Kapitel 47.

Ännu ett nytt kapitel och jag kan lova er ännu ett redan ikväll. Jag är på ett riktigt skrivhumör ikväll, wiho!

PREVIOUS:
”Du bryr dig inte om graviditets ryktet va?” Sa han och kollade frågande på mig.
”Vilket graviditetsrykte?” Sa jag och förstod inte vad han menade.
”Det om dig, om att du är gravid?” Sa han och log.
”Nejnej, eftersom jag inte är gravid så kan jag ju inte direkt hänga upp mig på de.” Sa jag och skrattade till.
”Vad hade du gjort om du blivit gravid?” Sa han och reste sig upp och kollade mig djupt i ögonen.
”Accepterat det antar jag, eller jag vet inte. Jag är alldeles för ung för att skaffa barn. Vaddå då?” Sa jag och reste mig upp jag också.
”Nej, jag bara undrade. Du har många år på dig att bli med barn.”  Sa han och log innan han kysste mig.



Två veckor senare.

Jag, Justin, Kenny, Alfredo och Scooter satt nu i bilen på väg till studion där Next to you videon ska filmas idag. Julia och Ryan kunde inte följa med eftersom dem skulle ha middag med deras familjer. Tack och lov så tog Julias föräldrar hela graviditeten väldigt bra, till en början hade dem blivit misstänksamma och undrat om det verkligen var detta Julia ville och när hon sedan hade framfört världens längsta tal om hur mycket hon älskar Ryan, så hade hon mötts av breda leenden som var redo att stå vid hennes sida in i det sista.

Justin hade bett på sina bara knän, eftersom han så gärna ville att jag skulle följa med till inspelningen. Han ville även att jag skulle få träffa Chris Brown, vilket jag absolut inte tackar nej till.
Vi kom gåendes in i studion och möttes av en massa människor som var i full gång med att sätta upp kulisser till de alla olika scenerna som skulle filmas idag och alla som ska vara med i videon satt i sminkhörnan för att bli iordninggjorda.
”Hey guys!” Hördes en röst och jag fick trycka mig fram mellan killarna för att sedan mötas av Chris som stod och kollade på oss med ett brett leende. Hans blick riktades mot mig och jag höll på att tappa andan. ”Well,well… så vem har vi här?” Sa han flörtigt.
”Taylor.” Sa jag och log nervöst mot honom.
”Jaså, Jb’s chica?” Sa han och log brett mot mig.
Eftersom jag och Justin berättade för alla förra veckan att vi var tillsammans igen så nickade vi båda glatt. Vi har inget speciellt att dölja längre, vi orkar inte ens bry oss om alla paparazzis.
”Härligt att ha lite kvinnliga gener med sig på inspelningen.” Sa han och skrattade till.
”Det har ni väl ändå i vilket fall som helst?” Sa Scooter och hoppade in i vårt samtal.
”Jo, men dem är ju bara skådespelare, så det blir inte samma sak.” Sa Chris och blinkade.
”Nu hänger jag inte alls med?” Sa jag och förstod inte vad dem pratade om.
”Det ska vara två tjejer med i videon, en som ska vara min flickvän och en som ska vara Justins.” Sa han och log mot mig.
”Jaså.” Sa jag och försökte trycka fram ett leende, fast jag inte alls var road över det jag just fått höra. Varför har inte Justin berättat någonting? Han har berättat om hur videon ska vara, men han har inte nämnt någonting om att han och Chris ska ha vars en flickvän i den?
Istället för att fortsätta ställa en massa frågor, lämnade vi Justin och Chris för sig själva eftersom dem var tvungna att ge sig iväg för att bli sminkade och fixa kläder. Vi andra fortsatte till en hörna som var möblerad med soffor och fåtöljer. Vi slog oss ned och satt tysta en stund.
”Du vet att det bara är skådespeleri va?” Sa Alfredo och kollade på mig frågande.
”Vaddå?” Sa jag oförstående.
”Flickvännerna, det är ju inte direkt så att det är äkta känslor.” Sa han och skrattade till.
”Jaja.” Sa jag och himlade med mina ögon.
”Du tror seriöst inte att det är på riktigt?” Sa han frågande.
”Nä, varför skulle jag?” Sa jag smått irriterat.
”Nä, jag ville bara konstatera.” Sa han och skrattade åt mig.
Vi satt resten av inspelningen i tystnad och satt nyfiket och kollade på. Det jag mest var nyfiken på var gnistorna som slogs mellan Justin och den korta brunetten som tydligen spelade hans flickvän i videon. Man kunde på långa vägar se att dem flörtade med varandra. Han fick hela tiden henne till att skratta, så fort han sa något. Och detta var då utanför inspelningen, det här var på pauserna.

