Kapitel 4.

PREVIOUS:
”Jag brukar säga att jag har alls nummer när någon frågar, men jag saknar faktiskt ditt…” Sa han och flinade till. Jag flinade tillbaka och tog hans mobil och lade in mitt nummer.
”Vilka raggningsrepliker… du får lära mig några någon gång.” Sa jag och skrattade till innan jag gav tillbaka telefonen till honom och vände om för att gå mot hissen. Han stod kvar tills jag gått in i hissen och när dörrarna stängt sig pustade jag ut och lutade mig mot väggen. Allting som hänt ikväll kändes så overkligt men det kändes ändå så himla bra och naturligt.

Jag vaknade av att Julia hoppade i min säng. Jag är inte speciellt morgonpigg av mig. 
”Vakna and give me details bitch!” Sa hon samtidigt som hon hoppade och blev andfådd.
Jag kved, men reste mig upp ur sängen med en hår kalufs som hade fått vem som helst att skratta.
”Vi åt, pratade, badade och jag kom hem.” Sa jag och log ett snabbt leende.
”Jävlar, det låter som en händelserik kväll. Varför väckte du inte mig när du kom hem?” Sa hon och gav mig en fake imponerande blick.
”För du låg totalt deckad och snarkade, så jag kände att det inte riktigt var läge. Förresten, vi träffade Ryan igår. Jävlar vad han var nitad, hur mycket hade ni krökat egentligen?” Sa jag frågande.
”Äh, vi körde bara lite tequila race, det finns ju kanske inte så mycket att göra på ett hotellrum så varför inte kröka då liksom?” Sa hon och skrattade till.
”Du är sjuk!” Sa jag och lade mig ner i sängen igen med en duns.
Julia reste sig upp och jag hörde att hon började rota bland någonting men jag var alldeles för trött för att resa mig upp och kolla vad hon höll på med.
”Jaså, jaså… där ser man. Inte visste jag att du lämnat dina kläder hos honom och snott med dig några av hans kläder hit.” Sa hon och samtidigt som jag reste mig upp med ett ryck blinkade hon.
”Men jag råkade trilla i hotellpoolen igår med kläderna på, eller Justin puttade i mig. Så jag fick låna kläder av honom eftersom mina var alldeles blöta.” Sa jag och log snabbt.
Hon kollade på mig och skrattade till hånfullt. Jag visste att hon inte trodde på mig, men jag orkade inte försöka försvara mig så istället lade jag mig under täcket. Efter ett tag hörde jag hur mobilen som låg på sängbordet burrade till. Jag tog ut handen ur täcket och letade mig fram till mobilen och tog in den under täcket där jag läste smset, som var från… Justin? – Mamma flippade ur lite när hon fick reda på att jag lånat ut mina kläder. Inte på dig utan på mig hehe… jag ska iväg i eftermiddag, så skulle du kunna komma förbi mitt rum snart och lämna tillbaka dem? Puss. /J. – Jag skrattade till och tänkte på min egen mamma som hade blivit likadan om jag hade lånat ut kläder till någon jag knappt kände. Hon var alltid noga med att jag aldrig lånade ut saker till någon, för hon var rädd att jag aldrig skulle få tillbaka dem. Jag tog bort täcket och gick upp ur sängen, det var väl lika bra att gå bort med kläderna till honom nu så att jag inte skulle glömma det. Jag satte på mig ett par svarta tights, en vit stor sticka tröja som hängde lite vid ena axeln och till det ett par svara kängor. Håret satte jag upp i en knorr och sedan tog jag kläderna och sa till Julia att jag bara skulle lämna tillbaka dem. Till svar fick jag en vissling och en fras som löd ”Hans plan verkar funka, use condom!” Jag himlade med ögonen och gick ut genom dörren. När jag tagit hissen upp och knackade på rummet så tog det inte lång tid innan Justin öppnade dörren med ett leende.
”Det gick snabbt, haha. Kom in.” Sa han och gick åt sidan så att jag kunde gå förbi.
”Jag tänkte att det var lika bra så att jag inte skulle glömma det. Det är inte kul med arga mammor.” Sa jag och hånskrattade lite för mig själv.
Det verkade inte som att det var någon annan på hotellrummet, det var tyst överallt.
”Du kan lägga dem där på sängen. Kenny och Ryan är och handlar Mc donalds. Du får gärna stanna tills dem kommer tillbaka, jag har ändå så tråkigt när jag är här själv.” Sa han och satte sig på sängen.
Jag satte mig på sängen mitt emot och det var tyst ett tag innan Justin började skratta.
