Kapitel 42.

Förlåt så himla mycket för att jag inte lagt upp något nytt kapitel, det ska inte hända igen. Men idag får ni förmodligen bara ett kapitel. Men imorgon har jag ingenting speciellt inplanerat så då kommer det komma ytterligare ett nytt. JAG LOVAR!

PREVIOUS:
”Gråter du?” Sa han så fort vi släppt taget om varandra.
”Va? Nej… det är vatten från regnet.” Sa jag och kollade frågande på honom.
”Taylor… man ser tydligt när du gråter… eller jag gör i alla fall det.” Sa han och skrattade till och torkade bort tårarna från mina kinder.
”Antar det.” Sa jag och kollade nervöst ner i marken.
”Vi ska få det här att funka, right?” Sa han glatt.
”Absolut.” Sa jag men jag var tveksam på om jag skulle klara det, men det återstår att se.



Justins version.

Det känns bra att jag och Taylor är vänner nu. Fast att jag inte riktigt släppt hela otrohetsgrejen än, så är jag ändå glad att vi kan vara vänner. Och fast hon säger att det inte gör det, så vet jag att mitt och Lindsays förhållande sliter henne i bitar. Ingen annan kanske kan, men jag kan på långa vägar se hur hon försöker kämpa sig igenom det, genom att lägga på en tuffare attityd.
Jag vet egentligen inte vad det var som fick mig att dras till Lindsay. Vi träffades ju genom mammas ena väninna. Chaz och Ryan säger att jag bara har henne för att komma över Taylor. På sätt och vis kanske dem har rätt, men jag gillar henne faktiskt. Fast att hon kanske inte visar hela sin personlighet inför mina vänner så gör hon det för mig vilket är huvudsaken.

”Älskling, ska Taylor med till stranden idag?” Sa Lindsay då vi var på hotellet och gjorde oss iordning inför en dag på stranden.
”Mm.” Sa jag samtidigt som jag stod och satte på mig mina badbyxor.
Hon kom fram till mig och tog sina händer runt min nacke och kysste mina läppar lätt. Den senaste tiden har Taylor dykt upp i mitt huvud när Lindsey gjort så, och jag vet inte varför men ibland kan jag inte sluta tänka på henne. Det är precis som att hon styr mina tankar. Kåt är jag också för den delen, Lindsey vill inte göra någonting, det längsta vi har kommit är att hon låg ovanpå mig iklädd tjocka kläder. Jag antar att det faktiskt stämmer att hon är oskuld och det Taylor fått höra från någon att hon knullar runt med halva Hollywood, är nog bara bullshit.
”Måste hon de?” Sa Lindsey plötsligt och avbröt mig i mitt tänkande.
”Ehm… Lindsay… hon är min vän, jag kan inte säga till henne att hon inte får följa med.” Sa jag och kollade på henne frågande samtidigt som jag släppte taget om henne.
”Hon är också ditt ex, vilket stör mig så fruktansvärt mycket.” Sa hon och blängde surt på mig.
”Det är någonting du får tolerera helt enkelt.” Sa jag nonchalant.
”Hur lätt är det när hon bara bitchar sig mot mig hela tiden?” Sa hon fortfarande sur.
”Men vi snackade ju om det igår… hon har lovat att hon ska sluta, okej?” Sa jag besvärat.
”Om hon bitchar så kommer hon får tio gånger mer bitchande tillbaka från min sida.” Sa hon spydigt.
”Lägg av, hon sa att hon skulle sluta. Och hur moget är det av dig att vara lika dålig tillbaka?” Sa jag och kollade på henne med en löjligt frågande min.
”Nä, men seriöst… om hon vill ha slagsmål så kan hon få slagsmål… jag kanske inte har visat min tuffa sida innan, men om Taylor fortsätter såhär så kommer ni alla få se den förr eller senare.” Sa hon argt och jag kunde inte rå för att börja skratta åt henne.
”Går du i trean eller? Snälla, Lindsey lägg bara ner, okej?” Sa jag och skrattade fortfarande.
”Men hon tror ju att hon äger er allihop.” Sa hon och plutade med underläppen.
”Nä, det gör hon inte. Hon bara känner oss alla lite bättre än vad du gör, vi lägger ner detta nu okej? Låt oss få en lugn dag på stranden utan några konflikter.” Sa jag och gick fram till henne och pussade henne på pannan vilket fick henne att ge ifrån sig ett flin.

 

Taylors version.

