Kapitel 46.

PREVIOUS:
”Okej, vi kan göra det här på ett villkor och det är att du dumpar Lindsey så fort hon kommer hem från sin semester.” Sa jag och log brett.
”Vad är det vi ska göra?” Sa han och verkade inte förstå någonting.
”Det du försökte göra igår, och du hade rätt, jag har inte släppt dig, jag har inte gått vidare, jag vill att vi ska få det här…” Jag tystnade då Justin satte sitt finger för min mun.
”Jag hörde knappt någonting av vad du just sa, men det spelar ingen roll, för du är jävligt sexig när du är upphetsad.” Sa han och skrattade till innan han kysste mig.
”Jag ska inte behöva få några skuldkänslor, du gör slut med Lindsey så fort hon kommer hem, okej?” Sa jag plötsligt.
”Jag lovar.” Sa han och skrattade till innan vi började kyssas igen.



En resumé av veckan som gått: Sex, sex, sex… okej nej, nu får jag sluta. Men det är väl bättre att vara ärlig än att hitta på någonting? Det har varit en av de mer roligare veckorna med tanke på att jag och Justin har fått hålla allt hemligt. Fast vi var nära på att bli påkomna av Pattie då hon kom runt hörnan i hotellkorridoren en dag. Justin var precis på väg att kyssa mig men fick istället låtsas som att han hjälpte mig att få ut något ur mitt öga. Fast Pattie såg misstänksam ut så fortsatte hon vidare och gick helt enkelt på vår lilla ”smuts i ögat” historia. Och idag är dagen då Lindsey kommer hem från sin semester och kommer få en mindre rolig välkomspresent. Vänta nu? Hon kommer hem idag? Och jag ligger halvt naken i Justins säng. Men jag antar att hon inte kommer komma förrän senare, så jag har god tid på mig att vakna och åka hem.

Jag hörde långt borta i min sömn en dörr som öppnades och klackar som ljudligt slog emot trägolvet in på hotellrummet. Plötsligt hörde jag någonting som slog i golvet. Jag öppnade mitt ena öga sakta och såg en kontur av en människa längre bort i rummet. En stor väska låg slängd på golvet och snart vande sig mina ögon vid ljuset och jag insåg att det var Lindsey som stod chockat och kollade på mig.
”Lindsey… det är inte som det ser ut.” Sa jag och blev nästan chockad över att jag sa det.
”Var är Justin?” Sa hon argt och en röd nyans hade utvecklats i hennes ansikte.
”Han är… ehm… jag vet inte.” Sa jag och vände mig om och såg att platsen bredvid mig i sängen var tom. Det här var ju bara så pinsamt. Här satt jag i Justins säng iklädd bara trosor. Jag hade ju såklart svept täcket runt om mig.
”VART ÄR JUSTIN?” Skrek hon och tog ett steg närmare sängen.
”Jag vet inte… men han sov i alla fall inte i sängen med mig. Jag råkade typ hamna här.” Sa jag och man kunde klart och tydligt höra att jag ljög.
”Jahaaa, så du ”råkade” hamna i hans säng i bara trosor?” Sa hon spydigt.
”Typ.” Sa jag och gav ifrån mitt ett osäkert leende.
”Tay, ba-by… Lindsey, heeej!” Sa Justin som kom gåendes ut från toaletten endast med en handduk virad runt midjan.
”Vad i helvete är det som händer här?” Små skrek Lindsey och jag kunde klart och tydligt se tårarna som höll på att bildas i hennes ögon.
”Wow, eh… vi borde nog gå ut och prata” Sa Justin och plockade fram ett par shorts och en t-shirt som han satte på sig. Där efter tog han sin hand på Lindseys korsrygg och ledde henne ut från rummet. Konstigt nog började jag plötsligt skratta och jag kunde inte sluta.
”Ciao.” Sa jag och försökte imitera Lindsey vilket inte gick så jättebra.

Justins version.

”Jag vill ha en jävligt bra förklaring till varför Taylor ligger halvt naken i din säng?” Sa Lindsey så fort vi hade kommit ut i hotellkorridoren.
”Jag ville vänta att berätta tills du kommer hem.” Sa jag och kollade skamset ned i golvet.
”Berätta vad Justin?” Sa hon allvarligt.
”Att… det är jag och Taylor igen.” Sa jag tyst.
”Så du menar att det är slut?” Sa hon och jag kunde hörde att gråten satt i halsen.
”Mm…” Sa jag och kollade fortfarande skamset ned i golvet.
”Perfekt… det var verkligen snällt av dig att berätta det nu när jag kommit hem och var super glad över att jag skulle få träffa dig. Men eftersom du inte verkar bry dig om hur jag känner så hoppas jag du hamnar i helvetet.” Sa hon och log fakeat mot mig.
”Jag är verkligen ledsen att det blev så här Lindsey.” Sa jag bekymrat.
”Jo, det är du ju säkert.  Att gå tillbaka till ett missfoster som Taylor måste vara jobbigt.” Sa hon argt.
”Snacka inte skit.” Sa jag och kollade henne nu i ögonen.
”Hoppas ni blir lyckliga tillsammans, jag såg ändå ingen framtid för dig och mig.” Sa hon spydigt.
”Då är det ju kanske på tiden att det tog slut, med tanke på att du inte såg någon framtid.” Sa jag och log vilket tydligen fick henne att ilskna ännu mer. Hon gav mig en spydig blick och gick snabbt därifrån. Jag stod kvar en stund innan jag bestämde mig för att gå in till Taylor igen.