”Vad skrattar du åt?” Sa jag och började själv flina lite.
”Jag vet en sak som inte du vet.” Sa han och fortsatte skratta.
”Jaså? Tell me… snälla.” Sa jag och såg nyfiket på honom.
Han satt tyst en stund och tänkte samtidigt som han fortfarande småflinade lite.
”Jag vet vad din kompis och Ryan gjorde igår.” Sa han med en röst som lät överlägsen.
”Haha, sen kille… tror du inte jag fattade det redan igår kväll?” Sa jag och hånskrattade åt honom.
Han tyckte det hela blev lite småpinsamt och blev tyst och istället kollade han runt i rummet och visste inte riktigt vad han skulle svara.
”Det var ju kul… jag trodde att jag skulle få berätta en hemlis för dig, men tydligen inte.” Sa han buttert.
”Var det Ryan som berättade för dig eller?” Sa jag och log mot honom.
”Ja, när han har druckit så berättar han allt möjligt och din kompis kom på tal ett antal gånger.”
Jag undrade om det var seriöst mellan Ryan och Julia, jag kunde bara tänka mig hur Julia bara var ute efter en rebound kille efter allt med Fred och jag tror inte Ryan var speciellt seriös han heller. Men det fick dem två lösa, det var ingenting jag ville lägga mig i.
”Jag ska bara gå på toa.” Sa Justin och gick iväg.
Jag satt där på sängen och plötsligt burrade det till i iphonen som låg på sängbordet. Av ren nyfikenhet böjde jag mig över telefonen och läste smset som lyste upp skärmen. Det stod att smset var från Selena. ♡ - Spara några nuggets åt mig hehe, jag kommer snart baby! – Jag hörde hur dörren från toaletten låstes upp och snabbt satte jag mig till rätta på sängen igen. När Justin kom in i rummet hade han samma leende som han alltid brukade ha.
”Jag tror det var din telefon som burrade till.” Sa jag och log oskyldigt.
Justin tog upp mobilen och läste smset, samtidigt som han gjorde det flinade han till och började skriva på mobilen. När han lagt ner mobilen i sin jeansficka vände han sig om mot mig.
”Ehm, Selena kommer snart… det kanske inte ser så bra ut om du är här då. Inget illa menat, jag hade jättegärna velat att du skulle stanna kvar och lära känna henne. Men hon kan bli väldigt misstänksam av sig och jag orkar inte med hennes tjafs.” Sa han och log mot mig.
”Det är lugnt. Jag hade inte planerat att stanna längre ändå så, Julia väntar säkert på mig. Hon ville käka frukost på Starbucks idag haha, yeey!” Sa jag och gjorde en ironisk chest med händerna.
Justin skrattade och tog sin hand på min rygg och ledde mig fram till dörren som han öppnade.
”Vi ses.” Sa han och log samtidigt som han kramade mig.
”Absolut.” Sa jag och kramade honom tillbaka och sedan började jag gå mot hissen.
Jag hörde hur dörren stängdes bakom mig och det tog inte lång tid innan hissen plingade till. När jag skulle gå in i hissen kollade jag ned i golvet och plötsligt kände jag en duns i axeln.
”Oj, förlåt.” Sa jag och tittade upp. Framför mig stod Selena och såg en aning besvärad ut.
Hon suckade och himlade med ögonen samtidigt som hon gick förbi mig bort mot Justins rum. 
Jag skrattade och gick vidare in i hissen. Innan dörrarna stängdes hörde jag Selena säga smörigt ”Hej baby.” Jag hörde hur dem kysste varandra, och allt jag kunde göra var att skratta åt hur skrattretande jag tyckte den tjejen var. Efter ett tag kom jag på mig själv med att stå och göra löjliga grimaser.

Jag kom tillbaka till vårt hotellrum och snabbt såg jag hur Julia flög upp ur sängen.
”Det var en snabbis.” Sa hon och gav ifrån sig en jobbig vissling.
”Äh, lägg av va!? Hans flickvän skulle komma.” Sa jag och satte mig på hennes säng.
”Just det, Selena va? Ryan nämnde henne igår… Han tvingade Justin att gå på blind date bara för att han älskar att reta Justin och sen så tycker han inte om Selena så värst mycket.” Sa Julia samtidigt som hon stod vid den stora spegeln och flätade en fläta på sidan.
”Hon gav mig the bitch look när vi möttes i hissen, jag råkade gå in i henne. Stackars Justin, undra vad han ser i henne.” Sa jag och himlade med mina ögon samtidigt som jag skrattade.
