Kapitel 43.

PREVIOUS:
”Vad har hänt Julia?” Sa jag och kollade på hennes frågande.
”Tay… jag… jag har inte fått min… mens på en månad?” Sa hon och skakade till i kroppen.
”Och det menas med…?” Sa jag och förstod inte riktigt vart hon ville komma.
”Att jag kanske är…” Hann hon bara säga innan jag avbröt henne.
”Oh my god… du är gravid!?” Sa jag chockat.



”Det här var alla olika graviditetstest jag kunde hitta.” Sa jag och kom gåendes in på Julias och Ryans hotellrum. Jag hällde ut alla graviditetstesten på sängen och Julia satt ihop krupen på golvet.
”Vad ska jag göra om jag är gravid Taylor?” Sa hon och kollade osäkert på mig.
”Döpa barnet efter mig?” Sa jag och höjde på mitt egna ögonbryn och direkt där efter kunde jag inte hålla mig för skratt vilket fick Julia att ge mig en menande blick.
”Vad kommer Ryan säga?” Sa hon och hon hade ett förskräckt ansiktsuttryck.
”Om han älskar dig så kommer han finnas där för dig in i det sista, och om jag känner Ryan rätt så vet jag att han kommer göra det.” Sa jag och satte mig ned bredvid henne på golvet.
”Jag har inte ens fyllt tjugotvå.” Sa hon och tårar började bildas i hennes ögon.
”Och? Fattar du vilken milf till mamma ditt barn kommer ha?” Sa jag och log brett mot henne.
”Pattie kommer ju få fnatt! Jag menar… hon var ju också ung när hon fick Justin.” Sa hon och såg fortfarande lika förskräckt ut.
”Och se vilken fin son hon fick?” Sa jag och kollade frågande på henne.
”Jaså, där ser man…” Sa hon och kollade retsamt på mig.
”Men… du fattar vad jag menar.” Sa jag och kunde inte rå för att bli generad.
”Mamma och pappa kommer döda mig.” Sa hon och en tår rann nu sakta ned för hennes kind.
”Det kommer dem inte alls göra. Nu vänder du bara allt till negativt. Istället för att sitta här och kväva dig själv med en massa onda tankar så kanske du borde pallra dig in till toaletten istället.” Sa jag och gav henne en menande blick samtidigt som jag log mot henne. Hon reste sig med tung kropp upp och tog med sig några av graviditetstesten in på toaletten.

Det tog en stund innan hon kom tillbaka ut till mig och hennes ansiktsuttryck var mindre förskräckt denna gången. ”Hur gick det?” Sa jag och kollade frågande på henne.
Tårar började nu rinna ned för hennes kinder och hon sken upp i ett leende.
”Jag är gravid, Tay… jag är gravid.” Sa hon och skrattade till.
Jag sprang fram till henne och omfamnade henne i en kram och jag kunde egentligen ens själv fatta det riktigt. Jag var så glad för Julias skull, fast jag vet att hon är extremt rädd inför det hela så vet jag att hon kommer klara det galant.
”Du kommer bli världens bästa mamma.” Sa jag och skrattade till.
”Wow, är det lesbian act här inne eller?” Sa Ryan som kom ingåendes genom dörren till hotellrummet.
Jag och Julia släppte taget om varandra snabbt och vi vände oss om mot Ryan som stod och kollade på oss frågande. Jag vände mig nervöst mot Julia och gav henne blicken som var signalen på att hon skulle berätta för honom. Jag såg hur tårarna återigen började bildas i hennes ögon.
”Vad har hänt älskling, varför gråter du?” Sa han plötsligt och kollade oroligt på Julia.
”V-vi… måste prata.” Sa hon snyftandes.
”Jag hatar dem där orden.” Sa han och suckade tungt och gick och satte sig ned på sängen.
”Okej… det är så jobbigt.” Sa Julia och tog ett tungt andetag.
Ryan satt och kollade frågande på henne och jag kunde se på långa vägar att han trodde att tiden nu hade kommit då Julia skulle dumpa honom och jag tyckte nästan lite synd om honom.
”Jag… jag är gravid.” Sa Julia tyst så att man knappt kunde höra.
”Va?” Sa Ryan och jag vet inte om han inte hörde vad hon sa eller om det var det enda han hade att säga om det hela, vilket jag inte trodde.
”Jag är gravid… Ryan.” Sa hon och tog ett steg närmare honom.
”Hur vet du de?” Sa han och kollade oförstående på henne.
”Jag har inte fått min mens på en månad och jag har tagit graviditetstest.” Sa hon och log halvt.
”Ska jag… bli pappa?” Sa han och kollade chockat frågande på henne.
”Det ser så ut.” Sa hon och snart skymtade jag ett brett leende på hennes läppar och samtidigt rann några enstaka tårar ned för hennes kinder.
”Jag ska bli pappa.” Sa Ryan och reste sig upp från sängen med ett brett leende och kramade om Julia hårt och hela situationen fick mig att bli gråtfärdig.
”Jag vill att du blir barnets gudmor Tay.” Sa Julia och kollade tårögt på mig.
”Wow, sakta i backarna… det där ordet fick mig att känna mig gammal.” Sa jag och höjde på båda mina ögonbryn, förmodligen en aning chockad över det Julia precis sagt.
”Vill du inte det då?” Sa hon och kollade bekymrat frågande på mig.
”Klart jag vill. Men innan ni börja fira och ha er så borde ni nog söka upp en doktor först så ni är hundra procent säkra.” Sa jag och log halvt mot dem båda.
”Men det är väl klart!” Sa Ryan med en självklar röst.