När jag kom in i rummet möttes jag av Taylor som satt med en chockad blick, riktad mot tv’ n.
”Tay, vad är det?” Sa jag och satte mig ned på sängen bredvid henne.
”Alla tror det är jag som är gravid.” Sa hon med en chockad ton på rösten.
”Va?” Sa jag och förstod inte riktigt vad hon pratade om.
”Dem meddelade precis på e! att jag troligen är gravid eftersom folk har sett mig handla graviditetstest häromdagen.” Sa hon förvirrat.
”Och? Så länge vi vet om att du inte är det så spelar det ju inte någon större roll eller?” Sa jag fattade inte varför hon brusade upp sig över det hela.
”Det gör det visst de Justin… ingen i ditt crew vet om att Julia är gravid och din mamma kommer flippa ut när hon ser nyheten på tv, hon kommer strypa oss båda två.” Sa hon snabbt.
”Varför skulle hon strypa oss? Du är ju inte gravid och hon får helt enkelt lita på oss.” Sa jag och log mot henne. Hon är så gullig när hon blir orolig.
”Men varken Julia eller Ryan ville inte att graviditeten skulle komma ut så snabbt.” Sa hon oroligt.
”Men oroa dig inte för mamma, hon har säkert inte ens hört någonting om det.” Sa jag och återigen log. Samtidigt knackade det otåligt på dörren och jag reste mig upp och gick och öppnade dörren med ett leende. Jag möttes av en kokande, rosenrasande mamma som stormade in i rummet.
”VAD ÄR DET SOM FÖRSIGÅR HÄR? För det första vill jag fråga varför Lindsey kommer springandes genom receptionen där nere gråtandes, och för det andra så vill jag fråga vad i hela friden e! pratar om, är det verkligen sant att du är gravid Taylor?” Sa hon argt vilket fick både mig och Taylor att ta avstånd.
”Okej, mamma lugna dig. Det är inte alls som du tror.” Sa jag och försökte lugna henne.
”Men berätta då vad som händer?” Sa hon fortfarande lika argt.
”För det första så är inte jag och Lindsey tillsammans längre, därför såg du nog henne komma gråtandes. För det andra så är inte Taylor gravid, det är…” Sa jag och avbröt mig själv eftersom det kändes fel att berätta att det var Julia som är gravid.
”Det är vad?” Sa hon frågande.
”Jag kan inte säga det mamma.” Sa jag och suckade tugnt.
”Det är Julia som är gravid… hon ville egentligen inte att någon skulle veta det förrän om någon vecka. Men eftersom allt har blivit ett totalt missförstånd så var vi ju tvungna att berätta det.” Sa Taylor och kollade allvarligt på mamma.
”Herregud, Julia? Är ni säkra på det?” Sa hon och var tvungen att sätta sig ned.
”Hundra procent.” Sa Tay och nickade.
”Jag ber verkligen om ursäkt för att jag trodde det var du Taylor.” Sa hon ursäktande.
”Det är ingen fara, jag blev själv också väldigt upprörd när jag såg ”nyheten”.” Sa Tay och log.
”Men mamma, det är nog ingen bra idé att studsa på Julia och Ryan direkt. Det är bättre att vänta tills dem berättar själva.” Sa jag och gick fram till mamma och lade en hand på hennes axel.
”Jag förstår, men hur gammal är Julia? 20?” Sa mamma chockat.
”Nej, 22.” Rättade Tay henne.
”Hon är bara några år äldre än vad jag var när jag födde dig Justin.” Sa hon fortfarande chockat.
”Det är hennes val mamma, vad du än säger så kommer hon inte ändra sig.” Sa jag lugnt.
”Hon har hela livet framför sig att skaffa barn. Hela hennes ”ungdom” kommer rinna ut i sanden.” Sa mamma bekymrat.
”Det är fortfarande hennes val, och du får absolut inte säga någonting till dem förrän dem berättar.” Sa jag och försökte få mamma att förstå.
”Jag lovar. Allt är bara så svårt att ta in.” Sa hon och suckade tungt.
”Jag vet, men det är bara att acceptera.” Sa jag och pussade hennes i pannan.
”Oh my fucking god, Taylor är du gravid?” Hördes en röst som kom gåendes in i rummet där vi satt. Det var Alfredo och Kenny som kom patrullerandes in med två chockade miner. Anledningen till att dem kommit in var nog för att Kenny alltid har en extra nyckel till mina hotellrum.
”Nej, allt är ett fett missförstånd!” Sa Taylor och suckade tungt.
”Förklara hur det kan vara ett missförstånd när det finns bilder på dig när du köper graviditetstest, eller du köpte bara dem för rolighetens skull?” Sa Alfredo frågande.
”Guys, ni måste förstå… det är inte alls som det ser ut.” Sa jag och försökte lugna dem.
”Gör det lättare för oss att förstå då.” Sa Kenny förvirrat.
”Det går typ inte, tyvärr.” Sa jag snabbt.
Jag såg i ögonvrån att Taylor tog fram sin mobil och ringde upp någon.
”Julia, det är nog bäst att du och Ryan kommer till Justins rum…” Sa hon till förmodligen Julia.

