Kapitel 51.

PREVIOUS:
Anledningen till att jag hade hans nummer var för att Justin hade ringt honom från min mobil för längesedan och nu när jag tänker efter så förklarar ju det saken till varför han har mitt nummer… - Jaså, haha… vet inte riktigt vad jag ska svara på det. :$ - Och det var faktiskt sant… vad svarar man tillbaka på en sådan sak? Att skriva tack så mycket låter så skrytsamt. Men egentligen, varför bryr jag mig om vad jag svarar tillbaka till honom, jag har pojkvän och Tyga är bara en random dude som i och för sig är sjukt snygg.



”Så vad tycker du?” Sa Pattie och kollade på mig med ett brett leende.
”Det är jättefint.” Sa jag imponerat och kollade runt i Justins och Patties nya hem i LA.
”Det är inte för stort och inte för litet, precis vad vi letade efter. Med tanke på att vi inte är i LA hela tiden så är det tråkigt om ett alltför stort hus skulle stå tomt.” Sa hon glatt.
”Det passar er perfekt.” Sa jag och log brett och fortsatte att nyfiket kolla runt i huset, som innehåller tre sovrum, två gästrum, fyra toaletter, ett stort kök, ett vardagsrum och en otroligt stor och vacker trädgård. Det känns nästan lite spanskinspirerat vilket jag älskar.
”Du och Justin får hela huset för er själva nu i helgen, eftersom jag ska till London imorgon.” Sa Pattie plötsligt och jag kunde knappt tro att hon lät oss ha huset för oss själva en hel helg.
”Menar du allvar? Låter du mig och Justin få huset för oss själva en hel helg?” Sa jag förvånat.
”Jag känner att jag kan lita på att ni inte gör något dumt. Eller jag litar på att du håller Justin i tyglarna och inte låter honom göra precis vad han vill. Och när jag säger precis vad han vill menas det med att jag absolut inte tillåter någon fest, pokerkväll osv, jag litar på att du vet vad som får göras och inte göras.” Sa hon och log ett leende som fick mig att ta ansvaret på största allvar.
”Absolut. Jag ska inte göra dig besviken Pattie.” Sa jag och log.
”Jag ska snart hämta upp Justin på gymmet, vill du ha skjuts hem?” Sa hon frågande.
”Har han inte en egen bil att köra?” Sa jag och flinade till.
”Han var för lat för att åka och tanka den så efter många om och men så lyckades han övertala mig att köra honom.” Sa hon och himlade med ögonen samtidigt som hon skrattade till.
”Kunde väl tänka mig det. Men det skulle vara snällt om du kunde släppa av mig på vägen, om det inte blir någon omväg?” Sa jag och log.

”Jag såg dig på Late show, you were amazing!” Sa Pattie då vi satt i den silvergråa Bentleyn.
”Tack! Samtidigt som det kändes att det gick bra, så kändes det även som att jag gav alldeles för mycket information på de frågorna jag fick.” Sa jag osäkert.
”Jag tyckte det var lagom… du skötte dig jättebra. Det enda som störde mig under hela programmet var att Justin satt bredvid mig och kunde inte lugna en enda nerv i sin kropp.” Sa hon och skrattade till vilket fick mig att himla med ögonen och skrattade med henne.
”Så typiskt honom att vara överdrivet orolig.” Sa jag med en självklar röst.
”Han är bara rädd om dig.” Sa hon och log ett varmt leende mot mig.
”Jag antar väl det.” Sa jag och log tillbaka.
Snart svängde vi in på uppfarten till mitt hus och det kändes som jag inte varit hemma på evigheter fast jag sovit hemma inatt. Men dessförinnan så har jag faktiskt inte sovit hemma på två veckor. Jag har sovit med Justin på hotellet och om jag har varit hemma så har de varit för att äta gemensam middag med mamma och Bill. Vi har kommit överens om att när jag inte sover hemma så ska jag i alla fall komma hem minst tre dagar i veckan för att äta middag tillsammans med dem och än så länge tycker jag den överenskommelsen är perfekt.