”Ryan tycker också hon är en liten bitch, hon är alltid väldigt nonchalant tydligen. Men Justin och hon har varit bästa vänner jättelänge och tillslut så föll dem bara för varandra. Dem är som jing och jang tydligen, dem är helt olika men ändå så lika.” Julia kollade på mig i spegeln och gjorde en grimas som visade att hon själv inte visste vad hon pratade om.
”Du verkar påläst?” Sa jag och gav henne en jobbig frågande blick.
”Äh, det är Ryan som uppdaterar mig.” Sa hon och började nu sminka sig.
Undra om allt som Julia precis berättat om Justin och Selena stämde. Det kanske bara var Ryan som försökte få Selena att se dålig ut. Hon kanske egentligen var jättetrevlig, det kändes inte rätt att döma henne innan jag ens träffat henne. Justin hade ju till och med sagt att han gärna velat att jag skulle stanna kvar och lära känna henne. Han visste kanske att folk fick fel uppfattning annars…?
Det knackade till på dörren. Julia var alldeles för upptagen med sin sminkning så jag fick resa mig upp från sängen och gå och öppna. In genom dörren kom Ryan med ett brett leende på läpparna.
”Tjena tjejer, what’s up?” Sa han samtidigt som han gick bort till Julia och kysste henne i nacken.
”Mm, mm, mm vad du luktar gott.” Sa han igen med en lustig röst.
Julia vände sig om och skrattade åt honom samtidigt som hon gav honom en lätt kyss på kinden.
”Vad gör du här? Hade inte du jobb att göra idag?” Sa hon frågande.
”Tydligen inte, Justin ska hänga med Selena hela dagen eftersom dem inte kommer ses på någon vecka efter det här.” Sa han och suckade samtidigt som han himlade med ögonen.
Jag stod fortfarande kvar vid dörren med halvöppen mun, jag hade helt fastnat vid stunden då Ryan kom in och kysste Julia i nacken och när hon sedan vände sig om och gav honom en blick som fick mig att haja till… det var inte någon ”jag vill bara knulla” blick, det var något mer.
”Varför står du där borta och ser ut som att du just sett ett spöke? Så farlig är jag faktiskt inte.” Sa Ryan och kollade på mig med en busig blick.
”Ja jävlar vad farlig du är!” Sa jag och gav honom en retsam blick.
”Jag har ju inte hunnit snacka med Justin om blind daten än eftersom jag var rääääätt lost igår, men hur var det?” Sa han och satte sig ned på min säng med en intresserad blick.
”Jo, vi hade trevligt. Men date är kanske inte det rätta ordet direkt, med tanke på att han har flickvän.” Sa jag och log mot honom.
”Klart det var en date, kanske inte enligt Justin, men enligt mig var det de. Han måste glömma bort Selena på något sätt, hennes jävla regler hon har är pain… Jag som delar rum med Justin får absolut inte vara där när dem ska prata med i telefon, när dem chattar på datorn eller skypar. Sen får jag inte ens vara på rummet när hon är och hälsar på, så då får jag hitta på något annat. Fattar du hur jobbigt det är?” Sa han och såg allvarlig ut.
”Haha, så taskigt!” Sa jag med en ironisk ton i rösten.
”Jag pallar inte med Selena, hon är en sjukt tråkig människa. Visst… hon är snäll men hennes skämt… jag klarar inte av den pinsamma tystnaden som uppstår när hon precis sagt ett skämt. Jag lovar, ingen skrattar åt det, förutom hon och Justin då. Dem är ganska jobbiga tillsammans!” Ryan bara vräkte ur sig allting som han tyckte och tänkte, men det var bra roligt att höra på.
Det burrade till i min telefon som jag hade lagt bredvid mig på sängen. Det var från Justin – Selena hittade precis din kvarglömda klänning, hon flippade ut… hon tror att jag har varit otrogen. – Just det, klänningen… men jag kunde inget annat än skratta. Vilken jobbig tjej som tror att han varit otrogen bara för att hon hittar en klänning på hans rum, det kan väl lika gärna vara hans mammas? Snacka om att inte kunna lita på sin pojkvän. – Oj, den hade jag helt glömt bort. Hoppas ni reder ut det! -
”Vem smsar duuu meeeed?” Sa Ryan som nu satt sig bredvid mig med ett leende på läpparna.
”Med din homeboy.” Sa jag och log retsamt mot honom.
”Justin? Oh du, det är ingen bra ide nu när han är med Selena, om hon ser att en tjej smsar Justin kommer hon flippa. Du vill inte dö idag antar jag?” Sa han och såg allvarlig ut.