Jag satt i Julias bil med Julia på väg ned till stranden där vi skulle möta upp alla andra. Jag har funderat över den här vänskaps grejen mellan mig och Justin och jag har bestämt mig för att ge det en chans. Fast jag kanske inte riktigt är sugen på det, men det finns inte så mycket annat att göra. Huvudsaken är ju att han ens överhuvudtaget finns i mitt liv.

Vi hade parkerat bilen på en grusparkering som låg ovanför stranden och vi var nu på väg ned till de andra som redan kommit. Alla hade slagit ut sina handdukar på sanden och hade redan börjat resa parasoll och vindskydd. När vi närmade oss såg vi Lindsey och Justin som satt och ”gullade” med varandra, i själva verket tyckte jag bara det såg awkward ut.
”Där är ni ju, jag började nästan bli lite orolig att något hade hänt.” Sa Pattie och log brett mot oss.
”Köerna klockan tolv är inget att leka med.” Sa Julia och skrattade till.
”Slå er ner.” Sa Pattie och vecklade ut sin solstol som hon tagit med sig.
Jag bredde ut min handduk bredvid Alfredo och Chaz, helst så långt ifrån Justin och Lindsey som möjligt, eftersom jag inte är så sugen på att höra deras smackande läppar hela tiden.
Jag tog av mig min strand klänning och hörde direkt visslingar från Ryan, Chaz och Alfredo. Jag kunde inte mer än skratta och himla med mina ögon. Jag vände mitt ansikte bort mot Justin och Lindsey som satt tysta och höll om varandra.
”Ska inte du byta om till bikini Lindsey?” Sa jag och kunde inte rå för att fråga eftersom hon fortfarande satt fullt påklädd med en lång klänning och kofta.
”Njä, jag måste typ… jobba på min kroppsform lite till innan jag kan visa mig i bikini på stranden.” Sa hon och log ett nervöst leende mot mig.
”Ehm… okej? Jag är i alla fall svinhungrig är det någon som ska med och handla mat?” Sa jag spydigt.
”JAG!” Sa Alfredo, Ryan, Chaz och Justin i kör och alla reste sig upp samtidigt.
”Skulle ni kunna köpa en kycklingsallad utan fetaost till mig?” Sa Lindsey och hennes blick var riktad på mig. Jag nickade snabbt mot henne och vände mig om mot killarna.
Vi började allihop gå mot restaurangen som låg en bit bort på stranden och jag kunde fortfarande inte sluta tänka på hur skrattretande Justin och Lindsays ”förhållande” är.
”Hur fan löser du och Lindsey det när ni ska ha sex om hon inte ens vill klä av sig på stranden?” Sa Ryan och vi alla började skratta förutom Justin som såg generad ut.
”Guys, hon är oskuld.” Sa han och kollade menande på oss alla.
”Mjaooo, lammkött.” Sa Alfredo och fast det kändes dumt så skrattade vi allihop återigen.

”En stor kebabtallrik med extra pommes och sås, och en kycklingsallad med extra fetaost.” Sa jag och log mig tjejen som stod i kassan.
”Skulle inte Lindsey ha utan fetaost?” Sa Alfredo och kollade på mig frågande.
”Det skulle hon säkert, men det menas inte med att jag hört när hon sagt det, ellerhur?” Sa jag och log brett mot honom. Som tur var så hörde inte Justin vårt lilla samtal.
”Jaså, the witch is back huh?” Sa han och blinkade mot mig.
”Det kommer aldrig ändras. Varför ska jag spela trevlig mot någon jag inte ens tycker om?” Sa jag och skrattade till och Alfredo skrattade med mig.
”Du har en poäng sister.” Sa han och log mot mig.
”Här har du din kebabtallrik med extra pommes och sås, och även din kycklingsallad med extra fetaost.” Sa tjejen i kassan och lyfte fram påsen med maten i mot mig.
”Kycklingsalladen skulle vara utan fetaost.” Sa Justin som dykt upp bredvid mig.
”To bad, jag har redan betalat och har inte tid att vänta på en ny.” Sa jag och log mot honom.

