Kapitel 9.

PREVIOUS:
Till slut slets våra blickar loss när han vände sig om för att hoppa in i bilen. Innan han stängde dörren böjde han ut huvudet och kollade på mig en sista gång. Jag gick sakta tillbaka in i receptionen och kände en obehaglig känsla i magen. Jag hoppades att detta inte var slutet. Allting hade känts så bra, men nu kändes det väldigt tomt.





Hem ljuva hem, eller? Jag var inte så sugen på att vara hemma och under hela bilfärden hem så hade mamma ställt en massa frågor om resan och jag hade varit alldeles för trött för att ge henne några detaljerade svar. Leo hade inte varit med, läkarna hade sagt att dem ville ha kvar honom ytterligare två nätter till för nu hade det dykt upp någonting nytt igen med hans cancer som dem ville kolla lite närmare på. Det blev ännu tråkigare att komma hem till ett hus där inte ens kära lillebror var. Men mamma hade lovat att vi skulle åka och hälsa på honom imorgon. Jag hade inte fått något sms av Justin som han skrivit på lappen att jag skulle få, men han hade väl antagligen inte kommit hem än. Julia hade blivit hämtad av sina föräldrar på flygplatsen och vi båda två hade stått gråtandes och kramat om varandra när vi sa hejdå. Varför vet jag inte, eftersom vi bestämt att vi skulle träffas efter jag varit och hälsat på Leo imorgon, men det hade väl någonting med våra nerver att göra antar jag. När jag kom innanför dörren ställde jag ned mina resväskor med en suck och jag kände mammas hand på axeln. ”Välkommen hem!” Sa hon glatt samtidigt som hon tog av sig sina skor.
Det luktade ny städat, mamma älskar att städa och är lite utav en perfektionist nästan. En fördel för mig eftersom jag då slipper städa mitt rum så ofta som jag kanske hade behövt annars.

Jag vände mig om mot henne och log ett snabbt leende sen gick jag med tunga steg uppför trappan och in på mitt välstädade och väldigt tomma rum. De enda möblerna jag har är en dubbelsäng, två sängbord, en matta och en byrå. Allt går i färgerna beige och vit, men det är så jag vill ha det.

Jag lade mig ned med en duns i sängen och kollade upp i taket. Var det såhär tråkigt det skulle bli framöver? Inte ha något att göra under dagarna? Skolan skulle börja igen om tre dagar och jag var inte speciellt sugen på att gå tillbaka dit. Precis när jag tänkte på skolan kände jag mobilen burra till i min hoddie tröja och jag tog upp den förväntansfullt eftersom jag trodde det var Justin. Men istället var det från Melody, min närmsta vän från skolan. – Bitch, hemma än? Jag fucking saknar dig. Love u hoe. – Jag skrattade till åt hennes alltid så grova meningar och svarade tillbaka – Yes, kom precis hem. Har en del att berätta, träffas på stranden om tjugo min och catcha up lite? – Jag lade ifrån mig mobilen och öppnade upp min resväska, jag började plocka upp alla kläder som var smutsiga och gick in på toaletten där jag slängde alla kläderna i tvättkorgen sedan gick jag med återigen tunga steg tillbaka till mitt rum. Jag gick fram till min byrå och fick ta på mig något hastigt, vilket blev en söt baby-rosa blus med korta ärmar och till det en hög svart lös kjol, skorna fick bli ett par svarta ballerina skor. Jag satte upp mitt hår i en hästsvans och satte på min mina solglasögon. Jag gick ned för trappan och in i köket där mamma stod och diskade. ”Jag sticker till stranden och träffar Melody en stund. När ska vi äta?” Sa jag och försökte låta så glad jag kunde, bara för att mamma inte skulle fråga mig varför jag var ledsen. Hon vände sig om och kollade på mig med ett leende på läpparna.
”Vi äter vid sju, men det skulle vara bra om du kom hem lite tidigare så att du kanske kan hjälpa mig att duka. Bill kommer över på middag ikväll.” Hon fnissade till och vände sig om mot diskhon igen.
”Bill, vem är Bill? Så länge har jag ju inte varit borta att du kan ha träffat någon?” Sa jag och gav mamma en frågande blick som fortfarande stod med ryggen mot mig och diskade.
”Äh, en kille jag träffade på jobbet i måndags. Han bjöd ut mig på middag, och nu bjuder jag honom tillbaka. Du kommer älska honom, han är riktigt charmig.” Mamma lät glad när hon pratade om honom och det fick mig att le. Hon hade varit så dyster i några veckor då skilsmässan hade klyddat och likaså Leos cancer.
Jag skrattade till och gick mot ytterdörren, inifrån köket hörde jag mamma ropa ”Jag älskar dig!”. Jag ropade samma sak tillbaka till henne och smällde igen dörren efter mig.