”Det var han som smsade mig, hon har hittat min klänning som vi hängde upp på tork igår. Hon tror typ att han har varit otrogen.” Sa jag och skrattade till.
”Triangeldrama säger jag bara… men det är kanske en bra sak, då stannar hon kanske inte hela dagen?” Sa han frågande samtidigt som han armbågade mig i sidan.
”Jag kan lova dig att det är inget triangeldrama, det är bara Selena som är överkänslig.” Sa jag och blinkade mot honom.
”Jag är klar nu, starbucks nästa eller?” Sa Julia och kollade frågande på både mig och Ryan.
Ryan visslade till när han kollade på henne och Julia vände huvudet ifrån oss samtidigt som hon fnissade till med handen för munnen.

 

Vi kom ut på gatan och solen sken och värmen var på lagom nivå. Jag ångrade nästan att jag behållit mina varma kläder på mig. Men solglasögonen var på, Ray Bans pilotes. Vi gick till närmaste Starbucks och på vägen dit var det tjejer som stannade upp för att försöka få uppmärksamhet från Ryan som verkade låtsas som att dem inte existerade. Jag skrattade till för mig själv och tyckte nästan synd om tjejerna som bara ville att han skulle lägga märke till dem. Han såg att jag kollade på honom och skrattade. ”Detta är vardag för mig, lite jobbigt att spela över exalterad när jag inte är det.” Sa han med ett hånflin. Jag undrade om det verkligen var så bra för honom att ignorera tjejerna, med tanke på att det kunde ge dåligt rykte men han verkade inte bry sig så då gjorde inte jag det heller.



Vi satte oss ned vid ett bord på Starbucks och beställde in frukost. Jag tog stekta bacon med scrambled eggs, min favorit! Vi satt och snackade om roliga saker vi varit med om och Ryan berättade alla historier han varit med om under turnéer. En gång hade han blivit omringad av en grupp skrikande tjejer som hade börjat slita i hans kläder, till slut hade hans tröja gått i sönder och då hade dem allihop börjat pussa på hans kropp, det hade slutat med att han hade behövt låtsas svimma för att dem skulle ge honom lite space. Han berättade en massa saker som hade hänt med Justin också. Han undrade även varför jag som är i samma ålder som Justin inte var ett fan. Mitt svar på det blev ”Han klarar sig väl med dem fansen han redan har, eller?” Efteråt hade jag skrattat till och Ryan hade gett mig en imponerande blick och sagt ”Det är inte ofta man stöter på tjejer i din ålder som inte älskar Justin.” Jag skrattade till åt det han sa och snart avbröts vi av att Ryans mobil ringde.
”Det var Justin, han, Kenny och Dan kommer hit och joinar oss.” Sa han med en suck.
”Varför sucken?” Sa Julia och kollade frågande på Ryan.
”Det är alltid såhär… Selena och Justin börjar bråka och sen har dem försoningsknull och sen sticker hon. Han är hennes lilla toy boy så att säga.” Sa han och kliade sig i pannan.
Jag hade inte tänkt så mycket på det, men Ryan var väldigt öppen och grov för att vara stylist till en av världens största artister. Men det är lugnt, bara mer gossip till mig och Julia då.
”Men hur löser dem det sen då? Med tanke på att hon sticker?” Sa Julia nyfiket.
”Justin ringer henne senare på kvällen som en liten hundvalp, sen är det löst. Någon måste fan prata med honom, hela situationen är ju patetisk. Han lyssnar inte på mig.” Sa han bekymrat.

 

Efter ett tag kom killarna in genom dörren, man kunde inte missa dem… för rätt som det var flockades en mängd människor runt omkring dem och ville ha autografer och ta bilder. Kenny fick putta bort dem och göra utrymme för Justin att ta sig förbi och komma bort till vårt bord. Så fort dem satt sig ner lugnade allting ned sig och alla gick och satte sig igen, men blickarna var fortfarande vända mot vårt bort. Jag kollade på Julia och jag visste att vi båda två tyckte att hela situationen var lite jobbig.
”Boys what’s up?” Sa Ryan glatt.
Både Kenny och Dan svarade, men inte Justin som istället satte sig ned med en duns och började pilla på saltkaret som stod på bordet. Jag såg på hans min att han inte var på humör.
”Dude, ryck upp dig… det kryllar av brudar här i New York, det är bara att välja och vraka.” Sa Ryan och skakade till Justin som vaknade upp ur sin så kallade ”paralys”.
