Kapitel 32.

PREVIOUS:
”I love you.” Viskade jag och kom på mig själv med att det var första gången jag sa det till honom. Jag blev nervös att någon runt omkring skulle ha hört det, men alla var så upptagna med att öppna sina presenter att dem inte ens ägnade oss en blick. Justin log samtidigt som vi kysstes och drog ned mig i hans knä där jag satt som fastklistrad resten av kvällen.



En vecka senare – Nyår.

”Vad ska vi göra ikväll? Ska vi bara vara hemma och fira med din mamma, mormor och morfar?” Sa jag samtidigt som jag låg på mage i Justins säng och kollade på honom medan han satt och koncentrerade sig på basketen som gick på tv. Han slet blicken från tv ’n snabbt och kollade på mig.
”Är det bara jag som är extremt glömsk, eller har jag glömt att berätta att vi är bjudna till Drakes nyårsfest ikväll? Han har hyrt någon klubb i stan som heter Palace.” Sa han och såg förvirrad ut.
”Och när vi snackar om Drake menar du Young Money Drake eller?” Sa jag och fick en pirrande känsla i magen, i stort hopp om att det var han som Justin menade.
”Mm, han ringde mig i onsdags. Men om du bara vill vara hemma så kan vi ju vara det också.” Sa han och smekte min kind och log mot mig.
”No way, i’m going!” Sa jag och reste mig upp hastigt, helt ivrig eftersom jag nyss fått reda på att vi skulle till fregging Drakes nyårsfest och jag kunde bara tänka mig vilka andra som skulle vara där.
”Varför så bråttom?” Sa Justin skrattandes från sängen medan jag var på väg ut ur rummet.
”Om vi ska få på fest ikväll så har jag ju lite grejor att fixa, tyvärr inga grejor som du kan hjälpa till med, så jag får nog be din mamma om den hjälpen istället.” Sa jag och log retsamt mot honom.
”Om du ska duscha kan jag gärna hjälpa dig.” Sa han och blinkade mot mig och svaret jag gav honom var att himla med mina ögon och ge ifrån mig ett gällt skratt.

”Pattie?” Sa jag samtidigt som jag gick in i hennes arbetsrum. Hon tittade upp från sin datorskärm och log ett brett leende mot mig. Hon tog av sig sina glasögon och jag satte mig på stolen framför henne.
”Oui madame?” Sa hon och fnittrade till.
”Jag och Justin ska till Drakes nyårsfest ikväll… och jag har typ inte… någonting att ha på mig… du har möjligtvis ingenting jag kan låna av dig?” Sa jag och tittade nervöst ned i golvet.
”Gumman, mina kläder kommer inte passa dig och dessutom så ska du inte behöva låna någonting, vi åker ner till stan istället och köper något.” Sa hon och log brett mot mig.
”Har du tid till det då? Du såg ut att vara upptagen med arbete?” Sa jag frågande.
”Äh, det är bara en massa schema planering som måste göras inför Justins turné om två veckor. Men jag kan göra resten senare.” Sa hon och reste sig upp.
Tio minuter senare och vi satt nu i den svarta Range Rovern på väg ner till stan. Justin insisterade med att få följa med, men Pattie strängt förbjöd honom och tyckte det skulle bli roligare om det blev en överraskning för honom ikväll. Jag hade bara stått tyst bredvid och försökt ignorera deras lilla tjafs, vilket hade varit svårt eftersom dem båda hela tiden ville ha mina åsikter. Till slut hade han gett sig och gick surandes upp på sitt rum igen. – Ha så kul med din nya bästis. ;) – Hade han skrivit till mig när vi satt oss i bilen. Jag var fullt medveten om att han egentligen inte var seriös, men jag kunde inte rå för att tycka att han var en aning barnslig med det hela. Men det är så typiskt honom att bli avundsjuk. Men jag förstår att han vill ut och röra på sig, jag menar… om man sitter inomhus i en hel vecka och bara kollar på film och myser med sin flickvän, då får man brist på liv.