Redan nästa dag hade Julia och Ryan gett sig iväg till doktorn eller gynekologen, eller vad man nu kallar en sådan som kollar graviditeter. Och det hade visat sig att Julia var hundra procent gravid. Dem vill hålla det ganska hemligt för en tid nu fram över. I alla fall tills det har börjat synas på Julias mage. 

Justins version.

”Du och Julia stack iväg tidigt imorse, vart skulle ni?” Sa jag nyfiket då jag och Ryan satt nere i hotellbaren för att äta lunch.
”Vi åkte bara för att handla.” Sa Ryan och kollade ned i bordet.
Jag vet lika väl som Ryan att han hatar att handla, jag visste att det låg något bakom det hela men jag kunde inte komma på vad det var som var på gång.
”Både du och jag vet att du hatar att handla… what’s up bro?” Sa jag och kollade frågande på honom.
”Jag får liksom… inte säga något för Julia… typ.” Sa han och försökte kolla åt ett helt annat håll för att inte möta min blick.
”Men berätta… jag kommer inte säga någonting och det vet du.” Sa jag menande.
”Lovar du?” Sa han och kollade på mig allvarligt.
Jag nickade till svars och blev nyfiken över vad den stora hemligheten var.
”Julia är gravid.” Sa han snabbt och jag var tvungen att stanna upp en stund för att tänka igenom det han precis sagt. Jag kunde liksom inte direkt koppla det.
”What? När fick ni reda på det?” Sa jag chockat.
”Igår, eller egentligen idag… vi var hos doktorn imorse.” Sa han glatt.
”Hur känner du inför det?” Sa jag frågande.
”Jag är den lyckligaste killen på jorden. Jag ska bli fucking pappa.” Sa han och log brett.
”Jag är glad för eran skull.” Sa jag och log brett mot honom. Så länge han är glad och redo så är jag glad med honom.
”Men du får lova att inte säga någonting till någon, du och Tay är dem enda som vet.” Sa han allvarligt.
”Får jag inte ens berätta för Lindsey?” Sa jag frågande.
”Vad har hon med detta att göra?” Sa han och blängde spydigt på mig.
”Chill down bro, jag ska inte berätta.” Sa jag och log.
”Så… Julia gick ganska snabbt fram med att fråga Tay om hon ville bli gudmor… så därför tar jag på mig ansvaret att fråga om du vill bli gudfar?” Sa han och log brett mot mig.
”Wow, det där lät gammalt!” Sa jag och höjde på mina ögonbryn i chock.
”Hade förväntat mig att du skulle säga det… Julia fick exakt samma reaktion från Tay.” Sa han och skrattade till.
”Men är det inte lite tidigt att börja tänka på gudmor och gudfar?” Sa jag frågande.
”Det är alltid bra att vara ute i god tid. Du och Tay kommer bli perfekta gudföräldrar.” Sa han och gjorde till sin röst lite divigt vilket fick mig att skratta till.
”Det där lät precis som att jag och Tay är gamla pensionärer.” Sa jag menande.
”Ni kanske kommer bli det i framtiden, vem vet.” Sa han och gav mig en retsam blick.
”Dude! Jag har faktiskt Lindsay nu.” Sa jag menande.
”På tal om Lindsey, vart är hon någonstans?” Sa han frågande.
”Hon är hemma och packar, hon och hennes föräldrar åker på semester i övermorgon till Frankrike.”  Sa jag lite smått deppigt eftersom jag inte vill att hon ska åka.
”Mer tid för dig och Taylor att umgås då ju.” Sa Ryan och blinkade retsamt mot mig.
”Absolut…” Sa jag snabbt.

Taylors version.