”Tack för skjutsen Pattie och trevlig resa om vi nu inte ses innan du åker.” Sa jag då jag hoppat ut ur bilen.
”Det var så lite så. Och jag åker ganska tidigt imorgon så jag tror inte vi hinner ses, men ha det så kul här hemma och kom ihåg… jag litar på dig att inget kommer hända medan jag är borta.” Sa hon allvarligt men hon fick ändå fram ett leende.
”Jag lovar!” Sa jag och log tillbaka mot henne och därefter smällde jag igen dörren.
Jag gick mot dörren och innan Pattie hade hunnit köra iväg, vände jag mig om mot bilen och vinkade glatt till henne. Jag kunde dock inte se om hon vinkade tillbaka med tanke på de tonade rutorna.
Jag låste upp dörren och så fort jag kom in i huset märkte jag den obehagliga tystnaden.
”Hallå?” halv skrek jag men fick inget svar tillbaka. Förmodligen är både mamma och Bill och jobbar.

Jag gick upp på mitt rum för att redan nu börja packa ner kläder och andra nödvändiga föremål, eftersom att helgen ska spenderas hos Justin. Under tiden som jag stod i min garderob för att välja ut de kläder som var behagligast och inte för fina så hörde jag min mobil som snabbt burrade till på mitt sängbord. Jag tog upp mobilen från bordet och hoppades på att det skulle vara Justin. Eftersom jag inte visste om jag skulle sova hemma eller hos honom inatt, men till min förvåning var det ett sms från Tyga – Vad gör du snygging? – Jag skrattade till åt det han skrivit eftersom jag kunde på långa vägar känna den flörtiga vibben från hans sida. – Packar, ska sova hos Justin hela helgen. Själv? – Svarade jag tillbaka, och anledningen till att jag nämnde Justin i smset var för att jag ville påminna honom om att jag faktiskt har pojkvän, och den pojkvännen råkar vara en ganska bra vän till honom.
- Jag som hade tänkt fråga om du ville tillbringa helgen med mig, men jaja. Jag chillar i studion med Lil Wayne, han hälsar btw. ;) – Mitt hjärta slog några extra snabba slag då jag läste att Lil Wayne hälsade. Jag träffade aldrig honom på nyår, vilket jag gärna hade velat. Men bara att veta att han hälsade till mig fick mig att bli galen. – Jag har pojkvän, som dessutom är en nära vän till dig, men du kanske hade glömt de? ;) Hälsa tillbaka! – Jag har inga planer på att flörta tillbaka med Tyga, jag kan bara se honom som en väldigt bra vän, en bror… med tanke på att han är sådär fem år äldre än mig.
- I know beautiful, i know. ;) – Jag skrattade till eftersom han inte alls verkade bry sig om Justin för tillfället, vilket jag faktiskt tyckte var rätt taskigt. Eftersom det inte fanns så mycket att svara tillbaka på hans sms lade jag ned mobilen i min halvt packade väska.

En dag senare.

”Jag har saknat dig.” Sa Justin och kysste mig flera gånger om på munnen.
”Vi har bara varit ifrån varandra en natt och du har saknat mig? How sweet.” Sa jag och skrattade till.
”Det är svårt att inte sakna dig, jag älskar dig för mycket antar jag.” Sa han och kysste mig igen.
”Jag älskar dig också.” Sa jag och log och släppte taget om honom och drog med mig min resväska in i huset. Allt luktade nymålat och möblerna spred också en ny lukt som jag älskade.
”Jag hade tänkt ringa hit Alfredo, Kenny, Julia, Ryan, Scooter och Carin.” Sa Justin då han stängde dörren bakom oss.
”Justin, din mamma sa att det inte fick vara en massa folk i huset medan hon är borta.” Sa jag menande.
”Men jag hade bara tänkt bjuda hit dem på grillkväll. Och om nu mamma har något problem med de så behöver hon inte få veta någonting.” Sa han och log jobbigt mot mig.
Jag suckade och lade ifrån mig min handväska och även min resväska. Jag gick ut i köket där rullgardinerna var neddragna och för att få in det härliga solljuset som spred sig över LA idag, drog jag upp dem. Jag gick och öppnade altandörren och värmen utomhus smög sig in och fyllde snart hela köket. Justin kom in och jag mötte hans frågande blick som var riktad mot mig. I handen höll han min mobil och jag kunde direkt koppla att han läst smsen från Tyga.
”Jag skulle gärna vilja ha en förklaring.” Sa han och han lät arg.
”Förklaring på vad?” Sa jag och låtsades som att jag inte visste vad han menade.
Han gick mot mig och när han bara var någon enstaka centimeter ifrån mig tryckte han upp mobilen i ansiktet och jag kunde klart och tydligt tyda smsen från Tyga.
”Kan du förklara nu?” Sa han och lät fortfarande arg.
”Justin… det är inte som du tror.” Sa jag och jag talade ju faktiskt sanning.
”Och jag tror vad?” Sa han frågande.
”Du tror att jag och Tyga smsar med varandra i smyg och att jag inte tänkt berätta någonting för dig. Men saken är den att han smsade mig första gången när jag åkte hem från Late show, och sen har han inte smsat sen dess, sen så fick jag ett sms av honom idag och det är han som flörtar med mig och inte jag med honom och om du kanske läst smsen så hade du nog förstått det och inte brusat upp dig över det.” Sa jag och flinade till eftersom jag tyckte han var löjlig.
”Så när hade du tänkt berätta de för mig?” Sa han återigen frågande.
”När jag kommit på de… det är ju inte direkt så att jag går och tänker på att han smsat mig.” Sa jag och kollade på honom menande vilket fick honom att gå från fundersam till skamsen eftersom han visste att det inte var rätt av honom att attackera mig sådär utan att egentligen ha fått de förklarat.
”Förlåt… det var inte meningen att attackera dig sådär utan en förklaring.” Sa han och kysste mig i pannan. Jag bara log och brydde mig inte om att svara eftersom jag inte var så sugen på att diskutera det mer. Istället tog jag min telefon ifrån honom och gick ut i hallen där mina väskor stod. Jag drog med mig resväskan och började dra med den uppför trappan för att sedan kunna gå vidare till Justins sovrum. Det tog längre tid än jag trodde eftersom väskan var överdrivet tung men när jag väl lyckats komma fram till dörren öppnade jag den snabbt och inom några sekunder låg jag på sängen.