Vi svängde in på en stor parkering som tillhörde ett stort köpcentrum. När vi hoppade ut drogs blickar från alla håll, mot oss. Jag försökte ignorera dem, men så fort människor började komma fram till Pattie och be henne om att få ta bilder, började jag känna irritationen komma stigandes upp i bröstet.
Efter ett tag när det lugnade ned sig gick vi in i köpcentrumet och vi började kolla runt i olika affärer. Det tog lång tid innan vi hittade någonting som verkligen passade mig i smaken. Det blev en mörklila tight fodralklänning från Herve Léger och ett par svarta Louiboutin. Pattie insisterade på att betala alltihop, och det spelade ingen roll hur mycket jag vägrade låt henne göra det, hon kom hela tiden med motargument som fick mig att till slut ge med mig.
”Jag ska gottgöra dig.” Sa jag till henne när vi var på väg ut till parkeringen.
”Honey, du är som en i familjen… du ska inte behöva gottgöra mig för någonting alls.” Sa hon och skrattade. Så fort vi satte fötterna utanför köpcentret blockerades vi av en mängd paparazzis som fotade oss och även skrek ut en massa frågor. Jag kunde bara tolka några av dem, ”Vart är Justin?” ”Är du hans flickvän eller är ni bara vänner?” ”Pattie, hur kan hon vara en i familjen om dem inte är tillsammans?” Resten av frågorna ignorerade jag och vi fick halvspringa till bilen för att bli av med dem. Vi satte oss i bilen, flåsandes efter springandet. Vi körde ut från parkeringen och iväg hemåt.
”Varför har ni valt att hålla det hemligt? Ni hade sluppit alla dem här frågorna då.” Sa Pattie och kollade på mig frågande och ska jag vara ärlig har jag inget bra svar till henne. Men egentligen så känns det bra att vi håller det hemligt, jag vill inte tänka på alla Justins fans som kommer bli krossade, frustrerade, aggressiva… bara tanken skapar gåshud över hela min kropp.
”Jag vet inte egentligen, men på något sätt känns det tryggt att hålla det hemligt, i alla fall för tillfället. Jag vill inte tänka på hur frustrerade Justins fans kommer bli.” Sa jag.
”Men ärligt talat så är det ju inte Justins fans som kan avgöra om ni ska gå public eller inte. Visst… det kommer bli tufft, hans fans skulle i princip kunna dö för honom, men det är någonting ni förr eller senare kommer få ta er igenom, för ni kan inte hålla det hemligt för alltid.” Sa hon och log.
”Det är precis de jag är rädd för… om hans fans nu skulle kunna dö för honom, vad skulle dem då inte kunna göra för att få bort mig ur hans liv? Jag menar… man har ju sett vad dem skrivit till Kim Kardashian, och hon var inte ens hans flickvän på riktigt?” Sa jag och kände rädslan.  
”Folk skriver så mycket på internet, men när verkligheten sedan möter dem öga mot öga, så är dem inte lika tuffa längre. Alla lever sin egna lilla fantasivärld bakom datorskärmen. Och om dem nu skulle få för sig att skriva de mest odrägligaste sakerna, då är det bara upp till dig att stå emot, du ska inte visa att allt trycker ner dig, kill them with kindness helt enkelt.” Sa hon och blinkade mot mig.
”Mjo, du har väl rätt antar jag… men jag tänker låta Justin bestämma när vi ska berätta. Och jag har ingenting emot att hålla det hemligt ändå så.” Sa jag och log mot henne.