Det var nu sista scenen som skulle spelas in och jag hade ingen aning om hur den skulle bli. Men när jag såg Justin och ”hans flickvän” stå framför varandra och snart pressa sina läppar mot varandra hoppade mitt hjärta upp i halsgropen. Fast jag vet att det var en del i videon såg kyssen så äkta ut.
Efteråt kollade Justin henne djupt i ögonen och dem båda log brett mot varandra. Jag klarade inte av att se mer så istället reste jag mig hastigt upp och gick med snabba steg ut ifrån studion.
Solen hade gått ner till en orange eftermiddagssol, men det var fortfarande varmt ute. Jag satte mig ned mot cementväggen och lät solens strålar smeka mitt ansikte. Jag försökte tränga ute kyssen som jag just fått bevittna och jag försökte hela tiden intala mig själv att det bara är jobb och ingenting är äkta, men det var så svårt när jag sett flörtande mellan dem båda under hela dagen.
”Tay, varför sitter du här?” Sa Justin som öppnade dörren bredvid mig där jag satt mot väggen.
”Jag behövde luft.” Sa jag snabbt och smått surt.
”Har det hänt något?” Sa han och satte sig ned bredvid mig.
”Nope.” Sa jag nonchalant och lutade mitt huvud mot väggen och slöt mina ögon.
”Är du sur?” Sa han osäkert.
”Nope.” Sa jag igen lika nonchalant och hade ingen lust att diskutera mot honom.
”Säkert? Jag märker på dig att det är någonting?” Sa han frågande.
”Jag måste bara få rensa mina tankar lite.” Sa jag och tog ett djupt andetag.
”Rensa dina tankar på vaddå?” Sa han återigen frågande.
”På flörtande och kyssar som jag just bevittnat.” Sa jag snabbt.
”Mellan vem?” Sa han men jag är säker på att han visste att det var honom jag menade.
”Mellan dig och ”din flickvän”.” Sa jag och citerade.
”Skojar du? Tay, det är bara jobb.” Sa han och hånflinade.
”Flörtandet också i pauserna?” Sa jag och öppnade mina ögon och kollade frågande på honom.
”Jag har inte flörtat med någon idag?” Sa han spydigt.
”Nä okej, så alla flörtiga skämt du berättat för den där tjejen var bara jobb?” Sa jag frågande.
”Jag har inte flörtat med någon, det sa jag ju!” Sa han irriterat.
”Nänä, om du säger det så.” Sa jag och log ett fake leende mot honom.
”Jag har i alla fall inte varit otrogen.” Sa han och gav mig en menande blick.
”Det där var du jävligt nöjd med va?” Sa jag och reste mig argt upp.
”Ganska.” Sa han och reste sig också upp och gav ifrån sig ett leende.
”Du borde egentligen inte säga så mycket eftersom du var otrogen mot din flickvän för ungefär tre veckor sedan. Men det kanske du redan har glömt?” Sa jag frågande.
”Dra inte upp Lindsey i detta.” Sa han allvarligt.
”Jaså, så du får dra upp att jag har varit otrogen men jag får inte dra upp att du har varit det? Om jag ska vara helt korrekt har du faktiskt varit det två gånger.” Sa jag spydigt.
”Okej, lägg bara ner, seriöst. Jag kom faktiskt ut här för att fråga dig om du ville följa med till Miami ikväll och stanna där hela veckan, eftersom jag ska ha en välgörenhetskonsert där imorgon, men vet du vad… för tillfället har jag ingen lust att du följer med.” Sa han argt.
”Jag har ändå ingen lust att följa med.” Sa jag och slog armarna i kors mot min bröstkorg.
”Nä, men vad bra att vi är överens då.” Sa han och fake log innan han gick förbi mig och in i studion igen. Jag suckade tungt och för tillfället var jag så arg att jag bestämde mig för att ta en taxi hem. Och hem menas inte till hotellet, utan det menas för en gång skull hem till mitt riktiga hem där mamma och Bill väntar på mig, som jag inte träffat på hur länge som helst. Jag ringer bara Julia och ber henne checka ut mig från mitt hotellrum och lämna mina kläder till mig i veckan.