Det tog inte lång tid för Julia och Ryan att komma till mitt rum och snart var i alla samlade där, förutom Scooter och Carin. ”What’s up?” Sa Ryan och kollade frågande på oss alla.
”Det har liksom skett ett litet missförstånd… det har börjat snackas om att jag är gravid, för att jag sågs handla graviditetstest häromdagen… men i själva verket är det ju faktiskt inte jag som är gravid.” Sa jag och kollade osäkert på Julia.
”Hell no!? Pattie är du gravid?” Sa plötsligt Alfredo och kollade chockat på Pattie.
”Nej, det är jag inte.” Sa Pattie och kollade sedan på Julia som förstod att Pattie redan visste.
”Okej… okej… det är jag!” Sa Julia skyldigt.
”Du är vad?” Sa Kenny och Alfredo samtidigt och förstod ingenting.
”Det är jag som är gravid.” Sa Julia och kollade ned i golvet för att inte möta någons blick.
”Say whaaaaaat? Fan, man får väl ta och gratulera då!” Sa Alfredo och gick fram till Ryan och Julia och kramade om dem båda två. Därefter gjorde mamma och Kenny samma sak.
”Så länge ni känner att ni gör rätt val och är nöjda med det, så är jag glad för er skull och är redo att hjälpa er med vad som krävs.” Sa mamma och log mot dem båda.
”Tack Pattie.” Sa Julia och log brett.
”Och för er som vill veta så är jag och Lindsey inte tillsammans längre.” Sa jag lite smått skamset.
”From the halle to the lujah! Sen när då?” Sa Alfredo och log brett.
”Sen för en halvtimme sen ungefär.” Sa jag och log halvt mot honom.
Han pekade på Taylor och gav mig en frågande blick vilket fick mig att tveka på om jag skulle berätta om mig och Taylor, men med alla nyheter mamma fått ta den senaste kvarten så bestämde jag mig för att berätta det för henne senare så istället ryckte jag på axlarna och låtsades som att jag inte förstod vad han menade. Han bara himlade med ögonen och skrattade bort det hela vilket var en lättnad.

Taylors version.

”Det känns ändå skönt att vi slipper hålla undan Julias graviditet nu.” Sa jag och log samtidigt som jag låg på sängen medan Justin höll satt upp och kollade tv.
”Jo, verkligen. Men hur gör vi med oss två?” Sa han och vände sig om och kollade på mig.
”Det spelar ingen roll, fast det kanske är lite skumt att komma nu någon timme efter att du och Lindsey har gjort slut och säga att det är du och jag igen.” Sa jag och kollade frågande på honom.
”Jo sant, ska vi vänta någon dag då?” Sa han och lade sig ned så att hans ansikte nu var en bit ifrån mitt. Jag nickade och log brett mot honom och direkt efter kysste han mig.
”Du bryr dig inte om graviditets ryktet va?” Sa han och kollade frågande på mig.
”Vilket graviditetsrykte?” Sa jag och förstod inte vad han menade.
”Det om dig, om att du är gravid?” Sa han och log.
”Nejnej, eftersom jag inte är gravid så kan jag ju inte direkt hänga upp mig på de.” Sa jag och skrattade till.
”Vad hade du gjort om du blivit gravid?” Sa han och reste sig upp och kollade mig djupt i ögonen.
”Accepterat det antar jag, eller jag vet inte. Jag är alldeles för ung för att skaffa barn nu. Vaddå då?” Sa jag och reste mig upp jag också.
”Nej, jag bara undrade. Du har många år på dig att bli med barn.”  Sa han och log innan han kysste mig.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hahaha ett roligt kapitel. Satt på bussen och skrattade för mig själv, hehe!

2011-06-17 @ 20:03:49
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Clara

Bäst!!!! :) läääängtar till nästa!!!

2011-06-17 @ 20:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0