När vi hade kommit hem var Justin och tränade på gymmet, som jag helt och hållet glömt att lägga märke till som låg på baksidan av huset. Och nu stod jag här på ”mitt rum” framför spegeln iordninggjord och klockan var åtta på kvällen. Jag var osäker på om jag valt rätt frisyr, vilket var mittbena och lockar i topparna. Men jag hade ingen tid på mig att göra om allt så istället fick jag nöja mig med hur det såg ut. Bilen skulle hämta upp oss halv nio, och jag var redan hyper över festen. Justin hade vägrat berätta vilka fler som skulle dit, men han sa att det skulle bli stort och att vi inte kommer ha tråkigt en sekund. Jag tog en sista titt i spegeln innan jag gick ut ur rummet och nedför trappan, försiktigt dock eftersom jag inte ville göra repor i träet med mina nya Louboutin. Jag gick in i köket där jag hörde röster och möttes av Pattie, Diane och Bruce som satt på vars en barstol vid barbänken och smuttade på vars ett glas champagne och hade satt igång lite lugn musik.
”That’s what i’m talking about.” Sa Pattie och nickade imponerande mot mig.
”Jag hade inte klarat det utan din hjälp.” Sa jag generat och log mot henne.
”(Vissling) Min flickvän är där uppe och gör sig iordning, men det gör väl inget om jag gör såhär…?” Sa Justin som dykt upp bredvid mig, han böjde sig fram och kysste mig långsamt.
”Jag tror nog din flickvän kommer bli väldigt arg om du gör så där med någon annan…” Sa jag och slog till honom lätt på axeln och han gav ifrån sig ett hånflin.
”Så stiliga ni är tillsammans, låt mig få hämta min kamera så att jag kan ta ett foto på er.” Sa Diane och log ett brett leende och sprang iväg ut i hallen för att hämta kameran i handväskan.
Hon kom tillbaka ett ögonblick senare och hon fotade oss inte bara en gång utan det var flera gånger. Jag är inte så glad för att bli fotad när andra står och kollar på, men det kändes inte konstigt på något sätt alls att Pattie och Bruce stod och stirrade ut oss medan vi stod där som två töntar och posade.
”Kids, ha det nu jättekul ikväll. Men… ingen alkohol!” Sa Pattie och lät sådär typiskt mammig.
”Mm, mamma.” Sa Justin och suckade innan han kramade om henne och pussade henne på kinden.
”Jag litar på dig Taylor, don’t let me down.” Sa hon samtidigt som hon kramade om mig.
”Jag lovar. Jag ska hålla ett öga på honom.” Sa jag och skrattade till och gav Justin en retsam blick.

Jag kände blixtarna som försökte tränga sig igenom de tonade rutorna på bilen. Jag vände mitt ansikte mot Justin och kollade frågande på honom. ”Jag lovar, jag visste inte att det skulle vara fotografer här.” Sa han och såg förvirrad ut.
”Det är lugnt.” Sa jag och log mot honom och bestämde mig för att ignorera fotograferna.
Chauffören öppnade dörren och Justin hoppade ut först. Han vände sig om och sträckte sin han mot mig. Jag kollade osäkert på honom men tog snabbt tag i hans hand och hoppade ut. Så fort jag kom ut genom bilen började alla fotograferna skrika en massa. Mestadels hörde jag Justins namn ropas, men jag kunde urskilja några enstaka frågor. Vi gick fram till en röd matta som var utrullad ända fram till ingången och när vi kommit en bit fram hörde vi någon som skrek ”Snälla, bara en bild?” Justin stannade upp och vände sig mot mannen som skrikit. Jag kollade på Justin frågande men istället för att han kollade på mig kollade han mot kameramannen. ”Taylor, kan vi få en bild när du kollar in i kameran?” Sa mannen och jag vände mig osäkert mot honom. Justin tog sin hand om min midja och vi båda log mot kameran. Det kändes en aning obehagligt att stå där med tio kameror upptryckt i ansiktet. Men så länge inte Justin klagade så fanns det heller ingen anledning för mig att göra det.