”Babe, kan du hjälpa mig att dra upp dragkedjan?” Sa jag då jag stod i sovrummet och hade problem med att få upp dragkedjan i ryggen på min vita sommarklänning. Justin kom gåendes från den tillhörande toaletten till hans rum och snart kände jag hans händer som smekte min rygg lätt. Han flyttade händerna upp till axelbanden och drog sakta ned dem och han kysste min nacke mjukt.
”Kan du dra upp dragkedjan din tönt?” Sa jag och skrattade till.
”Jag kan göra det sen.” Sa han och fortsatte kyssa min nacke.
Jag vände mig om och mötte hans blick och jag tog mina händer runt hans nacke.
”Men alla kommer ju snart?” Sa jag och fick smått panik att vi inte börjat med maten än.
Justin hade ringt runt till alla som han planerat skulle komma och bestämt att dem skulle komma runt sju tiden och klockan var nu halv sju .
”Och? Det är en halvtimme kvar, vi hinner göra mycket på en halvtimme.” Sa han och gav mig en creep blick samtidigt som han drog av mig min klänning. Jag himlade med ögonen och skrattade till, därefter knäppte jag upp hans byxor och vad som hände efter det vet ni redan.

”Hola amigos!” Hörde jag Alfredo säga på nedanvåningen och paniken steg inom mig då jag och Justin fortfarande hade sex. Jag puttade snabbt bort Justin som bara låg och skrattade och medan jag yrade runt i rummet och letade upp mina underkläder samt min klänning låg Justin bara kvar och kollade på mig. ”Hallå, är det någon hemma?” Hörde jag Alfredo återigen säga och denna gången lät hans röst närmare vilket jag kopplade till att han inte var på nedanvåningen längre. Jag satte på mig mina kläder snabbt och innan jag hann skrika att han inte skulle komma in i rummet, öppnades dörren och Alfredos min gick från glad till chockad. ”What the fuck!? Guys c’mon!” Sa han och såg besvärligt äcklad ut. Justin brast ut i ett skratt medan jag fixade till mitt hår snabbt och sedan drog jag med mig Alfredo ut från rummet. Vi gick under tystnad ned på nedanvåningen och det var inte förrän vi kom in i köket som någon av oss började prata.
”Vilket hus alltså!” Sa Alfredo och satte sig ned på en av de mörkbruna skinnstolarna som tillhörde matbordet.
”Det är riktigt fint.” Sa jag och log brett mot honom och jag kände tydligt den pinsamma stämningen som uppstått.
Jag öppnade kylskåpet och började ta ut maten som Justin varit och handlat innan idag då jag hade somnat till på hans säng. Vi skulle äta grillad kyckling och pastasallad vilket inte var så svårt att laga. Det första jag behövde göra var att gratinera kycklingen vilket gick på två röda sekunder och därefter var det bara att koka upp pastan och sedan blanda den tillsammans med lite soltorkade tomater, fetaost och olivolja. Under tiden som jag gjort maten hade de andra kommit och killarna stod nu där ute i trädgården och grillade kycklingen medan jag, Julia och Carin stod i köket och småpratade.
”Vet ni vad jag tycker att vi tre borde göra imorgon?” Sa Carin då vi satte oss ned runt matbordet.
”Nej vaddå?” Sa Julia och såg nyfiken ut.
”Vi borde åka till Kids land och köpa baby grejor till dig och Ryan, Julia. Sen därefter så kan vi äta mat hemma hos mig och Scooter på kvällen, bara vi tre… jag tror ändå Scooter ska iväg på ett möte sent på kvällen, och jag tycker de är så tråkigt att vara själv… så vad säger ni?” Sa hon och log.
”Jag tror jag ska träffa Melody imorgon… jag har inte träffat henne på år och dar känns det som så jag kan inte direkt säga att de inte går.” Sa jag snabbt.
Jag och Melody har inte träffats på jättelänge och för inte alls längesedan ringde hon mig och frågade vart jag höll hus eftersom jag inte hört av mig till henne och anledningen till att jag inte gjort de är för att Justin nu är i LA och man vet aldrig när han måste åka iväg igen, så jag försöker spendera så mycket tid som möjligt med honom, men jag vet att om jag fortsätter stänga mig inne med honom så kommer det bara bidra med konsekvenser från mina vänner.
”Men låt henne följa med då, en mer eller mindre skadar väl inte.” Sa Carin glatt.
”Om det går bra, så följer hon säkert med.” Sa jag och log.
”Så mysigt vi ska ha.” Sa Julia och skrattade till vilket fick både mig och Carin att le brett.