 

Jag kom ned till stranden och såg Melody sitta på en bänk och röka. På sig hade hon en svart jumpsuit, bruna boots och en svart hatt. När hon såg mig reste hon sig upp och fimpade sin cigarett, sedan sprang hon fram till mig med öppna armar. När vi möttes, kramade vi om varandra hårt och hon lyfte upp mig. ”Jävlar vad jag har saknat dig! Det har varit så jävla bull här när du har varit borta.” Sa hon plutade med sin underläpp och lade till ett låtsas ledset ljud på tonen i rösten.
”Jag är hemma nu, så nu kan du sluta tänka på att du kommer få tråkigt!” Sa jag och skrattade till.
Vi gick och satte oss på bänken som Melody suttit på innan och direkt när vi satte oss ner såg jag hennes uppspelta och nyfikna blick mot mig. Jag skrattade till och kollade ned i marken. Jag började fundera på om jag skulle berätta allt om Justin, men hon skulle ju säkerligen ändå inte tro på mig.
”Ja, jag har haft det awesome! Vi var ute och shoppade nästan varje dag, och Julia köpte sprit, så vi krökade en del också. Mer har vi typ inte gjort. Och jo, Justin Bieber bodde på samma hotell som oss.” Sa jag snabbt och kollade upp på henne, och hennes min gick från uppspelt till galen. Hon fick andnöd och viftade med sina armar framför mitt ansikte. Jag tog tag i hennes armar och lugnade ner henne. Hennes ögon var vidöppna och hon andades fortfarande tungt.
”Lugna ner dig, varför så uppspelt?” Sa jag och skrattade till.
”Justin fucking Bieber bodde på samma hotell som dig och du försökte inte ens ragga på honom?” Sa hon och kollade på mig chockat och nästan gav mig en bitchig blick. Det hon precis sagt fick mig att skratta och även tänka tillbaka på tiden i New York.
”Varför skulle jag göra det? Jag antar att han gärna vill vara ifred när han inte har konsert.” Jag gav henne en menande blick och jag såg att hon lugnade ned sig lite.
”Jo, det kanske stämmer. Men ändå, försökte du inte få hans autograf eller någonting?” Sa hon och gav mig en frågande blick som fick mig att tänka på att jag höll undan så mycket för henne. Men om jag nu skulle berätta vad som hänt de senaste dagarna skulle hon bara skratta åt mig.
”Nej, Mel… det försökte jag inte.” Sa jag och skrattade åt henne, hon började skratta med mig.
”Vi kan ju alltid försöka skaffa den i övermorgon när han kommer hit till LA för att gå på Vanity Fair.” Sa hon och vickade på sina ögonbryn samtidigt som hon gjorde något konstigt ljud med munnen.
Skulle Justin komma till LA i övermorgon, för att gå på Vanity Fair? Det måste ju nyss ha blivit planerat med tanke på att han inte sagt någonting om det. Mitt i mitt tänkande avbröts jag av att jag kände min mobil burra till i handen, jag tog upp den och till min förvåning så var det faktiskt ett sms från Justin. – Förlåt, jag glömde helt att smsa, men jag gick och la mig direkt när jag kom hem. Jag ber till gud att du har kommit hem säkert. Saknar dig! – Jag log åt smset och kollade upp på Melody som försökte tända en cigg med en icke fungerande tändare. – Jadå, jag är hemma. Jag saknar dig med! Men varför har du inte sagt någonting om att du ska till LA i över morgon för att gå på Vanity Fair? – Jag funderade ytterligare över varför han inte sagt någonting om VF, men avbröts när Melody petade på mig. ”Dude, är du vaken eller?” Sa hon och tog ett bloss av cigaretten.
”Förlåt, jag var helt inne i mina tankar.” Sa jag och skakade på huvudet förvirrat.
”Jaså, och vad handlade dem tankarna om då?” Sa hon och blinkade mot mig.
”Inget speciellt, jag är bara orolig över Leo, han är inlagd på sjukhuset nu igen.” Sa jag och gav ifrån mig en bekymrad blick och tillbaka fick jag en blick av Melody som försökte visa att hon brydde sig.
Samtidigt så burrade det till i handen, - Förlåt, jag glömde helt säga det igår. Jag ska dit, och gissa vem jag måste gå dit med? Ja, Selena… Scooter fick reda på att vi hade gjort slut men sa att det inte var bra för varken mig eller henne att gå ut med att vi gjort det. Så nu måste vi gå dit tillsammans och låtsas att vi är tillsammans, kul va? Men jag ser fram emot att få träffa dig efteråt. – Jag höjde på mina ögonbryn och fick en konstig känsla i magen. Selena och Justin? Tillsammans på Vanity Fair? No way… det där funkade inte. Jag fick känslan i kroppen om att dem skulle hitta tillbaka till varandra och att Justin sen skulle komma med någon dålig bortförklaring till varför han inte kunde träffa mig under tiden som han var här i LA. – Jaså, trevligt ju! – Jag kände att mitt sms kanske var lite för kyligt men brydde mig inte speciellt mycket för tillfället, hela Vanity Fair grejen kändes fel.
Jag kollade upp och såg att Melody satt och kollade på mig än en gång frågande.
”Hemskt vad du smsar flitigt?” Sa hon och gav mig en retsam blick.
”Äh, smsar bara med mamma, hon ville veta vad jag ville äta ikväll.” Ljög jag.

 

Melody följde mig tillbaka till mitt hus och utanför kramades vi hejdå och bestämde att vi skulle höras dagen innan skolan så att vi kunde gå dit tillsammans. Jag hade inte kollat på mobilen sen jag skickade smset till Justin och när jag kom hem och satte mig i soffan i vardagsrummet och tog upp mobilen, jag såg två olästa sms från Justin och tryckte upp det. – Jag kan komma till dig direkt efter, om det inte blir för sent. Bara du berättar vart du bor så kommer jag direkt.Du får inte tro att någonting kommer hända mellan mig och Selena, för det kommer det verkligen inte att göra. – Jag lade ner mobilen med en duns i soffan och tankarna fortsatte snurra runt i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Olympia

Den blir ju fan bara bättre och bättre! :D <3

2011-06-12 @ 20:48:12
URL: http://jamais.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0