Vi fortsatte vidare hand i hand in på cluben som var svagt upplyst i olika färger. Musiken dunkade högt ur högtalarna borta vid djn’s bås. Vi stannade vid en man som stod med en lista och kollade på oss från topp till tå. ”Namn tack.” Sa han nonchalant och kollade frågande på Justin.
”Justin… Justin Bieber.” Sa Justin och kollade på mannen förvirrat.
Efter en lång väntan, då mannen inte verkade hitta Justins namn, nickade han att vi kunde fortsätta in. Cluben var redan fullpackad med folk och jag kunde känna den härliga stämningen på långa vägar.
”JB, wassuuuup?” Drake hade dykt upp framför oss med ett brett leende.
Dem kramade om varandra och körde sin hand skakning. Han vände sig mot mig och gav mig ett creep smile. Så klart kunde jag inte undgå att bli generad och började fnittra.  
”Hello darling.” Sa han och tog min hand och kysste den.
Han drog med mig mot ett bord fullt av folk. Jag hann inte ta tag i Justin som jag gärna hade sett stod vid min sida för tillfället, istället gick han åt ett annat håll och hälsade på andra.
”Yo, det här Taylor aka La Bieber Chica. Be nice, okey?” Sa Drake då vi kom fram till bordet. Alla stirrade på mig och jag hann inte tänka klart tills jag insåg att det var Lil Twist, Soulja Boy, Nicki Minaj, Jae Millz, Mack Maine, Tyga, Bow Wow och några till som satt vid bordet. Jag kände igen dem allihop.
”Slå dig ner Taylor.” Sa Tyga och log flörtigt samtidigt drog ut en stol som var tom bredvid honom.
”Så du är JB’s flickvän?” Sa Lil Twist och kollade nyfiket på mig.
Jag nickade osäkert och log mot honom. Plötsligt började Soulja Boy och Bow Wow skrika högt och gjorde en handskakning. ”I told ya so bro.” Sa Bow Wow och kollade på Lil Twist retsamt.
”Vi har slått vad om du var JB’s flickvän eller inte, han har inte velat säga något till oss när vi har frågat honom. Så vi fick helt enkelt gå på vår magkänsla. Verkar som att den magkänslan stämde ganska bra.” Sa Soulja Boy och blinkade mot mig.
”Haha, jo jag antar det.” Sa jag och skrattade till.
”Så vart kommer du ifrån?” Sa plötsligt Nicki från ingenstans och kollade på mig och log.
”LA.” Sa jag och log tillbaka mot henne.
”LA baby.” Sa hon och sträckte fram handen mot mig för att göra give me five.
”Vi måste ju bara få veta… hade du bieber-fever innan du träffade JB, och hur träffades ni? Jag menar… han är väldigt kräsen när han väljer sina tjejer. Men jag måste ge honom cred för han senaste val.” Sa Soulja Boy och blinkade mot mig än en gång.
”Nej, jag hade verkligen ingen bieber-fever innan vi träffades. Jag överlämnar det till hans fans istället och vi träffades i New York när jag och min kompis var där. Vi bodde på samma hotell som Justin och hans crew.” Sa jag och ville inte dela med mig av för mycket detaljer.
”Details!” Sa Nicki och böjde sig fram mot mig nyfiket.
”Det finns inte så mycket mer att berätta.” Sa jag och log nervöst.
”Saken är den, Nicki vill veta om ni har gjort det… du vet…” Sa Jae som dykt in i diskussionen.
Det enda jag kunde göra var att börja skratta nervöst och gömma mitt ansikte i mina händer.
”Wooow, Bieber has gotten some boujaah.” Sa Lil Twist och alla runt bordet började skratta.
”Okey guys, nu lugnar vi ner oss… Taylor vill du ha något att dricka?” Sa Tyga och tog sin hand om min axel och kollade på mig med ett leende.
”Ehm, Pattie sa att vi inte fick dricka ikväll.” Sa jag och insåg snabbt att det lät ganska lame.
”Pattie hit och Pattie dit, det är alltid samma sak med Justin. Hon lär ju inte märka något.” Sa Soulja Boy och ställde fram ett glas på bordet som han fyllde med Bacardi Raspberry.
”Men jag är inte 21.” Sa jag när dem puttade fram glaset till mig.
”Say what? Hur gammal är du?” Sa Tyga och såg förvirrad ut.
”17, jag fyller arton i februari.” Sa jag och önskade nästan att jag istället hade ljugit om min ålder. 
”Girl, du ser äldre ut. Ingen kommer märka att du dricker…” Sa Nicki och log.
Jag kollade osäkert på glaset men tog det och svepte det snabbt.
”That’s how we roll!” Sa Bow Wow och strax där efter svepte alla andra runt bordet vars ett glas.
Jag kände varma händer som omfamnade min hals bakifrån. Jag vände huvudet upp och mötte Justins läppar som pressades hårt mot mina. Alla runt borde började vissla och vi kunde inte låta bli att skratta. ”Har du druckit?” Sa Justin och kollade frågande på mig samtidigt som han satte sig ned.
”J, sluta leka pappa… have some fun bro.” Sa Lil Twist och log retsamt mot Justin.
”Dem tvingade mig.” Viskade jag i Justins öra och skrattade till av hur dålig jag är på att ljuga.
”Mamma kommer gå i taket om hon får reda på detta.” Sa han och skakade skrattandes på huvudet.
”Justin, det är nyår… det händer en gång om året, om Pattie märker något, så gör hon det, men då får vi ta det med henne då.” Sa jag och tog hans ansikte i mina händer och kollade honom i ögonen.
Han nickade på huvudet och log samtidigt som han böjde sig fram och kysste mig lätt.

