Kapitel 7.

PREVIOUS:
Taylor stod mellan Ryan och Chaz och dansade och hon såg glad ut… jag kan inte minnas att jag hade sett henne så glad och aldrig hade jag nog sett henne skratta så mycket. Om man inte räknar med första gången jag såg henne. Inte trodde jag att det skulle utvecklas till att hon nu känns som min bästa vän, bortsett från Ryan och Chaz då. Jag märkte efter ett tag att jag stod och kollade på dem tre dansandes och jag skakade på huvudet för att komma ifrån mina fylletankar. Jag blev alltid så djup när jag hade druckit?




Jag stod och dansade mellan Chaz och Ryan och vi alla tre var lika fulla. Alla shots och all öl hade satt sig direkt i huvudet. Men det var ingenting som hindrade mig från att ha riktigt roligt. Jag såg att Justin stod och kollade på oss så jag gick fram till honom och tog hans hand och drog med honom till killarna och nu stod vi alla fyra och dansade och sjöng. Killarna stod väldigt nära mig och jag kände mig en aning omringad. Men jag brydde mig inte så mycket om det, istället skrattade jag bara väldigt mycket och fortsatte dansa. Ryan och Julia satt fortfarande och gosade och Dan hade gett sig av för att leta upp Kenny. Han hade varit med Scooter hela dagen och hade inte kommit tillbaka. Han brukade tydligen alltid vara väldigt noga med att kolla till så att Justin mådde bra, men idag hade han varit väldigt frånvarande vilket hade gjort Dan orolig. Vi andra brydde oss inte så mycket för tillfället och fortsatte istället att ha kul. Jag och Justin började dansa allt närmre varandra och snart stod vi så nära varandra att minsta lilla hastiga rörelse med huvudet skulle göra att vi båda två skulle få en bula. Jag la min ena arm runt hans nacke och vi båda skrattade och sjöng. Jag kände hans händer runt min midja men jag brydde mig inte om det, jag var alldeles för full för att bry mig. Jag kände sedan hur han tog sin hand i min och drog mig ut från rummet där vi var, vi gick ut i hotellkorridoren och stannade där. Justin puttade mig bak mot en vägg och snart kände jag hans läppar mot mina. Jag gav med mig, men efter ett tag puttade jag bort honom och gav hon en frågande och full blick.

”Det funkar inte Justin…” Sa jag och gav honom en menande blick.
”Du har rätt… vad fan håller jag på med?” Sa han och tog sina händer på huvudet och började vanka runt i korridoren. Jag stod och kollade på honom och började sen skratta.
”Vad skrattar du åt? Det är inte kul… i’m a dick.” Sa han och kollade på mig frågande.
”Varför lyckas vi alltid göra pinsamma saker?” Sa jag skrattandes.
”Jag vet inte, vi får hålla i tyglarna och sluta göra det hela tiden.” Sa han och började skratta.
Jag gick fram till honom och tog hans hand sen böjde jag mig fram och kysste honom på kinden. Efter såg jag hur han log och såg en aning full ut. ”Men jag måste ju bara få säga det, och ta det nu inte på fel sätt… men du är jävligt snygg!” Sa han sluddrandes.
Jag kände hur jag blev alldeles röd och varm i ansiktet och kollade ner i golvet. Jag kände Justins fingertoppar mot min haka och han drog upp mitt huvud så att jag nu mötte hans blick.
”Jag skojar inte, du är det.” Sa han och log mot mig.
”Mm, och vi borde nog gå in nu innan vi blir upptäckta här ute.” Sa jag och drog med honom in på hotellrummet igen. Musiken hade sänkts och jag såg att Ryan (Justins stylist) sprang runt och kastade ölburkar i papperskassar och Julia lika så. Den andra Ryan och Chaz satt i soffan och snackade om något som hade gjort dem båda väldigt skrattglada.
”Ryan varför städar du redan nu?” Sa Justin och vinglade till lite, han höll fortfarande min hand.
”Dude, du måste gå och lägga dig… och det är nu typ. Kenny är på väg hit med Dan. Han hade fått så dåligt samvete att han inte kollat till dig på hela dagen och dem kommer nu, nu, nu och om du vill rädda ditt eget skinn och även mitt så bör du gå och lägga dig så att han inte märker att du har druckit. Julia och Taylor måste gå härifrån och det bör Ryan och Chaz också göra.” Ryan lät väldigt stressad och irriterad och jag tror aldrig jag har sett honom så seriös som nu.
Justin fick en chockad blick och kollade på mig. Han nickade med huvudet som visade att vi skulle gå mot dörren. Han satte sin hand på min rygg och förde mig dit, jag hörde hur Julia och Ryan kysste varandra flera gånger och dem bestämde att dem skulle höras imorgon… nykära alltså!
”Vi kan ju höras imorgon, det blev ett litet dåligt avslut på kvällen känner jag. Men så är det ibland när det finns vuxna i närheten.” Sa Justin och lät inte det minsta bekymrad över att Kenny var på väg.
”Klart vi hörs imorgon.” Sa jag och kramade honom. Jag skulle precis släppa men kände hur han höll kvar, vi stod där ett tag och det kändes bra. Det kändes inte pinsamt, inte jobbigt, inte konstigt, ingenting kändes fel. Det kändes bara väldigt behagligt.
När vi släppte log vi båda mot varandra och jag öppnade dörren. Julia kom efter mig och gav Justin en snabb och väldigt awkward kram, med tanke på den lilla incidenten som hänt förra natten.

När vi kom tillbaka till vårt hotellrum var vi båda två fortfarande fulla och vi var inte så sugna på att gå och lägga oss ännu, så istället satt vi uppe ett tag till och snackade om allt möjligt. Det kändes inte riktigt som att vi fått någon tid till att göra det den senaste tiden. När vi sedan tvättat bort sminket och satt på oss sov kläder gick vi och lade oss i sängarna och jag kände hur min mobil burrade till på magen.
- Vaken? <3 – Det var Justin och jag log automatiskt av det. – Yesbox! :D<3 – Jag kände mig fortfarande full och hade svårt att koncentrera mig på tangenterna, touch var ju kanske inte riktigt det bästa när man hade druckit. Men jag tyckte ändå jag klarade mig. – Tur att inte Kenny kom på mig, han hade gått direkt till mamma och jag vill inte ens tänka på hur många veckors utegångsförbud jag hade fått. Tack för ikväll förresten! <3 – Det var även en lättnad för mig att Kenny inte kommit på honom, för jag kan tänka mig att både jag och Julia hade fått skit då, och jag kan tänka mig hur mycket skit Ryan och Dan hade fått. – Tur det ju! Tack själv, tråkigt att vi åker hem snart bara. <3 – Tanken på att åka hem fick mig att vilja gråta, jag hade verkligen the time of my life just nu och ville inte alls tillbaka till skolan och LA. Jag ville stanna här med detta härliga gänget och umgås med dem så mycket det gick. Men jag visste att det snart skulle vara slut på det och jag hoppades att Justin menat det när han sagt att vi fortfarande skulle hålla kontakten. – Jag vet, sjukt bull. Men från en sak till en annan… du vet när jag sa att du skulle vara min positiva coach? Den lite pinsamma kyssen utanför hotellrummet, DET kallar jag ändå positivt alltså ;) – Jag skrattade till och tänkte på kyssen, den hade verkligen varit oväntad men det var någonting inom mig som sa att jag egentligen inte borde ha tryckt ifrån honom. Men jag skakade snabbt av mig tankarna – Jaså, det var ju tur det! Jag är din positiva coach så länge du vill. <3 – Undra om han någonsin skulle släppa Selena?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0