart ask och jag kunde inte alls komma på vad det kunde vara. Jag tog av locket på asken och hittade ett silvrigt berlockarmband. Armbandet bestod av två berlocker. En där det stod Leo i stora bokstäver och en som symboliserade cancer. Jag kände mina ögon som fylldes med tårar och det tog inte lång tid innan en tår rann ned för min kind. Jag kollade upp på Pattie som nyfiket stod och kollade på mig… Förmodligen nyfiken över om jag gillade det eller inte. Jag reste mig upp och kastade mig om hennes hals. ”Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er.” Sa jag samtidigt som tårarna rann ned för min kind. ”Gumman då.” Sa hon och skrattade till samtidigt som hon smekte min rygg.
”Armbandet kommer säljas i olika affärer och pengarna kommer gå till organisationen.” Sa hon när vi släppte varandra. Jag log mot henne och tog upp armbandet från asken och satte det runt min handled. Jag vände mig om mot Justin som satt i soffan och kollade på mig med ett leende. Jag böjde mig ned och satte min hand på hans kind, samtidigt som jag kysste honom.
”I love you.” Viskade jag och kom på mig själv med att det var första gången jag sa det till honom. Jag blev nervös att någon runt omkring skulle ha hört det, men alla var så upptagna med att öppna sina presenter att dem inte ens ägnade oss en blick. Justin log samtidigt som vi kysstes och drog ned mig i hans knä där jag satt som fastklistrad resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: victoria

Jag lovar när min blogg är färdig ska jag säga till alla att deta är den bästa novellen ever!!!<3

2011-06-08 @ 22:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0