”Äh, skit i det bara.” Sa Justin och skakade bort Ryans arm.
Det blev tyst runt bordet och ingen visste vad vi skulle prata om. Dan började trumma på bordet och efter ett tag bröt han den pinsamma tystnaden. ”Förlåt, jag har ju inte hälsat. Det är jag som är Dan, Justins gitarrist.” Sa han och log ett gulligt leende mot mig och Julia samtidigt som han skakade hand. Kenny som Julia inte träffat innan böjde sig över bordet och hälsade glatt på henne. När hälsningarna var över återkom den pinsamma tystnaden och vi alla satt tysta en stund. Justin hade inte kollat på mig en enda gång sen dem kom till Starbucks men jag ignorerade honom också, det var väl bäst så.
”Sååå, ni kommer alltså från LA?” Sa Dan som nog kände att det blev lite för pinsamt med tystnaden.
”Yes, that’s right.” Sa Julia glatt.
”Vad gör ni här i New York då? Jag menar, här är det betydligt kallare och stökigare än vad det är i LA vid den här tiden på året?” Sa han frågande.
Julia kollade på mig med en frågande blick, jag vände mig mot Dan som fortfarande såg frågande ut.
”Eh, min lillebror har cancer… och det har hänt mycket hemma så vi tänkte att vi skulle ta några dagar ledigt och åka hit här och bara ta det lugnt.” Sa jag och log mot honom.
Justin vaknade upp ur sitt tänkande och för första gången under en halvtimme så kollade han på mig med en bekymrad blick. Jag kollade på honom snabbt men vände mig återigen mot Dan.
”Oj, jag vet inte riktigt vad man svarar på något sånt. Men som det ser ut nu så kommer ni ju hänga med oss ganska mycket under tiden som vi är här. Jag syftar på er två där borta.” Sa Dan och pekade på Julia och Ryan som satt och kollade på varandra samtidigt som dem småskrattade. Dem kollade båda upp med förvånande blickar och jag såg hur generad Julia blev men jag ville inte säga något.
”Jo, det verkar ju som det…” Sa jag med en suck samtidigt som jag kollade på Justin som återigen hade riktat sitt huvud ner mot bordet, han såg ut att tänka på någonting.
”Se inte så ledsen ut, det kommer bli awesome… ni borde följa med till konserten imorgon, jag känner på mig att det kommer bli epic.” Sa Dan och såg glatt på mig och även på Julia, men hon var alldeles för upptagen med att tå flörta med Ryan under bordet att hon inte märkte det Dan precis sagt.
”Men vi har ju inga biljetter, inte så lätt för oss att kolla på konserten då.” Sa jag och log.
”Det fixar vi, ni kan åka dit med oss på morgonen om ni vill?” Sa han samtidigt som han log tillbaka.
”Ja, okej… det blir säkert bra.” Sa jag, inte var det varje dag man fick gå på konsert gratis.
”Jag gillar att du sitter och planerar något utan att snacka med mig om det först Dan.” Sa Justin lite små irriterat och gav Dan en frågande blick.
”Bara för att du är på ditt menshumör idag så betyder inte det att du måste vara otrevlig dude. Både jag och Dan har vars fem biljetter att dela ut, och vi bestämmer själva vem vi vill ge dem till, okej?” Sa Ryan nästan lite argt till Justin som återigen hade huvudet ner mot bordet.
”Asså om det blir problem så är det lugnt.” Sa Julia och kollade frågande på Ryan.
”Skit i honom, han blir bara så jävla gnällig när han och Selena har problem.” Sa Ryan och himlade med ögonen. Justin gav honom en arg blick och reste sig snabbt upp från stolen och gick med bestämda steg ut från caféet. ”Sorry guys, jag måste sticka… vi ses imorgon tjejer!” Sa Kenny och skyndade sig ut efter Justin som redan hade kommit en bra bit bort.
”Vad var det med honom? Jag försökte ju bara vara lite schysst mot er.” Sa Dan förvånat.
”Det är alltid samma sak, varje gång han och Selena har bråkat.” Sa Ryan irriterat.
”Var hon tvungen att komma just idag? Han behöver inte den negativa energin dagen innan konserten.” Sa Dan och såg nästan lite bekymrad ut.
”Grabbar häng inte läpp över detta nu, han kommer vara glad när ni kommer tillbaka till hotellet, jag är säker på att Kenny fixar det.” Sa jag och kollade på dem båda.
”Kenny is the man, jag vet fan inte om vi hade klarat oss utan honom.” Sa Dan och log nu glatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0