Timmarna hade sprungit iväg. När klockan slog tolv samlades vi alla som var på cluben, ute på en stor terass. Vi blev alla tilldelade vars ett glas champagne som jag svepte snabbt. ”Gott nytt år baby.” Jag hörde Justins röst bakom mig och jag vände mig snabbt om och kastade mina armar runt om hans hals och pressade mina läppar hårt mot hans. ”Bästa nyårskyssen på länge.” Sa han och skrattade hånfullt mot mig. Istället för att säga något så kysste jag honom igen.
”Get a room, huh?” Sa Drake som hade dykt upp bredvid oss.
”Gott nytt år bro.” Sa Justin och kramade om honom.
”Gott nytt år!” Skrek Drake samtidigt som dem kramades.
”Så jag får ingen nyårs kram?” Sa jag och plutade skämtsamt med underläppen.
”Of course, du kan få mer än så.” Sa Drake sarkastiskt och skrattade högt.
”Dude, det är min flickvän du pratar med.” Sa Justin och puttade skämtsamt till Drake på axeln.
Drake himlade med ögonen och gick fram till mig. Han tog sina armar runt min midja och kysste mig på kinden. ”Gott nytt år beautiful.” Sa han innan vi släppte varandra.  
”Wow, bro… du vet att du typ är waaaay to old for her?” Sa Justin och kollade frågande på Drake.
”I know, i know.” Sa Drake och klappade till Justin på axeln och blinkade med ena ögat innan han gick vidare till några andra som stod längre bort. Jag kunde inte mer än att skratta åt Justins så tydliga svartsjuka. Han hade aldrig visat den tidigare. Jag skulle precis säga något då jag kände att min mobil burrade till i handen. Jag tog upp den och såg att jag hade fått ett sms från Julia – GOTT NYTT ÅR ÄLSKLING! Så söta du och Justin är tillsammans. Såg bilden som Nicki Minaj la upp på er. – Jag fick lite smått panik och tryckte mig snabbt in på twitter och hittade Nickis tweet, jag tryckte upp bilen och såg att hon fotat mig och Justin när vi kysstes här på terassen, under hade hon skrivit  - Shout out to the cutest couple of the night. HAPPY FREGGING NEW YEAR YA’LL. – Jag försökte att förtränga det och lade ner mobilen i min kuvertväska. ”Vad är de?” Sa Justin som kollade på mig frågande.
”Ingenting, vaddå då?” Sa jag snabbt.
”Tay, jag ser att det är något som är fel… tell me.” Sa han och tog sina händer på mina höfter.
”Nicki… Minaj… har lagt upp en bild på sin twitter… på dig och mig när vi kysser varandra.” Sa jag smått bekymrat. Det fanns egentligen inte så mycket att göra åt saken, det var inte lönt att be Nicki ta bort den eftersom många säkert redan hade sett den, så skadan var redan skedd.
”Du… bry dig inte om det… som jag sa för ett tag sedan, om det kommer ut så gör det de, spela roll vad folk kommer säga, spela roll vad folk kommer hitta på för rykten, så länge du och jag vet sanningen så kommer allt vara som vanligt, okej?” Sa han och tog sin hand om min haka. Jag nickade förstående mot honom och han kysste min kind lätt. Jag tog upp min mobil och svarade Julia – Såg den nyss, visste inte att hon hade fotat oss ens. I smell drama from the beliebers, LOL. – Bara tanken av vad Justins fans skulle få för sig att skriva till mig så fort dem sett bilden, fick min mage att vrida sig. Men jag bestämde mig för att inte låta kvällen förstöras på grund av det.




Kommentarer
Postat av: victoria

Bäst, alltid bäst.

Förstår du hur duktig du är, jag sitter framför datan 24/7 för att läsa vad du skriver.

Jag vill bara ha mer hela tiden.!!

2011-06-08 @ 22:53:08
Postat av: Svar till Victoria.

Aw, tack så jättemycket! Det värmer. <3

2011-06-08 @ 23:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0