Efter maten satt vi nu alla proppmätta, runt ett stort bord i trädgården. Jag hade hämtat ut filtar till dem som ville ha och vi hade tänt ljus på bordet. Carin och Kenny som var rastlösa hade plockat undan alla tallrikar och bestick och satt in i diskmaskinen och jag älskade dem för att jag slapp göra det senare. ”Nu är det inte lång tid kvar tills du föder Julia.” Sa Scooter och log. Jag reste mig upp från min stol och gick och satte mig i Justins knä som även svepte sin filt runt om mig.
”Nja, sju månader kvar.” Sa hon och skrattade till.
”Jävlar, jag trodde det typ var fyra kanske.” Sa Alfredo förvånat vilket fick oss alla att skratta till.
”Jag kommer bli världens bästa gudfar, jag älskar barn.” Sa Justin plötsligt från ingenstans.
”Och du kommer få vänta länge innan du får ett eget.” Sa jag och alla skrattade runt bordet.
”Tydligen eftersom du aldrig vill köra utan kondom.” Sa Justin och jag såg att allas blickar runt bordet gick från underhållande till chockade, eftersom det Justin just sagt inte var speciellt lämpligt.
”Justin!” Sa jag och bet ihop mina tänder och knuffade till honom i magen.
”Vaddå? Det är ju sant…” Sa han menande.
”Skojar ni att ni aldrig kör utan kondom?” Sa Ryan och kollade chockat frågande på oss.
”Det är inte ofta vi kör utan... Det är jag som vill köra utan men Tay vägrar.” Sa Justin fortfarande menande.
”Vaddå? Jag tycker inte det är så fräscht utan kanske?” Sa jag frågande.
”Give me break! Ofta ni inte kör utan!?” Sa Ryan återigen.
”Kolla inte på mig, det är fortfarande Tay som vill köra med.” Sa Justin och kollade på mig.
”Men jag tycker det är ofräscht utan sa jag ju!” Sa jag menande.
”Ofta du kan komma med kondom?” Sa Ryan återigen och kollade frågande på Justin.
”Klart jag kan, jag menar kolla bara på det jag ha i mitt knä just nu.” Sa Justin och smekte mitt ena lår vilket fick mig att rodna.
”Går du inte på piller Tay?” Sa Carin glatt.
”Jo, jag proppar i mig piller kan jag lova.” Sa jag och skrattade till.
”Men varför köra med kondom om man går på p-piller?” Sa Alfredo frågande.
”För att p-piller inte är 100 procent säkert och jag är inte redo att skaffa barn för tillfället.” Sa jag återigen menande.
”Smart tjej!” Sa Carin och nickade imponerat.
”Jag går också på piller men jag och Scooter kör ändå utan.” Sa hon snabbt därefter.
”Carin, baby… vi behöver inte dela med oss av vårt sexliv.” Sa Scooter och lade en hand på hennes lår och log nervöst mot henne.
”Om alla andra kan berätta så varför skulle inte vi kunna berätta då?” Sa Carin frågande.
”Jag menade bara eftersom vi är lite äldre…” Sa Scooter nervöst.
”Ta det lugnt älskling.” Sa Carin snabbt och kysste honom.
”Julia och Ryan behöver ju inte ens berätta om dem kör med eller utan, det räcker med att man kollar på Julia så får man sitt svar.” Sa Alfredo och vi alla skrattade.
”Jag tycker det är nice att köra utan.” Sa Julia och log brett, galen som hon är.
”Du till och med sväljer älskling.” Sa Ryan och skrattade till.
”Wow,wow… vänta nu… sväljer vad?” Sa Alfredo och vi alla blev nyfikna.
”När hon… suger… så sväljer hon?” Sa Ryan och förstod inte det konstiga med de hela.
”To much information bro, to much!” Sa Justin och såg äcklad ut.
”Vaddå? Gör inte ni de, Carin och Tay?” Sa Julia och kollade frågande på oss.
”Gud nej, verkligen inte jag.” Sa Carin och skrattade till nervöst.
”Inte jag heller.” Sa jag och kände mig smått äcklad.
”Det är nice!” Sa Ryan och gav ifrån sig ett creepsmile.
Justin vände sitt ansikte mot mig med ett osäkert leende och jag visste precis vad han ville.
”Tänk inte ens tanken.” Sa jag innan han hann säga någonting.
Han skrattade till och kysste mina läppar mjukt.
”Jadu Kenny, då är det bara du och jag.” Sa Alfredo och lade sin arm och Kennys axlar.
”Duuuuude, jag är inte gay!” Sa Kenny och lyfte bort hans arm.
”Nej… asså nej, jag menade inte… oh!” Sa Alfredo och blev nervös över situationen.
”Jaså, är det något du vill berätta fredo?” Sa Ryan och blinkade mot honom.
”Ni missförstår allt!” Sa Alfredo och var fortfarande nervös.
”Berätta nu!” Sa Justin retsamt och skrattade till.
”JAG ÄR INTE GAY, OKEJ!” Sa Alfredo högt och vi alla började skratta gällt.