Jag visste att Lindsey och Justin hade planerat att kolla film på deras hotellrum ikväll och jag ville vara lite extra retsam så därför var jag nu på väg till deras rum för att kolla film med dem, säkerligen mot deras vilja. Anledningen till att jag fortfarande är kvar på hotellet är för att Julia på något sätt har kommit in i en rädd-zon där hon måste ha mig i närheten hela tiden. Så vi har bokat ett hotellrum till mig som jag ska bo i så länge dem är här. Mamma var först inte så jätteglad över det, för hon tyckte att jag lika gärna kan bo hemma, men Julia protesterade emot och till slut gick mamma med på det.
Men återigen till det här med att jag skulle störa Justin och Lindsey. Jag var nu utanför deras hotellrum och jag knackade några knackningar innan Lindsey öppnade dörren och kollade frågande på mig. Utan att säga någonting stormade jag in i rummet och mötte Justin som låg i sängen.
”Vad gör du här Tay?” Sa han och log halvt mot mig.
”Jag hade så tråkigt på mitt hotellrum och alla andra har gått och lagt sig eller så har dem gått ut till någon klubb, så jag tänkte att jag kunde kolla film med er?” Sa jag och log retsamt brett mot honom.
”Ehm… okej.” Sa han och såg förvirrad ut. Jag satte mig ned på sängen bredvid honom och Lindsey var nu på väg mot oss. Hennes blick tydde att hon inte alls var sugen på att ha mig här, men jag kan erkänna att jag faktiskt njöt av att veta att detta retade gallfeber på henne.
”Vilken film ska vi se?” Sa jag nyfiket.
”Jag vill typ kolla Mean Girls.” Sa Lindsey surt.
”Nä, fyfan… den suger!” Sa jag och hånskrattade.
”Kan vi inte se på Takers?” Sa Justin och kollade frågande på oss.
”LÄTT!” Sa jag och gav Lindsey en spydig blick medan hon kollade irriterat på Justin.
”Är det typ inte nu du faktiskt borde vara på min sida?” Sa hon surt till honom.
”Baby, du måste ju hålla med om att det inte är så kul för mig som kille att kolla på Mean girls?” Sa han och log mot henne samtidigt som han lade sin hand på hennes lår. Hon himlade med sina ögon och tryckte fram ett halvt leende, medan jag satt och klöktes av bilden jag hade framför mig.

Filmen var snart slut och jag höll på att somna ett antal gånger under tiden. Men jag hade varje gång väckts av Justins mobil som burrade till konstant. Senaste gången kunde jag inte rå för att snegla över hans axel och till min förvåning så satt faktiskt han och Lindsey och smsade med varandra, i samma rum? Det hela fick mig att skratta inombords och när jag läste smset från Lindsey som löd – Jag har en present till dig ikväll, med tanke på att jag åker i övermorgon. Få bara ut Taylor härifrån. – Visste jag att det var dags för mig att gå.
”Jag är svintrött, jag tror jag går och lägger mig.” Sa jag och reste mig sakta upp ur sängen.
”Ciao.” Sa Lindsey spydigt och vinkade till mig.
”Ciaoa dig själv va?” Sa jag nonchalant och gäspade.
Jag var på väg mot dörren men innan jag skulle öppna den kunde jag inte rå för att sjunga ”Like a virgin, touch for the very first time.” Där efter skrattade jag gällt och smällde igen dörren med en duns, medveten om att både Lindsey och Justin retat upp sig över det.
Jag började gå mot mitt rum som låg två rum ifrån Justin och Lindseys. På vägen mötte jag en muskulös, solbränd, otroligt snygg kille. För tillfället var jag så äcklad över att tänka på vad Justin och Lindsey förmodligen gjorde just nu. Jag behövde något att göra, något som fick mina tankar att försvinna.
”Vad tycker du om one night stands?” Sa jag plötsligt till killen som jag nyss gått förbi.
”Va?” Sa han och vände sig om och kollade frågande på mig.
”Vad tycker du om one night stands?” Sa jag och kollade frågande tillbaka på honom.
”Ehm… jag har aldrig haft ett så jag kan inte säga så mycket om det.” Sa han och skrattade till.
”Skulle du vilja ha ett?” Sa jag och log halvt mot honom.
”Med dig?” Sa han förvånat.
”Det har jag väl inte sagt, men skulle du vilja ha ett?” Sa jag och skrattade till.
”Om du menar med dig så vet jag inte riktigt vad jag ska svara, jag känner knappt dig.” Sa han och log. Jag suckade till tungt eftersom detta skulle ta sin tid.
”Spelar det någon roll då?” Sa jag snabbt.
”Egentligen inte… men om jag säger ja, vad händer då?” Sa han och log.
”Det får vi väl se då.” Sa jag och låste upp min dörr. Jag gick in i mitt rum och lät dörren stå öppen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det här är seriöst min favoritnovell !!! börja läsa typ för några dagar sedan och fastna direkt <3

2011-06-15 @ 21:42:14
Postat av: victoria

Snälla två delar idag har faktiskt väntat jätte länge och jag älskar verkligen din novell 24/7 you know !<3

2011-06-15 @ 22:02:31
URL: http://wikiii.blogg.se/
Postat av: vilma

hahahahahaha

fan vad jag älskar tays attityd asså!

snabbt upp med nästa del så blir jag glad

2011-06-15 @ 22:03:31
Postat av: Johanna

mer :D

2011-06-15 @ 22:23:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jasmine,

Håller med Vilma, älskar tays attityd! xD

En till del idag snälla? :D

2011-06-15 @ 22:23:55
URL: http://justindrewbiebeer.blogg.se/
Postat av: Em Sophie Granlund - foto

Usch vad jag älskar tay alltså :) mer

2011-06-15 @ 22:39:37
URL: http://emsophiegranlund.webblogg.se/
Postat av: Clara

Men guh!!! Äääääälskar! Två delar imorn kanske? ;)

2011-06-15 @ 23:23:57
Postat av: Sally

Fan vad jag älskar Taylor's attityd, lägg upp mer delar ikväll? Jag är beroende av din novell den äger (y)

2011-06-16 @ 00:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0