Jag satt i taxin på väg hem och ilskan hade fortfarande inte lagt sig. Jag var så arg över mitt och Justins extremt löjliga bråk som jag visserligen börjat. Men att han dragit upp hela otrohetsdramat fick mig att nästan spricka av ilska. Det är i det förflutna och jag förstår inte ens hur han vill dra upp det. Jag satt för ett tag och önskade att jag snart skulle få ett samtal från Justin där han skulle säga förlåt och be mig följa med till Miami ändå, men den önskan försvann så fort taxin svängde in på uppfarten till mitt hus. Jag tackade taxi chauffören så glatt jag kunde och gav honom 15 kronor i dricks eftersom det var de enda jag hade kvar. Jag öppnade ytterdörren våldsamt och smällde igen den minst lika våldsamt. Mamma dök upp i hallen med en frågande blick och när hon såg att det var jag som stod där kom hon framspringandes till mig och omfamnade mig i en obekväm kram som jag snabbt försökte ta mig ur och när jag väl lyckats kollade hon på mig frågande och istället för att säga något började jag gå upp för trappan med tunga steg.
”Och sen när blev du ett sånt monster som inte ens är glad över att se din mamma som du inte träffat på snart tre veckor?” Sa mamma irriterat från hallen.
”Sen Justin blev ett rövhål.” Skrek jag och sprang resten av biten in på mitt rum.
Jag smällde igen dörren så hårt att jag fick ont i mina öron och jag gick runt i rummet för att tända alla små lampor som jag införskaffat till mitt rum. Det luktade instängt så att öppna ett av fönstren var ett tips. Efter ett tag ställde jag mig mitt i rummet och stod bara tyst och stirrade på den tomma vita väggen jag hade framför mig. Jag var fortfarande otroligt arg och jag hade lust att ringa upp Justin och skälla ut honom efter noter eftersom han bara lämnat mig där på parkeringen.
Jag skulle precis ta upp telefonen från min ficka då jag kände musklerna i handen som på något konstigt sätt domnade bort. Snart kände jag även musklerna i benen som också domnade bort och jag föll hårt till golvet. Det tog inte lång tid innan det svartnade för ögonen och jag hade inte längre någon kontakt med världen runt omkring mig.


Kommentarer
Postat av: vilma

åh så bra!

nästanästanästa!

2011-06-17 @ 21:36:30
Postat av: Madeleine

Vad händer?!?!?!???!

2011-06-17 @ 21:39:15
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: victoria

Perfekt , asså så braaaa'!!

2011-06-17 @ 22:02:23
URL: http://wikiii.blogg.se/
Postat av: victoria

Perfekt , asså så braaaa'!!

2011-06-17 @ 22:02:39
URL: http://wikiii.blogg.se/
Postat av: Clara

OMB!!!! Shiiiit va jag längtar till nästa! :) så de kmr ett till i kväll?säkert? Isf måste jag hålla mig vaken! :)

2011-06-17 @ 22:06:28
Postat av: Anonym

SHITSHIT asså du är förfan dramakung romantikkung m.m. Måste säga att du har en ljus framtid för dig och du borde inte bli orolig över att du inte kommer få jobb för det kommer du få:) Skitbra och en till idag?:)

2011-06-17 @ 22:15:17
Postat av: RT

Jag vet att jag har kommenterat men jag kan väl kommentera igen bara för att jag älskar din blogg och för att du skriver så sjukt fanatiskt och jag skulle aldrig kunna skriva så bra som du. ASSÅ jag har typ skitråkigt så jag kan liksom skriva eeeennnnn hel bok om hur du skriver :) + det är min komentar där uppe fast det råkade bli ett "anonym" även om jag är det typ nu:)



HBSQBCDUINSCUS jag har tråkigt så snälla kan du skriva ett til chapter? ;)

2011-06-17 @ 23:39:37
Postat av: RT

Jag vet att jag har kommenterat men jag kan väl kommentera igen bara för att jag älskar din blogg och för att du skriver så sjukt fanatiskt och jag skulle aldrig kunna skriva så bra som du. ASSÅ jag har typ skitråkigt så jag kan liksom skriva eeeennnnn hel bok om hur du skriver :) + det är min komentar där uppe fast det råkade bli ett "anonym" även om jag är det typ nu:)



HBSQBCDUINSCUS jag har tråkigt så snälla kan du skriva ett til chapter? ;)

2011-06-17 @ 23:39:53
Postat av: Johanna

mer mer!

2011-06-18 @ 00:36:08
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0