Klockan var lite över tolv och alla hade åkt för en stund sedan. Jag stod nu uppe på Justins toalett och tvättade bort mitt smink. Efter det gick jag och kröp ned i sängen där Justin redan låg och kollade på tv. Jag gosade in mig i hans famn och det tog inte lång tid innan han stängde av tv’n och gav sin uppmärksamhet till mig. Han kysste min panna och svepte täcket runt oss båda.
”Jag älskar dig.” Viskade jag och kysste hans mage.
”Jag älskar dig också, min ängel.” Viskade han tillbaka och jag kunde inte låt bli att skratta till åt att han just kallat mig ängel, men samtidigt var det väldigt gulligt.
”Vad skrattar du åt?” Sa han och reste sig upp på sin arm och kollade ned på mig.
”Ingenting, det var bara gulligt att du kallade mig din ängel.” Sa jag och log.
”Du är vacker som en också.” Sa han och kysste mig.
Jag vände mig mot sängbordet och släckte lampan som stod tänd och därefter gosade jag återigen in mig i Justins famn, som var varm och trygg.
”Förlåt för allt jag någonsin gjort mot dig.” Sa jag och jag vet egentligen inte varför jag sa det men jag är inte riktigt säker på att han vet att jag verkligen är ledsen för allt jag gjort mot honom.
”Tänk inte på det, det är i de förflutna. Hädanefter vill jag bara tänka framåt.” Sa han och kysste min hjässa vilket fick mig och le.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Gick inte kommentera förut. Men sjukt bra, seriöst! :)

2011-06-27 @ 01:22:57
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skriver så galet bra , seriöst !!!!!!

2011-06-27 @ 02:19:45
Postat av: jessica

asbra! :D

2011-06-27 @ 02:23:43
Postat av: Emma

hahahahha aw, roligare kapitlet!!

2011-06-27 @ 07:29:29
URL: http://emmawelins.blogg.se/
Postat av: vilma

ÅH, DU ÄR SÅ BRA VA!

2011-06-27 @ 13:14:44
Postat av: Marielle

Bra del även denna gång!! :)

2011-06-27 @ 16:54:20
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Clara

Asså Gud va duktig du är! :) läääääängtar ihjäl till nästa! :) kramar <3

2011-06-27 @ 17:56:36
URL: http://http:/
Postat av: victoria

Bäst alltid bäst, jag älskar allt du skriver !!

2011-06-27 @ 19:37:03
URL: http://wikiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0