Jag och Alfredo hade fått vår mat först så istället för att vi skulle stå och vänta på de andra så gick vi tillbaka till de andra så länge. Jag sträckte över Lindsays sallad till henne när vi kom fram och till en början såg hon glad ut över att jag faktiskt köpt salladen åt henne, men så fort hon öppnade den och möttes av all fetaost såg hon en aning panikslagen och irriterad ut.
”Jag sa faktiskt utan fetaost.” Sa hon och blängde surt på mig.
”Oops.” Sa jag och log fakeat mot henne.
Hon suckade och hon började snart en efter en plocka ut fetaostsbitarna ur burken.
Efter ett tag kom de andra tillbaka och vi satte oss ned tillsammans och började äta.
”Jag måste bara fråga Taylor, går du på någon speciell diet eller något?… din kropp är verkligen to die for.” Sa Lindsey och kollade frågande på mig.
”It’s all Mc Donalds.” Sa jag och log brett mot henne.
Hon spärrade upp sina ögon vilket fick mig att börja skratta, tjejen är verkligen knäpp.
”Tjejer med kruvor, that’s what we like.” Sa Chaz och klickade sin knutna hand med både Alfredo, Justin och Ryan som alla tre satt och skrattade.
Lindsey kollade ned i sin burk med sallad och jag såg att hon skämdes. På något sätt tyckte jag synd om henne, men jag skulle aldrig få för mig att börja tycka om henne.
”Oh hello sexy mama, look at that hot piece of ass.” Sa jag och hade fått syn på en muskulös, solbränd, snygg kille som kom gåendes på stranden med en surfingbräda.
”Här är rena rama köttmarknaden för dig Tay, det är bara att välja.” Sa Ryan och blinkade mot mig. Jag skrattade till och såg att Justin försökte dölja sitt svartsjuka ansiktsuttryck.

Efter maten bestämde vi oss för att dela upp oss i lag och spela fotboll. Chaz, Kenny, Dan och Alfredo var i mitt lag. Ryan, Julia, Lindsey och Ryan var i Justins lag. Till en början gick det extremt dåligt för mitt lag och jag var nära på att lägga ner hela matchen men när jag och Justin möttes på mitten och jag skulle försöka ta bollen ifrån honom, tog jag i lite för hårt och puttade till honom så att han flög rätt ner i sanden. Alla stannade upp och kollade nyfiket på incidenten som hänt. Till en början satt Justin kvar i sanden, men efter ett tag kollade han upp på mig med ett creep smile och jag visste direkt vad det betydde ”Spring för ditt liv.” tanken dök upp i huvudet och innan jag hann hänga med i min egen kropp hade jag börjat springa ifrån alla, med Justin hack i häl. Snart kände jag hans varma händer som omfamnade mig och lyfte upp mig så att jag nu hängde på hans axel.
”Justin släpp ner mig!” Skrek jag samtidigt som jag skrattade.
”Inte förrän du har hamnat i vattnet.” Sa han och hånskrattade åt mig.
”Oh no, du skulle bara våga!” Sa jag och blev nervös inför det kalla vattnet som snart skulle omfamna min kropp. Och det tog inte lång tid innan det hände, men det Justin inte visste om var att när han slängde ned mig i vattnet drog jag med mig honom så att hela han nu också var blöt.
”Det där var inte snällt?” Sa han och låtsades vara sur.
”Synd, inte mitt problem.” Sa jag och blinkade mot honom.
”Jag borde väl gå upp till Lindsey.” Sa han plötsligt efter en liten stunds pinsam tystnad.
”Du borde väl det.” Sa jag och blängde nonchalant på honom.
Utan att säga någonting vände han sig om och gick upp mot strandkanten. Plötsligt hördes ett gällt skratt från gänget som slagit sig ned i sanden där vi hade spelat fotboll.
”JUSTIN HAR BONGE, JUSTIN HAR BONGE!” Hörde jag Chaz skrika högt och jag antar att det var det, de andra också skrattade åt. Jag såg hur Justin vände sig om mot mig och skakade på huvudet för att visa att dem bara skojade och jag kunde inte mer än skratta åt det hela.

Det hade bestämts att vi skulle äta gemensam middag på hotellet som Justin och hans crew bor på nu när dem är här i LA. Jag och Julia hade kört inom mig för att hämta lite renare och fräschare kläder och när vi kommit till hotellet så hade Justin erbjudit sig att låna ut sitt hotellrum till mig där jag kunde duscha av mig och göra mig iordning, under tiden som han drog till gymmet.
När jag hade duschat en lång dusch och bara hunnit sätta på mig underkläderna knackade det på dörren. Eftersom att jag tänkte att det förmodligen var Justin som kommit tillbaka från gymmet brydde jag mig inte om att sätta på mig kläder… det finns ingenting som han inte sätt innan.
Jag öppnade dörren snabbt och möttes av Lindsey, vars ögon förstorades upp till stora tennisbollar.
”Vad… gör du i min pojkväns rum?” Sa hon och kollade på mig ilsket frågande.
”Ehm… för det första så vill jag bara klarlägga för dig att han inte är din pojkvän, inte än i alla fall och för det andra så är han nere på gymmet. Jag fick låna hans rum till att duscha.” Sa jag och log.
”Han är inte på gymmet, jag var precis där nere. Vart är han?” Sa hon och rusade in i rummet och började leta i varenda vrå efter Justin och det enda jag kunde göra var att skratta åt henne.
”VAR ÄR HAN?” Skrek hon plötsligt och hon såg fullständigt galen ut.
”Han.är.på.gymmet.” Sa jag och betonade vartenda ord.
”Fan vad du ljuger!” Sa hon och snart kunde jag skymma tårar som bildades i hennes ögon.
”Baby, vad håller du på med?” Sa Justin som kom gåendes in i rummet med en frågande blick.
Han kollade först på Lindsey och sedan på mig, vilket gjorde att han fick en liten chockad blick. Han var nog inte riktigt beredd på att möta mig i underkläder här inne.
”Vart har du varit?” Sa Lindsey och blängde argt på Justin.
”På… gymmet?” Sa han och kollade frågande på henne.
”Så du har inte varit här tillsammans med Taylor?” Sa hon och var fortfarande lika sur.
”Varför skulle jag vara det?” Sa han och kollade fortfarande frågande på henne.
”För att hon är ditt fucking ex och jag vet att du tycker hon är snyggare än mig!” Skrek hon ut och nu rann tår efter tår nedför hennes kind. Jag själv stod där tyst och tyckte det hela var en aning pinsamt. Jag försökte diskret gå ut från rummet medan Justin och Lindsey stod och förmodligen hade sitt första bråk någonsin. Att det handlade om mig brydde jag mig inte överhuvudtaget om. I själva verket tycker jag bara att Lindsey är extremt barnslig som tar upp en massa onödiga grejor.

Samtidigt som jag smet ut ur rummet iklädd bara underkläder stötte jag på Julia som kom gåendes. Hon såg ut att fundera över något och hon lade nästan inte märke till mig.
”Julia… hemskt vad du ser ut att fundera?” Sa jag och tog mina händer på hennes axlar och skrattade till. Hon vände sitt ansikte upp och för första gången på länge såg hon rädd ut.
”Vad har hänt Julia?” Sa jag och kollade på henne frågande.
”Tay… jag… jag har inte fått min… mens på en månad?” Sa hon och skakade till i kroppen.
”Och det menas med…?” Sa jag och förstod inte riktigt vart hon ville komma.
”Att jag kanske är…” Hann hon bara säga innan jag avbröt henne.
”Oh my god… du är gravid!?” Sa jag chockat.



Kommentarer
Postat av: Em Sophie Granlund (foto)

MEEEEEEEEEEER!<3

2011-06-14 @ 15:04:24
URL: http://emsophiegranlund.webblogg.se/
Postat av: jessica

älskar att dina inlägg är så långa, vill ha mer nu! :D

2011-06-14 @ 15:53:23
Postat av: Madeleine

OMGOMGOMGOMGOMGOMG the reason i love you, is your story, gosh.... :)

2011-06-14 @ 16:06:03
Postat av: Clara

OH SHIIIT! Gud jag kommer hinna dö av längtan tills nästa! ;)



MER MER MER !!! schynda schynda !

BÄSTA!

2011-06-14 @ 16:06:48
Postat av: Johanna

mer :D

2011-06-14 @ 17:09:51
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emma

omfg, mer!

2011-06-14 @ 19:26:13
URL: http://emmawelins.blogg.se/
Postat av: cajsa

meeeeer!!!!

2011-06-14 @ 20:28:04
URL: http://cajsadenenda.blogg.se/
Postat av: Olympia

Meeer meeer meeer nuu! :D <3 Ääääääälskar din novell om du nt märkt det än!;)

2011-06-14 @ 22:28:58
URL: http://jamais.devote.se
Postat av: Clara

Tredje gången jag läser detta kapitel med, men jag kan inte få nog! Jag tkr att Taylor ska skaffa nån snygging och göra Justin avundsjuk! :D ett tips bara;)



Älskar novellen, jag vet jag har sagt det tidigare, men jag kan inte säga det för många gånger. ÄLSKAR<3

2011-06-14 @ 23:25:42
Postat av: vilma

HA!

du är föööör grym, jäklar asså!!

2011-06-15 @ 18:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0